Paljon tarvii rahaa kun perustaa kodin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja budjetointi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

budjetointi

Vieras
ero tulossa ja mä kolmen lapsen kanssa muutan pois.

KAIKKI tavarat tulen ostamaan, huonekaluja, pesukoneita, lusikoita ym. myöten.

Kuinka paljon pitäisi rahaa varata? Tavaroiden ei tarvitse olla mitään luxusta mutta keskiluokkaa kuitenkin.

Vaatteet ja lelut otan mukaan, muuta juurikaan en...

Pitäisikö tehdä exelillä jotain listaa ja merkata siihen hinta-arviot.
Kuinka muistaisin laittaa siihen joka nippelin ja nappelin.

Älkää kysykö miksi näin, tänä on ihan oma valintani.

Sanotaanko näin että joka sentti joka sulta liikenee. Useampi tonni nyt ainakin ja
en usko että mitenkään pärjäät kovin halvalla vaikka käyttäisit ikeaa yms...miksi näin?

mä vaan nyt haluan aloittaa kaiken puhtaalta pöydältä.

en mä nyt ihan joka senttiä aio kodin laittamiseen laittaa. säästöönkin jätän.
enkä aikonut nelinumeroisella luvulla saadakaan kaikkea, varautunut olen suureenkin summaan, mutta ku ei todellakaan osaa hahmottaa kuinka paljon rahaa menee.

Minä menisin katsomaan vanhempia puisia huonekaluja kierrätyskeskuksesta, jotka kunnostaisin yhteneväiseksi esim valkoisella maalilla. Kaiken ei tarvitse heti olla uutta - mutta mikä on keskiluokkaa? Panostaisin esim pesukoneeseen, sohvaan. Lastenhuoneeseen, pöydät, tuolit yms kierrätyskeskuksesta.

Suosittelen tekemään oikeasti listaa ja samalla alat hahmottamaan, mitä oma makusi maksaa. Ja alat tehdä oman budjettisi mukaan priorisointeja.

Mä ostin kaiken puolisen vuotta sitten kun erottiin. (Tai olihan meillä ne mitä päälle puettiin ja yhet vaihtovaatteet)

Osan ostin kirpparilta (yhen tuolin ja yöpöydät ) kaiken muun uutena.

Rahaa meni yhteensä ihan muutamaa satasta yli 12000 euroo, eli suhteellisen halvalla pääs. Toki tavaraa vois olla enemmänki, niinhän sitä aina, mutta kummiski :D

Yhteistyössä