Paljonka on perus työttömyyspäiväraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jompsiskumpsissss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen perheellinen ja mies on töissä. Kotihoidontuella olen pärjännyt ihan ok tähän saakka mutta nyt olivat lähettäneet Kelalta kirjeen että ovat tehneet virheellisen laskelman ja maksaneet minulle liikaa. Eli todennäköisesti kht laskee minimiin.

Olen tässä muutenkin suunnitellut josko palaisi työelämään vaikka kotonakin kyllä viihtyisin.

lapsikorotus tulee yhteensä 3sta lapsesta.Vaikka oisi siis enemmänkin ja koskee kaikkia lapsia.Tarkka määrä ,käteenjäävä on tuolla 3 lapsen korotuksella on 557 e.Jos molemmat ovat työttöminä vanhemmista ,molemmat saavat korotuksen.Miehen tuloista riippuu ,saako yleensäkkään työmarkkinatukea.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Paljonka tuo lapsikorotus on ja maksetaanko se vaan alle kouluikäsistä lapsista vai miten?

Peruspäiväraha on 25,63 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa. Peruspäivärahaa korotetaan huollettavina olevien alle 18-vuotiaiden lasten perusteella. Lapsikorotus on

* yhdestä lapsesta 4,86 e/pv
* kahdesta lapsesta yhteensä 7,13 e/pv ja
* kolmesta tai sitä useammasta lapsesta yhteensä 9,19 e/pv.

Ilman lapsikorotuksia peruspäivärahan suuruus on keskimäärin 551 e/kk (21,5 x 25,63 e).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lapsikorotus tulee yhteensä 3sta lapsesta.Vaikka oisi siis enemmänkin ja koskee kaikkia lapsia.Tarkka määrä ,käteenjäävä on tuolla 3 lapsen korotuksella on 557 e.Jos molemmat ovat työttöminä vanhemmista ,molemmat saavat korotuksen.Miehen tuloista riippuu ,saako yleensäkkään työmarkkinatukea.

:o Ymmärsinkö siis ihan väärin nyt mutta siis miehen tulot voi vaikuttaa jopa niin että saanko ollenkaan rahaa? :o Ei kai nyt sentään; taisin ymmärtää väärin. :ashamed:

:o Ymmärsinkö siis ihan väärin nyt mutta siis miehen tulot voi vaikuttaa jopa niin että saanko ollenkaan rahaa? :o Ei kai nyt sentään; taisin ymmärtää väärin. :ashamed:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/130608114148ML?OpenDocument

[/quot

Käy kelan sivuilla laskemassa.
Sä saat ilmeisimmin työmarkkinatukea mihin miehen tulot vaikuttaa.

Nyt minä tipahdin rattahilta. :o

Siis vääntäkää mulle nyt rautalangasta. Jos minä ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi, kuka minulle maksaa ja mitä? Vai maksaako kukaan mitään? Onko sittenkin parempi olla minimi kotihoidontuella?

Yhteistyössä