Paljonko avustusta saa lastentarvikkeisiin sosiaalitoimistolta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaRiaHH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Äiti 85: vai tyydyt "vähään". Uskomatonta että verorahoilla tuetaan kaltaisiasi valittavia elättejä! Meillä käy molemmat vanhemmat töissä ja silti ostettiin käytettynä vauvantarvikkeet. Sossujen pitäisi pitää tiukka linja näiden lusmujen kanssa ja vaatia kuitit siitä että ovat hankkineet tavarat käytettynä ja edullisesti. Kyllä veronmaksajana vituttaa elättää tuollaisia! Muistan hyvin sen pakastinketjun jossa joku äiti vaati sossusta uutta vaikka ilmaiseksi tarjottiin käytettyä. Taitaa käydä tässä samoin. Pennittömille pitäisi laatia lisääntymiskielto!

Samaa mieltä suurilta osin. Vaikka töissä käydään niin silti tyydyttiin ihan käytettyihin vauvan tavaroihin. Vaunutkin saatiin kierrosta, kaukalosta puhumattakaan.
Äitiyspakkaus on ihan ässä jos muuten ei rahaa ole ja kirpparit pursuilevat halpoja vauvanvaatteita!

Sii järki käteen nyt. On se kumma, että tuloja ei ole ja sossusta saadaan tukia ja sitten on vielä kaikki melkolailla uutta ja tavallisilla töissäkäyvillä kierrätettyä kun ei ole varaa.....
Melko pielessä tämä sossusysteemi täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja MaRiaHH:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm2:
Kyllä tuossa asiassa olet oikeessa että mitään hankintoja VIELÄ ei ole tehty ja sen takia tässä kyselinki että paljonko he sieltä myöntävät suunillee tarvikkeisii toki itsekkin laitamme niihin rahaa että mikään tarve ei oo sossulta saada kaikkea ja edelleenkää kaikkea EI tarvitse uutena saada, käytetytkin kelpaavat. Siksi tässä nyt kuitenkin kysyin suunilleen summaa paljonko sieltä saa jotta tietää varata paljonko itse tarvii laittaa säästöön lisäksi että saa kaiken tarvittavan..

no joo, ehken nyt sitten ihan ymmärrä tuota sun asennettasi. jos sulla on mahdollisuus kerran päättää paljonko "laitat säästöön", niin tarvitsetko sä sillon toimeentulotukea?

kyllä mä ajattelen niin, että jos rahat on tiukalla, niin silloin hankitaan mahdollisimman edullisesti kaikki mikä pystytään, ja jos joku olennainen tavara jää puuttumaan, siihen haetaan toimeentulotukea. ei niin, että ensin selvitetään, paljonko saa tukea, ja sitten hankitaankin niillä "ylimääräisillä" rahoilla vähän kalliimpia juttuja.

ymmärrän silti kyllä senkin, että jotain uutta haluaisi vauvalle hankkia, mutta jos sulla olis TODELLA tiukkaa, sä et tekisi sillä tiedolla etukäteen mitään, paljonko sä sitä tukea tuut saamaan. :)

ja sen verran vielä, että mielestäni kannattaa ehdottomasti ostaa mieluummin käytetyt laadukkaat vaunut, kuin uudet halpisvaunut. tästäkin on tietysti yhtä monta mielipidettä kuin ihmistä, mutta jos kulkee paljon kävellen, niin hyvät vaunut on oikeasti tosi tärkeät!

Ööm ei mulla kyllä ole milläälailla mahdollisuutta päättää paljonko laitan säästöön, edelleenkin elän työttömyyskorvauksella ja mulla on 2kk aikaa säästää jonkinlainen summa siitä että sillai..
Ja tottakai se tieto auttaa että paljonko suunillee avustusta saa että tietää saako sillä edes vaunut esim käytettynä hankittua ja itse säästän sitte pinnasänkyyn yms

Siis ap on 7.kuulla raskaana ja nyt on vasta havahtunut siihen, että jotain tarttis sille muksulle ostaa ja alkaa säästämäänkin?! Öö, me käydään kumpikin töissä eikä meillä olis kahen kuun tuloilla varaa ostaa kaikkea mitä tuleva lapsi tarvitsee. Siispä aloitettiin säästäminen HETI kun plussauutinen tuli, tavoitteena saada myös äippälomaa varten euroja sivuun: Olisiko kannattanut miettiä tätä vähän aikaisemmin? Vai etkö tiennyt raskaudesta aiemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20045205

Muuten kiva, mutta tarvetta siis sellaselle hoitopöydälle missä on se lipasto ala-osa jotta saa lapsen vaatteet niihi laatikoihin :)

Jos on rahat tiukilla, niin ei paree olla liian ronkeli... Osta pari kivannäköistä, kannellista kartonkilaatikkoa sinne alle.

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi tehdä lapsia jos ei ole varaa huolehtia hänestä?

Kiitosta vaan mutta tuolaisia arvostelu kommenteja en kaipaile, koska ette tiedä miten asioitten laita meillä muutoin on.. En minäkään arvostele täällä tuntemattomia ihmisiä sen perusteella mitä he kysyvät

Et tietenkään kaipaile. Mutta monet vain ovat sitä mieltä. Emme tosiaankaan tiedä, miten asioitten laita muutoin on, mutta asia ei siitä muutu vaikka tietäisimmekin.

Niin eli kaikkillako on sellanen mielipide täällä että vain RIKKAAT ihmiset saavat tehdä lapsia?

Rikas ei kai ole sama asia kun normaalisti toimeentuleva!
Toinen asia joka pisti silmään on, että silti kaikki pitäisi saada uutena, vaikka rahaa ei ole.

LUEPPA UUSIKSI KIRJOTUKSENI miten voikaan olla noin sokeita ihmisiä että jättää tahaltee lukematta ne kohat missä useaan otteesee sanon että käytetty hyväkuntoinenkin kelpaa!!!!! |O

Joo niin kelpaa, mutta HALUAISIT uutena ja mainitsitkin sen.
No haluuminen on onneksi halpaa.
Hoitopöytää ei oikeasti välde tartte, meillä ollut käyttämättömänä kummallakin lapsella ja hätäpäissään lapsen voi nukuttaa siihen äitiyspakkaukseen ainakin aluksi. Tai jos mies tai Pappa kätevä käsistään niin rakentaa pikkukehto ihan itse.

Muuten kiva, mutta tarvetta siis sellaselle hoitopöydälle missä on se lipasto ala-osa jotta saa lapsen vaatteet niihi laatikoihin :)

Siis just tota tarkotin. Ei kelpaa kun pitää olla sitä ja tätä.............

Alkuperäinen kirjoittaja apua:

Siis just tota tarkotin. Ei kelpaa kun pitää olla sitä ja tätä.............

Niinpä niin. Moni ihmettelee, miten mä olen pystynyt olemaan kotona lasten kanssa niin pitkään, vaikka mieskin oli välillä lomautettuna ja työttömänä, jne. Ei ne pienet tulot vaan ne olemattomat menot. Olisin mäkin halunnut tuliterät vaunut ja vaikka tuttipullojen sterilointikoneen, mutta tyydyin sitten 10 euron kirppisvaunuihin ja keittelin tuttipullot ihan kattilassa. Sellaista on elämä kun raha on tiukilla.

Raskausaikana on ihan kiva katsella, mitä kaikkea on. Mutta suosittelen ap:lle, että menee käymään siellä sossussa ja katsoo, paljonko sieltä tulee rahaa. Sen jälkeen miettii, mitä niillä rahoilla hankkii. Pärjääkö kenties ilman hoitopöytää ja voisiko vauva nukkua ainakin alkuun siinä äitiyspakkauslaatikossa.

niinkuin joku jo sanoi, parit pahvilaatikot tuonne pöydän alle tai sit vaik sellanen rullakkohylly systeemi,mitä saa tarjiksista yms pikkurahalla.
varmasti haluat lapselle ostaa uutena, ymmärrän kyllä, mutta jos tämä alku nyt on tiukkaa niin eihän se lasta haittaa vaikka käytetyissä meneekin.kerkiit sitten ostaa uutta kun lapsi vanhempi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Onko kukaan hakenut tämän vuoden puolella avustusta vauvan tarvikkeisiin?
Paljonko suunilleen ne sieltä myöntää vaunuihin,hoitopöytään, pinnasänkyyn ym mitä lapsi tarvii jo heti alussa kun syntyy?
Erityisesti kiinostaa Kanta-Hämeen alueella että paljonko on myönnetty?
Tietää katsella sitten täytyykö hommata käytettynä vai onko varaa ostaa peräti jotain uutenakin..

Kiitos vastauksistanne etukäteen.

hoitopöytään ei saatu mitään kun ei ole pakollinen kuulemma :(

Hoitopöytä ei tosiaan oo mitenkään pakollinen,ja niitä löytää halvalal myös kierrätyksestä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis mitä ihmettä? Keväällä valmistuit ja "jäit suorana koulusta äippälomalle"? Ja kuitenkin laskettu aika on vasta syksyllä? Mikset mennyt edes kesätöihin?

taitaa olla niin ,että niin vaan ei "mennä töihin". Kuinka moni työnantaja ottais selkeästi raskaana oelvan,kun ei oo mitään varmuutta joutuuko jäämään jostain systä esim sairaslomalle tms, kun tarjolla on taatusti myös lapsettomia jtoka ei oo raskaana.....

Te jotka ootte aina vauhkoomassa jokaiselle joka jotain sossusta kysyy, että teidän verorahoilla kaikki maksetaan ja plää plää, niin onko tullut mieleen että onhan se kysyjäkin aika varmasti veroja maksanut ja tulee aika varmasti vielä maksamaan. Eli onko tosiaan niin, että ainoa ketä sieltä sossusta saisi sitä apua hakea on ne jotka täällä aina on mesoomassa.
Itse en ole hakenut apua VIELÄ, toivon ettei koskaan tulekkaan niin vaikeaa tilannetta, mutta en ikimaailmassa mene vannomaan ettenkö joskus apua tarvitsisi, saisin aika pahasti nokilleni. Joten näille ihmisille jotka täällä tuomitsevat ja ovat huolissaan verorahoistaan, suosittelisin silmien avaamista, tai sitten kylmästi niin, että ne avataan väkisin ja joudutte itse hipsimään hattu kourassa apua pyytämään.
Vähän nöyryyttä ja lähimmäisen rakkautta kehiin mammat. Tässäkään tapauksessa ei kuitenkaan ollut kyse mistään patalaiskasta pummista, vaan opiskelijasta!

tuo saanti riippuu tosi paljon kunnasta ja siitä miellyttääkö pärstä sos.työntekijää niin ainakin täällä meillä päin.itse olen saanut joskus 150e avustusta kaikkiin hankintoihin mutta kaveri sai pelkkiin vaunuihin 250e+muut tarvikkeeyt vielä erikseen.tasan ei käy onnen lahjat.

Mutta tottahan se on että soskun luukulla eläjät luulee saavansa sitä kalleinta merkkituotetta ilmaiseksi!

Täälläkin on jo muutamaan otteeseen tarjottu vauvantarvikkeita ilmaiseksi vaan kun ei tunnu kelpaavan:(

Itse ostettiin huutiksesta pinnasänky 9e
Rattaat ostettiin yhdellä lapsella olleelta ja makuupussi löytyi kirppikseltä.
Meillä ei ollut kyse siitä että ei olisi ollut vara uutenakin ostaa vaan haluttiin kierrättää kun ihmiset nykyään ostaa kaiken uutena ja heittää hyvää tavaraa roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis mitä ihmettä? Keväällä valmistuit ja "jäit suorana koulusta äippälomalle"? Ja kuitenkin laskettu aika on vasta syksyllä? Mikset mennyt edes kesätöihin?

taitaa olla niin ,että niin vaan ei "mennä töihin". Kuinka moni työnantaja ottais selkeästi raskaana oelvan,kun ei oo mitään varmuutta joutuuko jäämään jostain systä esim sairaslomalle tms, kun tarjolla on taatusti myös lapsettomia jtoka ei oo raskaana.....

Kummasti niitä kesätöitä on monikin saanut. Ja jos la on on esim. lokakuussa, niin eipä se raskaus ole vielä ollut parhaaseen kesätyönhakuaikaan välttämättä edes näkynyt...

Sossu sossu. Ei hyvin mee jos joutuu sossun tuilla ja tökäreillä elelee. Ei käy kateeksi. Mulle on yks se ja sama jos menee pikkusen mun veroja sinne ku itte elelee leveesti ja hienosti.

Alkuperäinen kirjoittaja fffd:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ottamatta muuhun kantaa ja koko ketjua lukematta kysyn, että miksi pitäisi hankkia uutena jotain? siis toki ymmärrän, että esim vaunut ovat sen verran tärkeät, että niiden ominaisuuksia olisi mukava valita vähän kriittisemmin, enkä patjaa esim ikinä ostaisi käytettynä, mutta viestistäsi sai sen kuvan, että sinusta vain "olisi kiva" hankkia jotain uutena, ei niinkään tarvetta. jos rahat on niin tiukalla, että sossusta pitää pyytää harkinnanvaraista tukea vauvan perustavaroihin, niin silloin kannattaa kyllä todellakin ostaa kaikki käytettynä, minkä vain saa.

terv. sossun asiakas myös

Ymmärrän ap.tä täysin, onhan se kivaa JOTAIN uutta ostaa tulevalle pienokaiselle. Iso hali ja jaksamisia ap.lle

Ymmärrän, että tulevalle vauvalle olisi kiva ostaa jotain uutta. Mutta, ostakoot uutta, jos on ITSE VARAA NE HANKKIA, EIKÄ YHTEISKUNNAN TUILLA!

Yhteistyössä