En säästä euroakaan, mutta mies säästää. Summaa en tiedä, enkä halua tietää, sillä jos tiedän paljonko säästötilillä on rahaa, mä kyllä keksin sille nopeasti käyttöä...
Joka kuukausi menee jotain säästöön. Joskus vain muutama kymppi, joskus usemapi satanen, ihan tilanteesta riippuen. Ja ihan yleisesti säästän, ei mitään varsinaista kohdetta tällä hetkellä.
Joku 800-900 kuussa jää multa.
Mies säästää n 400 kuussa.
Säästöt vedettiin äskettäin lähes nollille ku ostettiin asunto(tai no, suuri osa säästöistä meni varsinaisesti sisustamiseen)
Nyt säästämme tulevaa äitiysvapaata/hoitovapaata varten. Toki kesälomalla tulee olemaan ylimääräistä rahanmenoa myös.
Hätävaratilille 100 euroa ja sijoituksiin 50 euroa. Sen lisäksi lapsille menee lapsilisistä 50 euroa/kk molemmille säästöön/sijoituksiin. Eli n. 200 euroa menee säästöön. Olen äitiyslomalla tällä hetkellä ja nettotulot ovat 1300.. Niistä 800 euroa menee miehen kanssa yhteiselle taloudenhoitotilille. Loput tuhlaan itseeni ja lapsiin
Pienet tulot, joten pienet säästöt. Joka kuukausi menee joka tapauksessa suoraan 20e säästötilille ja sen lisäksi sinne siirretään lisää, jos mahdollista. Sanoisin silti, että 50e on aika maximi mitä saadaan kuussa säästöön.
Ja säästetään ihan vaan pahan päivän varalle tai toisaalta perheen huvituksiin tms. Mihin ikinä sattukaan sit menemään.
Miellä ei kumpikaan erityisemmin säästä. Minulla kyllä aina jää palkasta ylimääräistä. Miehellä taas on oma yritys joten hän nostaa itselleen palkkaa tarpeen mukaan.
Säästämme asunnonvaihtoon. Sivuun laitetaan n. 1000e kuussa. Kesällä jää vähemmän säästöön, koska pidän palkatonta kesälomaa. Myös ruokamenot ovat kesänajan suuremmat, kun kaikki ruokailevat kotona.
Molemmilta menee 500e/kk säästötilille, tällä hetkellä ei ole mitään varsinaista juttua mihen säästetään. Yleensä tältä tililtä ollaan otettu välirahoja autoihin tms. viimeksi meni iso summa keittöremonttiin.