Paljonko joku tavallinen maatiaiskissa yleensä painaa?

Eihän ne normaalisti varmaan montaa kiloa paina?

Rupesin tätä miettimään kun mun siskon toinen kissa painaa kuutisen kiloa. Siinä on norjalaasta mettäkissaa ja se on muutenkin kooltaan normaalia kissaa isompi. Aika jötkäle kyllä se kissa, mutta niin hellyydenkipiä. :D Kyseessä siis uroskissa.
 
"mau"
2v maatiska painaa täällä 2.2kg, ja kaikki kysyykin et onks se pentu, ei, se on vaan pieni. Edesmennyt katti painoi parhaimmillaa (pahimmillaan) 7kg, se oli kyllä ehkä aavistuksen pyöreä, ja sillä oli loppumaton ruokahalu. Muut kissat painanut jotain 3-5kg
 
...
Mun tyttökissa painoi viimeks kun eläinlääkärissä käytiin, 7kg. On tuollainen pitkäkarvainen, isänsä tismalleen samannäköinen jörrikkä ja emo pieni ja siro. Isä on puoliksi persialainen ja emo ihan maatiainen, eli maatiaiseksi tuonkin kissan kai voi laskea, ainakin melkein. Mutta iso se on ja kaikki ell:t luulee aina urokseksi :D
 
"vesimeloni"
Meillä on kolme ihan puhdasta maatiaista, ei siis mitään rotukissaa seassa. 5v tyttökissa painaa n. 4,5kg, 3v kolli painaa 8kg ja 2v kolli 6kg. Tuo isoin kolli on hieman ylipainoinen, mutta ei kauheasti. On siis todella suuri ja roteva muutenkin, ihan eläinlääkärin toteamana. :)
 
hellsbells
No siis jos seassa on norjalaista metsäkissaa niin ei tuo ole mikään ihmeellinen paino. Norjalainen metsäkissauros painaa 6-10kg normaalisti.
Meillä on tällä hetkellä ihan tavallinen maatiaiskissa, narttu, painaa 3,5 kg ja ennen oli ihan tavallinen maatiaisuros joka paino 5-6 kg :)
 
No siis jos seassa on norjalaista metsäkissaa niin ei tuo ole mikään ihmeellinen paino. Norjalainen metsäkissauros painaa 6-10kg normaalisti.
Meillä on tällä hetkellä ihan tavallinen maatiaiskissa, narttu, painaa 3,5 kg ja ennen oli ihan tavallinen maatiaisuros joka paino 5-6 kg :)
Joo mä tiedän, että ne mettäkissat painaa enemmän, mutta tuntuu silti niin isolta tuo möhkäle. Mä olen lapsuuteni viettänyt maatilojen läheisyydessä enkä kyllä muista noin isoa kissaa nähneeni. On toki isoja kissoja tullut vastaan, mutta silti pienempi kuin tuo.

Jotkut mun näkemät narttukissat on kyllä ollut todella pieniä vaikka on ollut aikuusia.
 
"vieras"
Meidän jötkäle painaa 6,5 kg ja aika usein kuulee kommentin " Mikä toi on? Eihän ton kokosta kissaa voi olla".
Kakara kirii kovasti, ikää 7 kk ja painoo 3 kg.
Jötkäle on kolli ja kakara narttu :D
Meillä on eka narttu ja erittäin pienikokoinen painaa semmosen 3,5kg ja meijän kakara 6kk noin 2,5kg tää on kolli ja tassut + korvat on sen kokoiset et iso siitä tulee
 
IhanaValo
Wau mikä kissa! Meijän toinen mölli on aika iso, sillä on roikkumahakin mut tuohon verrattuna sekin on pieni :) Se on tosin tyttökissa mut muuten ollu ruoka-aikana kotona..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mun siperiantiikeri (avattaressa) painaa n. 6kg. Tyttö siis. Tai paremminkin itsevaltias kuningatar. Kolli on neljän kilon kissa. Pieni ja siro. Eläinlääkärikin lähetti joskus apteekkin reseptin nimellä neljän kilon kissa. Ei ollut uskoa niin pieneksi ja unohti mun ja Mörön nimen =)
 
-------
Eihän ne normaalisti varmaan montaa kiloa paina?

Rupesin tätä miettimään kun mun siskon toinen kissa painaa kuutisen kiloa. Siinä on norjalaasta mettäkissaa ja se on muutenkin kooltaan normaalia kissaa isompi. Aika jötkäle kyllä se kissa, mutta niin hellyydenkipiä. :D Kyseessä siis uroskissa.
Onko sun Scarletti aivan välttämäti kirjootettava aina tuata pohojammaan murretta? Ittekki moon pohojammaan syrämestä ( eli Etelä-Pohjanmaalta ) kotoosin, mutta kyllä silti täällä palstalla kirjoitan ihan tavallista kieltä.
 

Yhteistyössä