paljonko häiden järjestämiseen saa varata rahaa!?

...kysynpä nyt täältä jos sais vastauksia. mulla ei ole mitään hajua että paljonko häihin saa varata rahaa, jos tässä alkais säästämään. kertokaa minkälaiset häät teillä oli ja paljonko (noin) kustannuksia tuli. kiitos =)

hei
Alkuperäinen kirjoittaja henkariikka:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meillä on n. kahden viikon päästä ja rahaa palaa 5500 e. :) (60 vierasta)
hui :eek: mitä kaikkea tolla rahalla saa???
Tuohon kuuluu kaikki: paikan vuokra, puvut, sormukset, kampaukset, asusteet, ruoka, juoma, tuomarin palkkio, musiikki, valokuvaus. ...jäikö vielä joku pois.

Halvalla vieläpä mennään verrattuna tuttuihn, joilla on järjestään mennyt 7000e. :)

Kirkkohäät n.50 hengelle, pelkät ruuat jo 1500? (ilman juomia) eli n. 3000-5000 riippuen siitä kuinka paljon koristelet ja tilavuokrasta. Virosta haettiin viinat joten niistä ei paljoa tullut, n.100-200?. :) Vieläkin on olutta ja kuoharia kellarissa vaikka häistä jo yli 6kk.
:p

on sellainen häälaskurikin. en muista onko se naimisiin.info sivuilla vai haat.fi jos ei löydy ni koita googlettaa. se paljonko rahaa palaa riippuu täysin siitä mitä tahdot. halvemmalla pärjää jos tekee itse paljon jne.

Meillä meni 10 000?.. siihen kuului pitopalvelu, paikka, bändi, kukat, koristeet, valokuvat, vaatteet, sormukset yms. en edes muista enää kaikkea.. =)

juu ja ne boolit + oluet ruuan kanssa maksoi kanssa aika paljon.. ne on laskettu tohon kymppiin..

Meillä varmaan jossain 5000 hujakoilla ja vieraita 130.
Tuohon rahaan kuului ruuat, juomat (myös alkoholilliset niin että piisas), yksi tarjoilija, juhlatilan vuokra, bändi, miehen puvun vuokra, minun puvun hinta, kortistelut jne.

hankala miniä
Meillä meni noin 3500e vuonna 2002, vieraita oli noin 40.
Pitopalvelu saman firman tiloissa (ruokailu siis), paljon juotavaa, sormus ei mikään erityisen kallis, mun mekko taisi olla kallein yksittäinen ostos. Juhlapaikan koristelut (=kukkia) kuului vuokraan ja kirkkoa ei koristeltu mitenkään. Valokuumamossa otettiin kuvat. "Vähän paremmassa" hotellihuoneessa hääyö.

naimisiin.info on hyvä sivusto, sieltä ostin suurimman osan pöytäkoristeista todella halvalla sekä sieltä saa todella paljon ideoita (foorumilta siis) sekä siellä myydään myös hääpukuja aika halvalla. ;)

ajattelin että jos vieraita olis n.40, ruoka hyvin pitkälti tehtäis itse (anopin ja äidin voimin, kun ovat sen verran kykeneviä), puvun tekis anoppi(tietty kangas pitää ostaa), paikan vuokra noin.200-300 euroa... hmm... eipä sitte muusta hankinnoista (siis mitä pitää ostaa) ole hajuakaan... huoh. tuntuu että vois marssia vaan maistraattiin jo hoitaa homma siellä niin välttyis järjestelyiltä ja rahan menolta, mutta toisaalta taas haluaa että siinä olis kaikki läheiset mukana...

hei
ajattelin että jos vieraita olis n.40, ruoka hyvin pitkälti tehtäis itse (anopin ja äidin voimin, kun ovat sen verran kykeneviä), puvun tekis anoppi(tietty kangas pitää ostaa), paikan vuokra noin.200-300 euroa... hmm... eipä sitte muusta hankinnoista (siis mitä pitää ostaa) ole hajuakaan... huoh. tuntuu että vois marssia vaan maistraattiin jo hoitaa homma siellä niin välttyis järjestelyiltä ja rahan menolta, mutta toisaalta taas haluaa että siinä olis kaikki läheiset mukana...
Jos oot halukas ostamaan käytettynä, niin huutiksesta saa toisinaan pukuja edullisesti. Tosin esim. mulla kävi niin, että pukuja onkin nyt kaksi ja molemmat menee myyntiin parin viikon päästä. Toinen ihan uusi ja toinen siinä vaiheessa kerran käytetty. ...mut hintaa tulen pistämään molemmille n. 100 e. (kankaisiin verrattuna ei kovin paljon ;) ).

Meillä meni n. 1000?. Sis juhlapaikan vuokra, ruoka (kahvilla tarjottavat herkut leivottiin ite), hääpuvut (mun puku ommeltiin ite, miehen puku vuokrapuku), koristeet, kukat jne.. Vajaa 50 vierasta oli meijän häissä.

Tietenkin häät saa järjestettyä myös todella pienellä budjetilla (talkoo voimilla) mutta siihen saa myös todella paljon rahaa palamaan, se on ihan itestä kiinni. Minä tein niin että kun hääpäivä lyötiin lukkoon n.vuosi ennen niin ostelin pitkin vuotta kaikennäköistä ja keräsin ideoita ja tarvikkeita. Ei sitten kirpassu yhdellä kertaa koko summa vaan pieniä summoja aina kerrallaan. ;)

Nalletar
Meillä meni 7000e. Paikalla 150 vierasta, mutta varauduttu enempään. Hintaan kuuluu hääpaikka (n.300e), koristeet (itse tehty), kutsut & kiitoskortit (itse tehty), sormus (n.500e), käytetty hääpuku, kengät & muut asiaan kuuluvat (n.300e), bändi, ruuat, kahvit, iltapala, boolitarjoilu, pitopalvelu hääpäivänä, hääauto, papereiden uusiminen, hääyö, jne.

Ruoka-aineisiin meni n.2000e. Alkoholipuolesta en yhtään osaa enää sanoa. 1000e riittää. Kaikki tehtiin itse ja pitopalvelu vain hääpäivänä. Miehelle ei tarvinnut ostaa vaatteita, kun oli työn puolesta. Muuten olisi mennyt niihinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Meillä meni n. 1000?. Sis juhlapaikan vuokra, ruoka (kahvilla tarjottavat herkut leivottiin ite), hääpuvut (mun puku ommeltiin ite, miehen puku vuokrapuku), koristeet, kukat..
tää summa alko kuulostaa paremmalta... itse ajattelin jo että saako 1000-2000 mitään aikaiseksi :D

siiri
Riippuu niin hirveesti mitä tekee itse ja mitä ostaa valmiina ja missä järjestää. Meillä suunniteltiin häitä 150 hengelle ja noin 5000 euroa olisi mennyt. Paikkana hotelli josta ruoat 1500 euroa. Tuo oli halvin vaihtoehto mitä löydettiin, koska monessa paikassa pyydettiin todella korkeita tilavuokria (tyyliin 250 euroa +15 euroa per henki) plus lisäksi siivous, astia yms. jutuista erikseen. Halvemmalla siis pääsisi jos järjestää jossain missä ruoat voi tehdä itse eikä tilasta tarvi maksaa. Valmiit hääpuvut maksavat noin 1000 euroa keskimäärin, mutta itsetekemällä saa puvun tehtyä 100 eurolla ja tuohon hintaan saa ostaa jo todella hyvät kankaatkin. Kuvaaja maksaa 100 euroa plus kuvat, riippuen kuvaajasta, mutta jos lähipiiristä löytyy joku joka osaa ottaa hyviä kuvia säästää taas. Eli just niin paljon saa menemään kuin on valmis laittamaan mutta halvallakin voi selvitä jos löytyy taitoja ja mielikuvitusta lähipiiristä.

v
Jaa.. senhän voi järjestää 0-niinpaljonkuinvaanikinäkeksiijakehtaa?.
Meillä ens kesänä lähes nollabudjetti, sormukset juu hankitaan, vaan eipä niinhin mitään timangeja tule, juhlat on mutta nyyttärit meillä kotona, juomia sitten tarjotaan sen mukaan kuin on varaa jne :)

Nalletar
Pitopalvelun jos joutuu ottamaan niin ovat aika hintavia. Helposti n.25e per. henkilö ottaavat pelkästä ruuasta. Mutta jos itse tekee niin eri asia. Kaikkeen sälään sitä rahaa vaan menee. Esim. hääkimppuun helposti 100e, samoin kampaukseen, jne. Sitten häiden jälkeenkin tarvii kiitoskortteihin, papereiden uusimiseen, jne. Mutta luulisin, että 2000e riittäisi...

tellu
Meillä oli 75 vierasta, rahaa meni noin 4000e.

Isoimmat kulut oli: askartelu (kutsut, paikkakortit ym.) 100e, ruuat 1500e, alkoholi (kuohari ja booli) 200e, puku 600e, kengät 100e, sormus 350e, hääpaikan vuokra 300e, valokuvaaja 300e, kukat 100e, kampaaja (minä ja mies) 250e, hääyö 100e.

Lisäksi häämatka maksoi noin 2500e.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Meillä meni n. 1000?. Sis juhlapaikan vuokra, ruoka (kahvilla tarjottavat herkut leivottiin ite), hääpuvut (mun puku ommeltiin ite, miehen puku vuokrapuku), koristeet, kukat..
tää summa alko kuulostaa paremmalta... itse ajattelin jo että saako 1000-2000 mitään aikaiseksi :D
Sehän riippuu ihan siitä, mitä tahdot. Tuohon hintaan et kovin ...kaunista... paikkaa saa, mut jos joku seurakunnan tila riittää sulle, niin bueno. Meillä oli kriteerinä paikanvalinnassa hinnan lisäksi myös se, että en tahtonut mitään liian steriiliä tilaa ja toisaalta en mitään muovituolipaikkaakaan. Meillä, koska ollaan yrittäjiä, tulee halvemmaksi teettää muilla kuin tehdä itse, joten siksi ei lähdetty tuohon itse tekemiseen. Ja täytyy sanoa, että aika halvalla löytyy tekijöitäkin nykyisin ja siinä säästää hirveesti omaa hermoa...

Mut lopullinen häiden hintahan riippuu täysin siitä, mitä te haluatte. Jos vaikka viette kaikki syömään ravintolaan, ettekä mitään muuta tee, niin siihenkin tuo pari tonnia riittää. =) Ja jos tahdot tonnin sormuksen, sit taas ei riitä. Jos sulle riittää satasen sormus...

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Meillä meni 10 000?.. siihen kuului pitopalvelu, paikka, bändi, kukat, koristeet, valokuvat, vaatteet, sormukset yms. en edes muista enää kaikkea.. =)

juu ja ne boolit + oluet ruuan kanssa maksoi kanssa aika paljon.. ne on laskettu tohon kymppiin..
meillä kaikki samat ja maksoi noin 5500?

Yhteistyössä