M
Mona
Vieras
Eli tästä voidaan päätellä että pitää olla päihdeongelmainen yksinhuoltaja että saa täydet avustukset. Joo lisää vaan näitä elättejä!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äiti:meiltä saat ilmatteeks vaunut, kaukalon ja rattaat. kaikki on 80-luvulta eikä aavustustakaan kuin monella lapsella olleet. mutta toimivia ovat ja niitä on meidänkin muksut käyttäneet sillon kun ovat tarvinneet. hoitopöytää meillä ei ole koskaan ollut, ollaan puettu vauvat sängyllä.
kyllä köyhätki saa tehdä lapsia, mutta sitten pitää kelvata ilmainen kierrätystavara. ei voi ajatella, että laskee kaiken sossun piikkiin. semmosia pummeja ja luusereita ei suomen valtio tarvi yhtään enempää. kumma juttu, kun teillä pummeilla ei edes hävetä pummaaminen. mulla kyllä niin hävetäis että en varmasti menis sille tielle kuin viime hädässä. vaunut yums. ei ole viime hätä, niitä saa ilmatteeks ihmisten varastoista pilvin pimein. pitää vaan kelvata vanha ja käytetty, siinä se. köyhyys ei ole häpeä, mutta pummaus on.
Alkuperäinen kirjoittaja MaRiaHH:Hyväkuntosen tavaran käytettynäkin voi määritellä monin tavoin. Eli olen kyllä huuto.netissäkin kattellut noita lasten tarvikkeita ja siellä jotkut määrittelee hyväkuntoseksi rikkinäisen ja muutenkin huonokuntosen tavaran.. Se on ihan katsojan silmästä kiinni mikä on hyväkuntonen ja mikä ei. Ja en ole missää vaiheessa sanonut etteikö mulle käytetyt kelpaisi, ei niissä mitään vikaa ole, mutta todellakin ehjät ja OIKEASTI hyväkuntoset pitää olla että voi vielä käyttääkkin. Ja kyllä pinnasänkyyn minun mielestäni lapsi kannattaa opettaa nukkumaan ihan pienestä pitäen että eiköhän se aika tarpeellinen ole
Alkuperäinen kirjoittaja MaRiaHH:Hyväkuntosen tavaran käytettynäkin voi määritellä monin tavoin. Eli olen kyllä huuto.netissäkin kattellut noita lasten tarvikkeita ja siellä jotkut määrittelee hyväkuntoseksi rikkinäisen ja muutenkin huonokuntosen tavaran.. Se on ihan katsojan silmästä kiinni mikä on hyväkuntonen ja mikä ei. Ja en ole missää vaiheessa sanonut etteikö mulle käytetyt kelpaisi, ei niissä mitään vikaa ole, mutta todellakin ehjät ja OIKEASTI hyväkuntoset pitää olla että voi vielä käyttääkkin. Ja kyllä pinnasänkyyn minun mielestäni lapsi kannattaa opettaa nukkumaan ihan pienestä pitäen että eiköhän se aika tarpeellinen ole
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:ottamatta muuhun kantaa ja koko ketjua lukematta kysyn, että miksi pitäisi hankkia uutena jotain? siis toki ymmärrän, että esim vaunut ovat sen verran tärkeät, että niiden ominaisuuksia olisi mukava valita vähän kriittisemmin, enkä patjaa esim ikinä ostaisi käytettynä, mutta viestistäsi sai sen kuvan, että sinusta vain "olisi kiva" hankkia jotain uutena, ei niinkään tarvetta. jos rahat on niin tiukalla, että sossusta pitää pyytää harkinnanvaraista tukea vauvan perustavaroihin, niin silloin kannattaa kyllä todellakin ostaa kaikki käytettynä, minkä vain saa.
terv. sossun asiakas myös
Alkuperäinen kirjoittaja Mona:Eli tästä voidaan päätellä että pitää olla päihdeongelmainen yksinhuoltaja että saa täydet avustukset. Joo lisää vaan näitä elättejä!
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Alkuperäinen kirjoittaja Äiti85:Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Alkuperäinen kirjoittaja Äiti85:No mä sain vain 300 euroa!!! Vituttaa... Mut onneks jotkut sukulaiset antoi rahaa ja isäni osti uudet vaunut ja hoitopöydän ja äidin kanssa käytiin ostamassa muutamalla satasella vaatteita. Muut tarvikkeet jouduin ostamaan itse.Mut kyl mä hyvin pärjään näin pienelläkin!
En valita. Kun on kuitenkin noi perusjutut ja ihan uutena esim yhditelmävaunut, hoitopöytä, hienoja vaatteita, sitteri jossa jänniä juttuja, kivoja leluja iso laatikollinen, syöttötuoli, vauvan kiikku, pinnasänky, jumppalelu ym muuta pientä. Vauva on nyt 3kk.
VAIN 300 euroa. Hyvä asenne!
Mitä tarkoitat?!
Pysähdy nyt miettimään ihan rauhassa tätä omaa kirjoitustasi!
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:ottamatta muuhun kantaa ja koko ketjua lukematta kysyn, että miksi pitäisi hankkia uutena jotain? siis toki ymmärrän, että esim vaunut ovat sen verran tärkeät, että niiden ominaisuuksia olisi mukava valita vähän kriittisemmin, enkä patjaa esim ikinä ostaisi käytettynä, mutta viestistäsi sai sen kuvan, että sinusta vain "olisi kiva" hankkia jotain uutena, ei niinkään tarvetta. jos rahat on niin tiukalla, että sossusta pitää pyytää harkinnanvaraista tukea vauvan perustavaroihin, niin silloin kannattaa kyllä todellakin ostaa kaikki käytettynä, minkä vain saa.
Alkuperäinen kirjoittaja fffd:Alkuperäinen kirjoittaja hmm:ottamatta muuhun kantaa ja koko ketjua lukematta kysyn, että miksi pitäisi hankkia uutena jotain? siis toki ymmärrän, että esim vaunut ovat sen verran tärkeät, että niiden ominaisuuksia olisi mukava valita vähän kriittisemmin, enkä patjaa esim ikinä ostaisi käytettynä, mutta viestistäsi sai sen kuvan, että sinusta vain "olisi kiva" hankkia jotain uutena, ei niinkään tarvetta. jos rahat on niin tiukalla, että sossusta pitää pyytää harkinnanvaraista tukea vauvan perustavaroihin, niin silloin kannattaa kyllä todellakin ostaa kaikki käytettynä, minkä vain saa.
Ymmärrän ap.tä täysin, onhan se kivaa JOTAIN uutta ostaa tulevalle pienokaiselle. Iso hali ja jaksamisia ap.lle
Alkuperäinen kirjoittaja hmm2:Alkuperäinen kirjoittaja fffd:Alkuperäinen kirjoittaja hmm:ottamatta muuhun kantaa ja koko ketjua lukematta kysyn, että miksi pitäisi hankkia uutena jotain? siis toki ymmärrän, että esim vaunut ovat sen verran tärkeät, että niiden ominaisuuksia olisi mukava valita vähän kriittisemmin, enkä patjaa esim ikinä ostaisi käytettynä, mutta viestistäsi sai sen kuvan, että sinusta vain "olisi kiva" hankkia jotain uutena, ei niinkään tarvetta. jos rahat on niin tiukalla, että sossusta pitää pyytää harkinnanvaraista tukea vauvan perustavaroihin, niin silloin kannattaa kyllä todellakin ostaa kaikki käytettynä, minkä vain saa.
Ymmärrän ap.tä täysin, onhan se kivaa JOTAIN uutta ostaa tulevalle pienokaiselle. Iso hali ja jaksamisia ap.lle
joo, niin mäkin ymmärrän, että kivaahan se olis. mutta jos todella on niin kuin aloitusviestistä saa käsityksen, että mitään hankintoja ei ole vielä tehnyt, ja kaikki pitäisi ostaa toimeentulotuella, niin ehkä kannattaa miettiä niitä hankintoja myös järjellä, eikä pelkästään sen mukaan, mikä on kivaa.
Totta puhut. Tavaroiden tarpeellisuus voi myös vaihdella perheessä eri lasten kohdalla. Esikoisella pinnis oli tarpeeton, mutta hoitopöytä tarpeellinen. Kuopuksella taas päinvastoin. Mutta asuttiinkin eri asunnossa kuopuksen syntyessä.Alkuperäinen kirjoittaja hmm2:tavaroiden tarpeellisuutta on aika vaikea sinällään tietää etukäteen. meillä esim pinnis oli oikeastaan ihan turha, mutta hoitopöytä taas ihan ehdoton. monilla juuri päinvastoin.
Alkuperäinen kirjoittaja MaRiaHH:Kyllä tuossa asiassa olet oikeessa että mitään hankintoja VIELÄ ei ole tehty ja sen takia tässä kyselinki että paljonko he sieltä myöntävät suunillee tarvikkeisii toki itsekkin laitamme niihin rahaa että mikään tarve ei oo sossulta saada kaikkea ja edelleenkää kaikkea EI tarvitse uutena saada, käytetytkin kelpaavat. Siksi tässä nyt kuitenkin kysyin suunilleen summaa paljonko sieltä saa jotta tietää varata paljonko itse tarvii laittaa säästöön lisäksi että saa kaiken tarvittavan..
Alkuperäinen kirjoittaja hmm2:Alkuperäinen kirjoittaja MaRiaHH:Kyllä tuossa asiassa olet oikeessa että mitään hankintoja VIELÄ ei ole tehty ja sen takia tässä kyselinki että paljonko he sieltä myöntävät suunillee tarvikkeisii toki itsekkin laitamme niihin rahaa että mikään tarve ei oo sossulta saada kaikkea ja edelleenkää kaikkea EI tarvitse uutena saada, käytetytkin kelpaavat. Siksi tässä nyt kuitenkin kysyin suunilleen summaa paljonko sieltä saa jotta tietää varata paljonko itse tarvii laittaa säästöön lisäksi että saa kaiken tarvittavan..
no joo, ehken nyt sitten ihan ymmärrä tuota sun asennettasi. jos sulla on mahdollisuus kerran päättää paljonko "laitat säästöön", niin tarvitsetko sä sillon toimeentulotukea?
kyllä mä ajattelen niin, että jos rahat on tiukalla, niin silloin hankitaan mahdollisimman edullisesti kaikki mikä pystytään, ja jos joku olennainen tavara jää puuttumaan, siihen haetaan toimeentulotukea. ei niin, että ensin selvitetään, paljonko saa tukea, ja sitten hankitaankin niillä "ylimääräisillä" rahoilla vähän kalliimpia juttuja.
ymmärrän silti kyllä senkin, että jotain uutta haluaisi vauvalle hankkia, mutta jos sulla olis TODELLA tiukkaa, sä et tekisi sillä tiedolla etukäteen mitään, paljonko sä sitä tukea tuut saamaan.![]()
ja sen verran vielä, että mielestäni kannattaa ehdottomasti ostaa mieluummin käytetyt laadukkaat vaunut, kuin uudet halpisvaunut. tästäkin on tietysti yhtä monta mielipidettä kuin ihmistä, mutta jos kulkee paljon kävellen, niin hyvät vaunut on oikeasti tosi tärkeät!
Alkuperäinen kirjoittaja MaRiaHH:Alkuperäinen kirjoittaja hmm2:Alkuperäinen kirjoittaja MaRiaHH:Kyllä tuossa asiassa olet oikeessa että mitään hankintoja VIELÄ ei ole tehty ja sen takia tässä kyselinki että paljonko he sieltä myöntävät suunillee tarvikkeisii toki itsekkin laitamme niihin rahaa että mikään tarve ei oo sossulta saada kaikkea ja edelleenkää kaikkea EI tarvitse uutena saada, käytetytkin kelpaavat. Siksi tässä nyt kuitenkin kysyin suunilleen summaa paljonko sieltä saa jotta tietää varata paljonko itse tarvii laittaa säästöön lisäksi että saa kaiken tarvittavan..
no joo, ehken nyt sitten ihan ymmärrä tuota sun asennettasi. jos sulla on mahdollisuus kerran päättää paljonko "laitat säästöön", niin tarvitsetko sä sillon toimeentulotukea?
kyllä mä ajattelen niin, että jos rahat on tiukalla, niin silloin hankitaan mahdollisimman edullisesti kaikki mikä pystytään, ja jos joku olennainen tavara jää puuttumaan, siihen haetaan toimeentulotukea. ei niin, että ensin selvitetään, paljonko saa tukea, ja sitten hankitaankin niillä "ylimääräisillä" rahoilla vähän kalliimpia juttuja.
ymmärrän silti kyllä senkin, että jotain uutta haluaisi vauvalle hankkia, mutta jos sulla olis TODELLA tiukkaa, sä et tekisi sillä tiedolla etukäteen mitään, paljonko sä sitä tukea tuut saamaan.![]()
ja sen verran vielä, että mielestäni kannattaa ehdottomasti ostaa mieluummin käytetyt laadukkaat vaunut, kuin uudet halpisvaunut. tästäkin on tietysti yhtä monta mielipidettä kuin ihmistä, mutta jos kulkee paljon kävellen, niin hyvät vaunut on oikeasti tosi tärkeät!
Ööm ei mulla kyllä ole milläälailla mahdollisuutta päättää paljonko laitan säästöön, edelleenkin elän työttömyyskorvauksella ja mulla on 2kk aikaa säästää jonkinlainen summa siitä että sillai..
Ja tottakai se tieto auttaa että paljonko suunillee avustusta saa että tietää saako sillä edes vaunut esim käytettynä hankittua ja itse säästän sitte pinnasänkyyn yms
Alkuperäinen kirjoittaja MaRiaHH:Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja MaRiaHH:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi tehdä lapsia jos ei ole varaa huolehtia hänestä?
Kiitosta vaan mutta tuolaisia arvostelu kommenteja en kaipaile, koska ette tiedä miten asioitten laita meillä muutoin on.. En minäkään arvostele täällä tuntemattomia ihmisiä sen perusteella mitä he kysyvät
Et tietenkään kaipaile. Mutta monet vain ovat sitä mieltä. Emme tosiaankaan tiedä, miten asioitten laita muutoin on, mutta asia ei siitä muutu vaikka tietäisimmekin.
Niin eli kaikkillako on sellanen mielipide täällä että vain RIKKAAT ihmiset saavat tehdä lapsia?
Alkuperäinen kirjoittaja apua:Alkuperäinen kirjoittaja MaRiaHH:Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja MaRiaHH:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi tehdä lapsia jos ei ole varaa huolehtia hänestä?
Kiitosta vaan mutta tuolaisia arvostelu kommenteja en kaipaile, koska ette tiedä miten asioitten laita meillä muutoin on.. En minäkään arvostele täällä tuntemattomia ihmisiä sen perusteella mitä he kysyvät
Et tietenkään kaipaile. Mutta monet vain ovat sitä mieltä. Emme tosiaankaan tiedä, miten asioitten laita muutoin on, mutta asia ei siitä muutu vaikka tietäisimmekin.
Niin eli kaikkillako on sellanen mielipide täällä että vain RIKKAAT ihmiset saavat tehdä lapsia?
Rikas ei kai ole sama asia kun normaalisti toimeentuleva!
Toinen asia joka pisti silmään on, että silti kaikki pitäisi saada uutena, vaikka rahaa ei ole.
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20045205