Paljonko haluaisit viettää omaa aikaa päivässä/viikossa/kk:ssa?

• Viestiketjun aloittaja Tylsimys
  • Ensimmäinen viesti
Tylsimys
Jos saisit valita riippumatta ulkoisista asioista kuten esim vierastava lapsi, tukiverkoston puute...

Mitä tahtoisit tehdä omalla ajallasi?

Mä haluaisin tällä hetkellä niin kovasti viettää kodin ulkopuolella aikaa (ja ilman lasta) ihan päivittäin vaikkapa töissä tai jotain puutarha juttuja tehden. Hhmmmm 3-5 tuntia päivässä piristäisi arkea kummasti.

AnniHelena71harmaana
Mulla on joka ilta (klo 20 ->) omaa aikaakun lapset menneet nukkumaan. Nyt kun on valoisaa voi vaikka hääriä pihassakin :) Yhteentoista mennessä yritän itse nukkumaan, pienempi kun on aikainen herääjä.

harmaa vieras
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
ööh,en lainkaan...en ole koskaan kaivannut omaa aikaa...saa nähdä nyt kun toinen lapsi syntyy,muuttuuko mieli:)
Justiinsa? Oletko totaali-yh? Itse olen ja vietän lasten kanssa elämäni silleen, että ne on mukana tyyliin kun vien roskiksenkin...

Ja kyllä mulle kelpaisi kun esim kerran kuussa saisi vkonlopun viettää ihan YKSIN! Tai pääsis joskus kauppaan yksin... Sekin ois jo luksusta :)

Mutta hyvin on pää kestänyt näinkin. Kaipaan toki joskus sitä omaa aikaa, mutta ei se ole ihan "ehdotonta".

Omaa aikaa reilu kymmenen tuntia viikossa, mielellään kerran kahdessa kuukaudessa kokonainen viikonloppu AIVAN YKSIN. Tuo reilu kymmenen tuntia viikossa ylittyy kepeästi tällä hetkellä, viikonlopun vietto yksinäni/ ystävien kanssa toteutuu kolmisen kertaa vuodessa.
Olen vapaudenkaipuinen ihminen, onneksi mieheni ymmärtää tämän puoleni ja osaa antaa minulle omaa aikaa. Toisaalta niin minäkin annan hänelle.

myy
harmaa vieras : juu,en ole yh,mies on ihan elämässä ja arjessa mukana 24/7...mut oikeesti,ei ole tullut tarvetta saamalla saada omaa aikaa,toki ilman lasta käyn lenkillä tai kaupassa,mut ihan hyvin voisin ottaa mukaanikin lapsen...ei ole tullut vaan sellaista olo et "pälli leveää,tarviin omaa aikaa"...

Mun mies on viikot reissuhommissa, ja vaikka hyvin pärjätäänkin niin olis kyllä hienoa saada omaa aikaa vaikka 1h/pvä....tosin oon töissä 30h/vko joten saanhan sitä aikaa siinäkin..Kiva vaan olis joskus vaikka istua kahvilassa, tai istutella kukkia tai jotain, ilman että tarvii kokoajan juosta taloa ympäri vahdaten ettei pienin satuta itseään..nyt olen jäämässä hoitovapaalle kesäksi ja vaikka vapaalle lasten takia/ansiosta/vuoksi jäänkin, toivottavasti silti silloin tällöin pieni hetki jää myös omaa aikaa. KIITOS MUMMULLE ETUKÄTEEN, uskon että kauppareissut ja vaikka pitemmätkin vapaat onnistuu.

vieras
Pari tuntia päivässä, ja vaikka vuorokausi/kk... ihan omaa-omaa aikaa, eikä niin että toisella korvalla kuuntelee, herääkö lapset :) Tällä hetkellä tämä välillä toteutuu, välillä ei, mutta sanotaanko että miehelle on helpompaa kuin minulle tuo lähteminen.

Yhteistyössä