Paljonko harrastuksia ja/tai treenikertoja lapsillasi (joilla paljon harrastuksia)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harrastuskuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harrastuskuski

Vieras
Ekaluokkalainen on käynyt nyt 2 kertaa viikossa liikunnallisissa harrastuksissa ja on kovasti innostunut molemmista lajeista. Eskariin menevä aloitti myös liikuntaharrastuksen, joka on 2 kertaa viikossa.

Syksyllä tokaluokalle menevän harrastusmäärä lisääntyisi 4 kertaan viikossa. Eskariin menevä haluaisi aloittaa myös toisen harrastuksen, jolloin viikossa olisi 3 harrastuskertaa. Näiden lisäksi lapset haluaisivat vielä käydä satunnaisilla uintikursseilla Esim. 5 kertaa peräkkäin kerran viikossa.

Pitäisikö jo toppuutella lasten harrastusintoa vai annanko heidän harrastaa niin paljon kuin itse haluavat, kun intoa kerran tuntuu riittävän?

Kiinnostaisi tietää, kuinka paljon muut (paljon harrastavat) lapset oikein harrastavat? Miten saatte arjen ja kuljetukset sujumaan? Minkä ikäisenä lapsi alkaa käydä jo itsenäisesti treeneissä?

Pakko kysyä, että miten kerkeät kuljettamaan lapsia edestakaisin?

Meillä 3 lasta ja itselle on ihan tarpeeksi, kun kuutena iltana viikkoon joudun kaupunkiin ajamaan (sisältää myös oman harrastukseni).

Matkat ovat onneksi lyhyitä, 1-3 km. Tykkäämme pyöräilystä ja kesällä pariin treeniin menemme pyörällä, joten huvi ja hyöty yhdistyvät.

Syksyn osalta pelottaa, että joku harrastus menee päällekäin. Sitten onkin ongelma, koska mies ei vuorotyönsä takia juurikaan osallistu kuskauksiin. Ainakin joudun vähetämään radikaalisti omia harrastuksiani.

Joukkuetreenit 5 kertaa viikossa + pelit päälle, koulun urheiluvalmennus 4 kertaa viikossa ja kuntosali muutaman kerran viikossa kun muilta kiireiltä ehtii. Onneksi saa kohta ajokortin niin ei tarvi enää kuskata

meillä poika10-v käy 3 kertaa viikossa harjoituksissa,jotka illalla aika myöhään ja kaukana kotoa,siihen kisat vielä päälle! nyt kesällä haluaisi harrastaa vielä toistakin lajia,jossa myös pari kertaa viikossa harjoitukset.meilläkin kolme lasta.en vain tiedä miten ennätän kaiken hoitaa.eskarilaisenkin ilmoitin uimakouluun kesällä ja jalkapalloleikkikouluun.. joku ois voinut kertoa joskus että kun lapset kasvaa,saat lähestulkoon kaiken vapaa-aikasi kuskata niitä harrastuksiin edestakas... :D

Neljä lasta. Yhdellä treenit 4 x vkossa, kahdella lapsella nyt enää 2 + viikonlopun pelit kun olimme pakotettuja lopettamaan yhden harrastuksen (toisaalta uusi tulossa tilalle syksyllä), pienimmällä 1 kertaa viikossa. Lasten harrastusten ehdolla menemme, mutta on todella antoisaa puuhaa. Osahan vanhemmista ei viitsi kuljettaa ja kokevat jo parit treenit per viikko kovaksi tahdiksi. Minua tuollainen lähinnä hymyilyttää :)

Nelosluokkalainen 5krt/viikossa + kisat
Ekaluokkalainen 4krt/viikossa + kisat
Ensi syksynä eskariin menevä 2(+2, keväisin ja suksyisin hetken päällekäin)krt/viikossa

Mies 4+2 krt/viikossa
Minä 3krt/viikossa

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
OT. Mua taas hymyilyttää noi teidän harrastamiset. Me olemme ja harrastamme koko perhe yhdessä. Käymme lenkillä päivittäin, pyörällä tai kävellen. Käymme uimahallissa silloin kun huvittaa. Haluamme olla perheenä. Meille perheen yhdessäolo on tärkeintä. Ehkä kerran-kaksi viikossa toinen vanhemmista on omissa harrastuksissaan. Meillä toimii tosi hyvin näin, eikö teillä voisi toimia?

[QUOTE="vieras";28475129]OT. Mua taas hymyilyttää noi teidän harrastamiset. Me olemme ja harrastamme koko perhe yhdessä. Käymme lenkillä päivittäin, pyörällä tai kävellen. Käymme uimahallissa silloin kun huvittaa. Haluamme olla perheenä. Meille perheen yhdessäolo on tärkeintä. Ehkä kerran-kaksi viikossa toinen vanhemmista on omissa harrastuksissaan. Meillä toimii tosi hyvin näin, eikö teillä voisi toimia?[/QUOTE]

Miksi toisten pitäisi toimia kuten te?

[QUOTE="vieras";28475129]OT. Mua taas hymyilyttää noi teidän harrastamiset. Me olemme ja harrastamme koko perhe yhdessä. Käymme lenkillä päivittäin, pyörällä tai kävellen. Käymme uimahallissa silloin kun huvittaa. Haluamme olla perheenä. Meille perheen yhdessäolo on tärkeintä. Ehkä kerran-kaksi viikossa toinen vanhemmista on omissa harrastuksissaan. Meillä toimii tosi hyvin näin, eikö teillä voisi toimia?[/QUOTE]

Jos vanhemmat käy 1-2 kertaa viikossa omissa harrastuksissaan, niin miksi lapset ei saa käydä?

Meillä ei toimi tuo perhesysteemi miehen vuorotöiden takia. Hän on usein täysin poissa pelistä minun ja lasten touhuista. En aina jaksa olla itse niin aktiivinen kuin lapset haluaisivat, joten saan pienen hetken omaa aikaa lasten treenatessa. Lisäksi lapset rakastavat näitä lajeja, eikä me miehen kanssa pystyttäisi niitä heille opettamaan. Tärkeää on myös, että lapset pääsevät osaksi joukkuetta ja saavat lisää kavereita. Pelkästään perheurheilulla sitä kokemusta ei saa.

Yhteistyössä