S
sähköttäjä
Vieras
Meillä kolme henkeä, kaukolämpötalo (okt) ja menee 5000 KWh vuodessa. Eka kertaa luettiin mittarit ja mietin että onko tuo nyt sitten paljon vai vähän...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Meillä on 123 neliötä. Näköjään arvio oli ollut 8000 KWh, eli siihen nähden vähän on tuo meidän 5000. Mulle on hiukka epäselvää, mihin kaukolämmössä olevassa talossa menee sitä sähköä ns. tavallisen käyttösähkön lisäksi. Veden lämmitykseen? Me yritetään säästää sähköä niin paljon kuin mahdollista, tosin tietokoneet on aikas paljon auki.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Meillä on 123 neliötä. Näköjään arvio oli ollut 8000 KWh, eli siihen nähden vähän on tuo meidän 5000. Mulle on hiukka epäselvää, mihin kaukolämmössä olevassa talossa menee sitä sähköä ns. tavallisen käyttösähkön lisäksi. Veden lämmitykseen? Me yritetään säästää sähköä niin paljon kuin mahdollista, tosin tietokoneet on aikas paljon auki.
Ja varmaan toi ilmanvaihtokoje-hässäkkä vie kanssa sähköä jonkin verran..?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Turhaa vertailua, kun henkilömäärä ei ole se tärkein tekijä. Sähkölämmitys vie enemmän sähköä, asunnon pinta-ala, sähkölaitteet, ulkovalaistus, kuinka paljon ollaan poissa kotoa.
Turhaa yrittää vertailla. Toisaalta te maksatte kaukolämmöstä. Me ei. Meillä myös ihanan ilman ja lämmön antavat kaakeliuunit sähkölämmityksen lisäksi. Lehdestä luin juuri vertailun että 100KWh energian tuottaminen lämmitykseen on sähköllä 3x kalliimpaa kuin puilla.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Meillä on 123 neliötä. Näköjään arvio oli ollut 8000 KWh, eli siihen nähden vähän on tuo meidän 5000. Mulle on hiukka epäselvää, mihin kaukolämmössä olevassa talossa menee sitä sähköä ns. tavallisen käyttösähkön lisäksi. Veden lämmitykseen? Me yritetään säästää sähköä niin paljon kuin mahdollista, tosin tietokoneet on aikas paljon auki.
Miksi teillä on sähköllä toimiva lämminvesijärjestelmä, jos on kaukolämpö. Pähkähullua.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Meillä on 123 neliötä. Näköjään arvio oli ollut 8000 KWh, eli siihen nähden vähän on tuo meidän 5000. Mulle on hiukka epäselvää, mihin kaukolämmössä olevassa talossa menee sitä sähköä ns. tavallisen käyttösähkön lisäksi. Veden lämmitykseen? Me yritetään säästää sähköä niin paljon kuin mahdollista, tosin tietokoneet on aikas paljon auki.
Miksi teillä on sähköllä toimiva lämminvesijärjestelmä, jos on kaukolämpö. Pähkähullua.
Juu, ei meillä olekaan, kysyin mieheltä.