Työttömyyspäiväraha+kotihoidontuki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Jos ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi silloin kai saa työttömyyspäivärahaa.. Mutta jos hoitaa samalla lapsia kotona, niin kotihoidontuki kai sitten loppuu kokonaan?!

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
kotihoidon tukea ja työttömyys etuutta ei voi saada yhtäaikaa

Voi saada ja olen saanutkin. Kotihoidontuli vähennetään työttömyyspäivärahasta. Mut käytännössä käteen jää sama summa.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
siis mitä??? Voiko tod saada? Eihän sitä voi työttömänä olla jos penskoja hoitaa kotona????? Ethän sielloin ole työmarkkinoiden käytettävissä?

Kotihoidontukea voi saada aina jos lapset eivät ole kunnallisessa hoidossa. Sit kun saa töitä, kunnall aon 2 viikkoa aikaa järestää muksuille hoitopaikka, sanoo laki. Ei mulla olis pokkaa laittaa lapsia päiväkotiin ja "maata" itte kotona odottamassa jos joku sattuis huolimaan mut töihin. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:

Voi saada ja olen saanutkin. Kotihoidontuli vähennetään työttömyyspäivärahasta. Mut käytännössä käteen jää sama summa.

Tai enemmän:
Kotihoidontuen kuntalisää ja kh-tuen lisäosaa ei vähennetä. Minä saan nyt työttömyyspäivärahaa + kuntalisää. Eli vain se kotihoidontuen perusosa vähennetään.

Mulla vähennetään 354 euroa kotihoidontuesta. Kun mulle tulee kuitenkin Kelalta 420 tilille joka kuukausi. Eli kuntalisäkin lasketaan. Ainoo mitä ei lasketa on tuosta yli kolmevuotiaasta saatava sisaruskorotus.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:

Tai enemmän:
Kotihoidontuen kuntalisää ja kh-tuen lisäosaa ei vähennetä. Minä saan nyt työttömyyspäivärahaa + kuntalisää. Eli vain se kotihoidontuen perusosa vähennetään.

Juuri näin se menee.

Yhteistyössä