Paljonkas tollanen vesivahingon kuivuri vie sähköä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En sen tarkemmin osaa sanoa kuin että ihan pirusti.
Kaks kertaa asunut vesivahinkokämpässä, ekalla kertaa meni vuokranantajan piikkiin ja toisella kertaa kotivakuutukseen, onneks.

Katso laitteen arvokilvestä sen teho; teho ilmaistaan joko watteina (W), kilowatteina (kW) tai volttiampeereina (VA). Jos lukema ei ole kilowatteina, jaa se ensin tuhannella.

Kulutetun sähköenergian määrä on teho kilowatteina * päälläoloaika tunteina.

Esimerkki: 2000 watin kuivuri päällä viikon yhtä soittoa: 2 kW * 24h * 7d = 336 kWh, jonka hinta sähkösopimuksesta riippuen on ehkä n. 30-50 eur.

Meillä oli kuivurit reilut kaksi viikkoa ja hyvitettiin vuokrassa sähkön osuus seuraavasti:

urakoitsijan kuivaukseen käyttämän sähkön kulutuksesta 804 kWh x 10,91c/kWh = 87,72 euroa

Wtf?
Miten mä muistelisin että sitä sähköä kului monen sadan euron edestä, tosin oli ne kuivuritkin kauemmin kuin kaks viikkoa.
Tai sit mä vaan muistan väärin kun on sata vuotta aikaa, oisinkohan mä sekoittanut eurot ja markat (markka-aikaan siis tapahtuneet nää sattumukset :D)

[QUOTE="Harmaana";26932941]Laitteen kyljessä oli
P motors 0,2 kW
P total 1,0 kW
I tot 5 A

Lisäksi on mittari jossa A ja viisari on 2 ja 3 välissä.

Kukahan tietää noista?[/QUOTE]

Eli teho on 1 kilowatti. Vuorokaudessa (24 tuntia) sähköä kuluu 24 kWh. Jos sähkö maksaisi esim. 8 senttiä per kWh, niin yhdessä päivässä kuluisi 1,9 € sähköön.

[QUOTE="Harmaana";26932941]P motors 0,2 kW
P total 1,0 kW
I tot 5 A

Lisäksi on mittari jossa A ja viisari on 2 ja 3 välissä. [/QUOTE]

Tuollaisella saa kuivattaa vuoden jos kosteus on rakenteissa. Vaadi että tuovat kunnollisen kuivurin tilalle.

[QUOTE="vieras";26933060]Tuollaisella saa kuivattaa vuoden jos kosteus on rakenteissa. Vaadi että tuovat kunnollisen kuivurin tilalle.[/QUOTE]

Ihanko totta? Juu on rakenteissa!

Yhteistyössä