Paljonko hintaa koruille? Tai työlle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chala

Aktiivinen jäsen
04.06.2008
15 887
1
36
Jos oletetaan että matskut maksaa max pari euroa per koru (ihan hopeoitua ja lasihelmiä, ei mitään sterlingejä ;)), niin mitä kehtaa jollekin hieman isompitöiselle laittaa hintaa kun ei kuitenkaan mikään ammattilainen ole vaikka jälki ihan suhteellisen siistiä onkin (ehkä, omasta mielestä..)?

Eli siis yksinkertaistettuna kysymys: Mitä kehtaa omalle työtunnille laittaa hintaa kun tällaisista on kyse?

Et tosiaankaan voi hinnoitella työtuntien mukaan jos et mikään nimekäs muotoilija ole? Tai tietysti voit mutta kukaan ei maksa. Katso mitä vastaavat helyt kaupassa maksaa. Laita kuvaa niin katsotaan paljonko maksaisin.

[QUOTE="hmm";24059001]mä ehkä miettisin että kauanko meni ja oliko hankalaa. Sitten saattaisin myös katsella jostain etsy'stä tms. mitä joku muu pyytää samantapaisista.[/QUOTE]

Ei rahkamahelyihin mitään hankaluuslisää voi laittaa! Joku tekee nopeesti kun on näppärä ja huonompi tekijä nysvää kauan ja hinnoittelee kalliimmaksi?

[QUOTE="vieras";24059022]Et tosiaankaan voi hinnoitella työtuntien mukaan jos et mikään nimekäs muotoilija ole? Tai tietysti voit mutta kukaan ei maksa. Katso mitä vastaavat helyt kaupassa maksaa. Laita kuvaa niin katsotaan paljonko maksaisin.[/QUOTE]

Siitähän se katsos just on kyse, paljonko kehtaa täysin nimetön amatööri työstä pyytää, sellasen 2 vai 3e ;)

Kuvia ei ole eikä tule, ihan toisiin tilaisuuksiin olen myyntiin pyynnistä tekemässä, vaan tuntuu jotenkin nololta pientäkään hintaa pyytää kun on sellainen fiilis että ostaako kukaan.. Matskut nyt kun ainakin pois sais : / Että siis tarkoitus ei ole sinänsä mitään tuottoa tehdä, lähinnä laittaa hinta jolla joku edes vilkaisee niitä..

Mulla kaveri tekee korva-, kaula- ja rannekoruja varmaankin ihan samoista materiaaleista kuin sinäkin. Perii korviksista 5e, kaulakoruista 15e ja rannekoruista 10e. Osa tosi hienoja, osa vaatimattomampia, mutta sama hinta kaikille kuitenkin.

[QUOTE="vieras";24059022]Et tosiaankaan voi hinnoitella työtuntien mukaan jos et mikään nimekäs muotoilija ole? Tai tietysti voit mutta kukaan ei maksa. Katso mitä vastaavat helyt kaupassa maksaa. Laita kuvaa niin katsotaan paljonko maksaisin.[/QUOTE]

Kyllä voi peruskäsityöläinenkin hinnoitella ajan mukaan työtään, ei siihen tarvi olla nimekäs muotoilija. Kunhan muistaa että perustuntipalkka on jotain kympin tai muutaman kympin tunnilta, kun taas nimekkäille muotoilijoille voi pistää nollan tai kaksi sinne perään.

Ja rakkaat ihmiset ei mitään stressiä, ei tämä mikään ahneuskilpailukysymys ollut, kunhan vain vinkkiä sellaisesta "mitä maksaisit kirpparilla/torilla uusista" tyyppisestä ;)

[QUOTE="vieras";24059046]Mulla kaveri tekee korva-, kaula- ja rannekoruja varmaankin ihan samoista materiaaleista kuin sinäkin. Perii korviksista 5e, kaulakoruista 15e ja rannekoruista 10e. Osa tosi hienoja, osa vaatimattomampia, mutta sama hinta kaikille kuitenkin.[/QUOTE]

Kiitos :) Että jos itse vielä tiputtaa vähän niin ehkä.. :D

Siitähän se katsos just on kyse, paljonko kehtaa täysin nimetön amatööri työstä pyytää, sellasen 2 vai 3e ;)

Kuvia ei ole eikä tule, ihan toisiin tilaisuuksiin olen myyntiin pyynnistä tekemässä, vaan tuntuu jotenkin nololta pientäkään hintaa pyytää kun on sellainen fiilis että ostaako kukaan.. Matskut nyt kun ainakin pois sais : / Että siis tarkoitus ei ole sinänsä mitään tuottoa tehdä, lähinnä laittaa hinta jolla joku edes vilkaisee niitä..

No ilman kuvia on vaikea sanoa. Laske kaikki materiaali tarkkaan ja tuplaa niiden osuus, sitten laitat työnosuudeksi saman. 2x3€materiaalit+6€työ

Itse voisin kuvitella ainakin sen verran laittavani hintaa sen verran, että saisin vastaavat materiaalit hankittua toiseen työhön. (Esim jos tekisin kaverille villasukat, saattaisin tekopalkaksi pyytää lankakerän).

Toki korun teon hankaluus vaikuttaisi myös vähän hintaan. Vaijeriin tehdystä korusta, jossa muutama helmi en ehkä pyytäisi saman verran kuin ketjuun yksitellen ripustetuista helmistä kun aikaakin menee helposti pari tuntia näperrellessä. Itse osaat parhaiten määritellä työsi hinnan. :)

[QUOTE="vieras";24059046]Mulla kaveri tekee korva-, kaula- ja rannekoruja varmaankin ihan samoista materiaaleista kuin sinäkin. Perii korviksista 5e, kaulakoruista 15e ja rannekoruista 10e. Osa tosi hienoja, osa vaatimattomampia, mutta sama hinta kaikille kuitenkin.[/QUOTE]

Mun kaveri tekee kanssa ja rannekorut on 8-10e, kaulakorut lyhyet 8e, keskipitkät 10e ja pitkät 12e

Itse voisin kuvitella ainakin sen verran laittavani hintaa sen verran, että saisin vastaavat materiaalit hankittua toiseen työhön. (Esim jos tekisin kaverille villasukat, saattaisin tekopalkaksi pyytää lankakerän).

Toki korun teon hankaluus vaikuttaisi myös vähän hintaan. Vaijeriin tehdystä korusta, jossa muutama helmi en ehkä pyytäisi saman verran kuin ketjuun yksitellen ripustetuista helmistä kun aikaakin menee helposti pari tuntia näperrellessä. Itse osaat parhaiten määritellä työsi hinnan. :)

Voi kun osaisinkin, tämä just muodostuu ongelmaksi :D Eikä se nyt niin iso juttu ole, vinkkejä ajattelin kysellä koska on vähän hakusessa tämä, en ole aiemmin myynyt mitään, lahjaksi ja itselle vain tehnyt.

[QUOTE="vieras";24059076]No ilman kuvia on vaikea sanoa. Laske kaikki materiaali tarkkaan ja tuplaa niiden osuus, sitten laitat työnosuudeksi saman. 2x3€materiaalit+6€työ[/QUOTE]

Kuulostaa ihan toimivalta niihin mitä olen suunnitellut. Kiitän :)

Yhteistyössä