Paljonko 5,5 kk ikäinen voi syödä kiinteitä kerralla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myttö

Jäsen
30.12.2004
64
0
6
Heissan kaikille!

Kysymys tulikin tuossa otsikossa =) Eli olen aloittanut soseiden annon vauvalleni reilu pari viikkoa sitten ja alusta alkaen on mennyt todella hyvin. Vauva syö innokkaasti ja maha on toiminut hienosti. Tällä hetkellä annan vauvalle soseita kolme kertaa päivässä, aamupäivällä kasvissosetta, välipalana kahden maissa hedelmäsosetta ja noin viiden aikoihin vielä kasvissosetta. Vauva syö tällä hetkellä kerralla vähintään sen yhden purkillisen (125 g). Eilen hän söi jopa 1,5 purkillista yhdellä ruokakerralla :o

Kuinka paljon tämän ikäinen vauva voi syödä??? Uskallanko huoletta antaa hänelle niin paljon kiinteitä kun hän vain syö? Lisäksi imetän ja vauva imee noin 5-6 kertaa vuorokaudessa. Olen imettänyt vauvan noin 30 min. ennen kiinteiden antoa ja lisäksi olen tarjonnut hänelle rintaa vielä syötön jälkeenkin, mutta harvoin hän enää tuolloin imee.

Ihan mielenkiinnosta siis kyselen että kuinka paljon muut suunnilleen saman ikäiset ja viiden kuukauden iässä soseet aloittaneet vauvat syövät. Itsellä kun on esikoinen kyseessä, niin ei ole minkäänlaista vertailupohjaa olemassa ;) Ja millaisella aikataululla olette ottaneet lihat mukaan ja viisi ateriaa päivässä?

Terveisin, Myttö

Mä oon antanut neuvolan suositusten mukaan, meillä aloitti tyttö aika pian syömään 5 krt pv:ssä, imetin myös kauan. Täysimetystä oli tuohon 5 kk:n ikään. Lihasoseitakin meni n. purkillinen, puolivuotiaana kaksikin päivässä. Annoin niin paljon kun söi.

Mie aloittaisin jo antamaan toisella ruoalla lihaa, ja sit viikon-parin päästä lisäisin aamu-,tai iltapuuron mukaan kuvioon. :)

Meilläkin meni tuollaisia annoiksia, ja 4 kiinteetä ateriaa meni päivässä tuon ikäisenä. Sit 7kk ikäisenä otin mukaan sen viidennen kiinteän ruoan.

meillä on aikast pienet annokset edelleen..hedelmä soseita kaksi kertaa päiväs. ja purkki riittää noin 1,5päivää... =)
pojalla kovavatsa ja olen ollut aikast arka lisäilemään mitään ruokalajeja. mut kohta puoleen pitäis kasviksia saada kehiin et saapi tuon lihan puotettua myös ruokiin. mut näillä pienillä eväillä ja tissillä mennään varmaan tuonne puoleen vuoteen asti. sit aloitellaan enemmän maisteleen. =)

Yhteistyössä