paljon teidän perheessä jää käteen kk:ssa ? (lapsilisät jne huomioiden)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Noin 1400 euroa. Kahden lapsen yksinhuoltaja ja kotihoidontuella. En joudu käymään sossussa. Ja lisään vielä, että toi summa ei tosta paljoa mihinkään muuttuisi, josko töihin menisi. Ehkä parisataa, mutta töissäkäyvällä on kulutkin suuremmat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
n.600e ruokaan ja laskuihin kuussa. Ei paljon juhlita näillä rahoilla. Noh, kunhan on opiskelut saatu päätökseen niin sitten voidaan juhlia... :p
Täällä kans opiskelija, ja ruokaan ja laskuihin jää kuukaudessa n. 300e. Mutta ihan tyytyväinen olen tuohonkin, vois olla vähemmänkin. Ja tosiaan se palkka sitten valmistuneena houkuttaa :)
 
JiiVee
Meillä on varmaan jotain reilu 5000 ? kk tulot yhteensä. Kun vaihdan pian työpaikkaa palkka lähes kaksinkertaistuu, mutta kiitos progressiivisen verotuksen käteen jää n 500 enemmän.
 
aika paljon
2 aikuista ja yksi lapsi, koira. Viitisen tuhatta, sisältäen kahden ihmisen palkan ( mun 1700-2000/kk ) Ja miehen 2000-3000kk, lapsilisä ja kotihoidontuki kuntalisällä.
Kohta loppuu khtuet ja kuntalisät, mulla tippuu tulot kun työnantaja lopettaa palkanmaksun ja alkaa äitiyspv-rahat. Varmaan tonni lähtee päältä pois.
 
sossusta
Käteen jää 2285e. Siinä mukana miehen palkka, mun opintotuki, lapsilisät kahdesta lapsesta, asumistuki ja toimeentulotuki. Vuokra 870e vesimaksujen kera. Sossu kustantaa sähkölaskut ja terveydenhuoltomenot. Hyvin pärjätään, lapset alle kouluikäisiä.
 
määä
Käteen 4600. Mutta otetaan nyt sit huomioon, että esim. meillä on iso asuntolaina, isot päivähoitokulut, autolaina, vakuttukset, ym. joten laskujen jälkeen kyllä pihistellään tosissaan.
 
Vieras
Nyt noin 1500/kk mutta loppukesästä tulot nousevat kun palaan töihin. Tosin tulee lisää menojakin (pvhoito, työmatkat). Meitä on äiti ja lapsi ja pienet menot, joten hyvin pärjäämme näilläkin tuloilla.
 
JiiVee
Alkuperäinen kirjoittaja pers....:
Mistä noita senttejä oikein tulee...eiku tonneja? Meillä ei jää kuin vajaa 1000e ja kolme meitä on, että eipä tässä ole hurraamista.
Meillä molemmilla on kunnon koulutus ja ihan hyväpalkkaiset työt. Mun alan töitä on hyvin tarjolla ja miehellä vakituinen paikka. Töitä ollaan tehty opiskelujen ohella, joten muuta lainaa kun talosta ei ole. Kaupassa tarkkailen hintoja ja käytän alennuksen hyväksi. Menot on suhteutettu tuloihin, eikä tuhlata mihinkään älyttömyyksiin kuten mönkijöihin, vesiskoottereihin yms. Käyttöluottoja ei oteta, eikä Visalla makseta kuin ulkomailla.

Suurin kiitos tästä hyvästä tilanteesta kuuluu silti lapsuudenkoteihimme. Niistä me ollaan saatu järkevän rahankäytön malli, ja perusta tälle koko hommalle. Ei ole ollu mallia että sossu maksaa kyllä, ite ei tarvi tehdä mitään.

 

Yhteistyössä