Paljonko autoon kuluu rahaa vuodessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoa ostamassa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autoa ostamassa...

Vieras
Nyt on sitten harkintaan laitettu se ensimäisen oman auton hankinta (aiemmin pärjäsi julkisilla, mutta työpaikan vaihtumisen myötä ei enää).

Automerkkejä on ties kuinka monta ja malleja moninkertaisesti enemmän, että tiedä tässä nyt sitten, että minkälaiseen kulkupeliin ne rahansa kannattaa sijoittaa, kun sitä kuitenkin on aika pienellä budjetilla liikenteessä.

Mutta ne kulut siis... Ostohinta maksaa sen kerran ja polttoainekuluihin voi paljon vaikuttaa ajotavoillaan, mutta mitenkäs ne muut, pakolliset kulut, joita vuoden aikana joutuu autonomistaja maksamaan...

Eli kertokaapas te arvon autonomistajat jotain esimerkkejä siitä, että minkälainen auto on käytössä, ja paljonko maksat siitä vuodessa

Parin tonnin arvoinen -98 Honda käytössä. Liikennevakuutus 500-600 euron välillä, muita vakuutuksia en ole ottanut. Auto on alunperinkin huolella valittu, joten sitä ei ole tarvinnut kahteen vuoteen käyttää korjaamolla. Renkaat vaihdetaan itse.

Kallista on, mutta itse en ainakaan ilman Kaskoa uskalla olla..Kannattaa tosissaan pyytää tarjoukset eri vakuutusyhtiöistä, niissä on hirvittävästi hinta-eroja, + että, monessa lafkassa saa ylimääräsiä bonuksia vakuutuksen ottaessaan.. Auton merkki+ malli ja vuosimalli vaikuttaa myös vakuutuksen hintaan.

Lopetin auton kulujen laskemisen kun alkoi ahdistaa. Auto on suht uus, käytettynä ostettu mutta ainoa mitä osaan itse tehdä on lasinpesunesteen lisääminen ja öljytikun syynäys. En ole laskenut paljonko verot, vakuutukset, huollot, renkaat, renkaidenvaihdot, diesel jne maksavat mutta kyllä sillä rahalla monta taksimatkaa tekisi. Oma auto helpottaa kuitenkin elämää niin paljon, että vielä jaksan maksaa.

Yhteistyössä