paljon tulot pitää olla kk et saa toimeentulo tukee? passittako mut opiskelemaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höm

Vieras
olen yhden lapsen yh. kela maksaa minimi elarit 139e lapsilisä 146e ja kotihoidon tuki+lisä käteen tulee siis 385e
yhteensä =670e

+asumistuki 272e eli maksan tosta 670e ,85e ite asumistuen jälkeen vuokraan...
Onko mahollista saada toimeetulotukea? lapsi vasta 14kk enkä opiskelemaan vielä raaski mennä..:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
kurkkaappa oman kaupungin sivuille. Sieltä pitäisi löytyä tietoa toimeentulotuesta. Ja summat :)

Juuri näin! Sieltä voi myös löytyä tulostettava hakemus, eikun täyttämään ja lähettämään. Eivät välttämättä edes anna sinulle aikaa sos.työntekijälle moneen kuukauteen. Maksavat vaan mahdollisen tuen tilille. Eivät näin ollen myöskään sinua mihinkään kouluun tms. pakota.

 
Eli jos sulle asumiskulujen jälkeen jää alle 600, niin pitäs sinun jotain saada. joskus oli perusnormi aikuinen 380 ja lapsi 230, mutta tuon jälkeen on varmaan jo nuo summat noussu.
 
Miksi sulla on noin negatiivinen asenne opiskeluun? :o

Ainahan se lisää työllistymismahkuja, ja työnteko kuitenkin suurella osalla on edessä. Koulutuksella voi valita vähän mieleisempiä paikkoja eikä tarvi mennä "ihan mihin vaan"
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sulla on noin negatiivinen asenne opiskeluun? :o

Ainahan se lisää työllistymismahkuja, ja työnteko kuitenkin suurella osalla on edessä. Koulutuksella voi valita vähän mieleisempiä paikkoja eikä tarvi mennä "ihan mihin vaan"

en halua noin pientä laittaa hoitoon! oon menossa opiskelemaan myöhemmin 2v päästä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sulla on noin negatiivinen asenne opiskeluun? :o

Ainahan se lisää työllistymismahkuja, ja työnteko kuitenkin suurella osalla on edessä. Koulutuksella voi valita vähän mieleisempiä paikkoja eikä tarvi mennä "ihan mihin vaan"

en halua noin pientä laittaa hoitoon! oon menossa opiskelemaan myöhemmin 2v päästä..

ok... anteeksi ap mut musta se ei ole valintaperuste jos talous on niin tiukoilla että sossu on osarahoittaja :ashamed: opiskellessa on myös tiukoilla ja jos nyt aloittaisi opinnot, ne olisi ohi vähän ennen kuin lapsi menee kouluun, sit sä voisit olla töissä 1-2 vuotta ennen koulunaloitusta ja kun ekaluokka on edessä, voisit hyvin jäädä osa-aikaiselle hoitovapaalle koululaista jeesaamaan.
 
Saat toimeentulotukea noilla tuloilla.
Ja eivät "pakota" opiskelemaan niin kauan kuin lapsesi on alle 3v, mutta kun kotihoidontukioikeus loppuu, sinun pitää ruveta tekemään jotain.
 

Yhteistyössä