S
"sasu"
Vieras
Tuossa tuo kysymys jo tulikin? Lähinnä siis tarkoitan alle 1-vuotiaita. Teettekö itse kaiken ruuan vai ostatteko kaupasta purkkiruokaa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Samanlainen suuntaus myös meillä, mutta osaksi sen kokemuksen vuoksi, että kun esikoinen ei koskaan syönyt noita valmisruokia, ei se pahus syönyt niitä silloinkaan, kun muuhun oli huonot mahdollisuudet.Esikolle tein tunnollisesti omia luomusösselöitä, kakkoselle sekä että, kolmonen ressunen on elänyt melkolailla kaupan eväitten varassa...siis vaavina.
Hedelmäsoseet ostin valmissoseina sillä ajatuksella, että jos ostan hedelmiä valmistaakseni itse, en voi tietää, mitä jäämiä niissä on ja kuinka paljon. Vastuullinen vauvanruoanvalmistaja tutkii ja valvoo raaka-aineiden laatua.
Samanlainen suuntaus myös meillä, mutta osaksi sen kokemuksen vuoksi, että kun esikoinen ei koskaan syönyt noita valmisruokia, ei se pahus syönyt niitä silloinkaan, kun muuhun oli huonot mahdollisuudet.![]()
Enkä minä tehnyt käytännössä koskaan lapselle sosetta, jossa perunaa, se kun käyttäytyy pakastettaessa enemmän ei-toivotusti kuin muut kasvikset. Lisäksi olen melkoisen vakuuttunut perunan huonosta ravitsemuksellisesta koostumuksesta... Vaikka se onkin pitänyt suomalaiset hengissä jo kauan, niin ei kuitenkaan järin terveinä.En mä ikinä tehnyt sosetta jossa olisi vain perunaa ja lihaa. Aina oli oikeastaan eniten kasviksia ja lihaa, vähemmän perunaa, pastaa tai riisiä...
Liisteriähän siitä tulee. En muista teinkö sillon kun laitoin pakkaseen, perunaruokaa. Dementia iskee. Muistaakseni yleisimmät ruoat olivat sellaisia missä oli lihaa ja kasviksia... mulla on kans vähän sellanen asenne, että perunat ja riisit on ainoastaan täytettä... Ei nyt huonoja mutta ei mitenkään hyviäkään. Ekat maistiaiset oli kuitenkin lusikallinen perunaa koska se tuntui jotenkin tarpeeksi mauttomalta ensimaistiaiseksi.Enkä minä tehnyt käytännössä koskaan lapselle sosetta, jossa perunaa, se kun käyttäytyy pakastettaessa enemmän ei-toivotusti kuin muut kasvikset. Lisäksi olen melkoisen vakuuttunut perunan huonosta ravitsemuksellisesta koostumuksesta... Vaikka se onkin pitänyt suomalaiset hengissä jo kauan, niin ei kuitenkaan järin terveinä.
No nyt poika on jo 1,5v mutta alle 1vuotiaalle annoin purkkiruokia tosi vähän. Lähinnä jos olimme jossain matkalla tms. Yleisesti sitä mieltä että itsetehty on terveellisempää, eikä se ole mielipideasia.Tein itse puurot, hedelmäsoseet, liha ja kasvisruoat... kaikki.
Mutta se ei tarkoita sitä että purkkiruoka olisi kamalaa ja hirveetäkään. Eli en kritisoi äitejä jotka sitä lapsilleen syöttävät, ei ole tarvetta. Itsekin ajattelin, että teen itse jos jaksaminen riittää ja se riitti. Olen iloinen että jaksoin tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja ihan käsi;24870783:Miten teit nuo hedelmäsoseet?
Entä liha/kala, keittämällä vai mitenkä..laitoitko mausteeksi yrttejä?