Paljon säästätte kuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxxxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25015680]Paljonko asumiskustannukset, päivähoitomaksut, onko autoa?[/QUOTE]

Asumiskustannukset keskimäärin 600 euroa/kk. Päivähoitomaksut minimaaliset tuloista johtuen (70 euroa kuussa, toinen lapsi jo koulussa), auto on :)

Alkuperäinen kirjoittaja yhäri;25015694:
Asumiskustannukset keskimäärin 600 euroa/kk. Päivähoitomaksut minimaaliset tuloista johtuen (70 euroa kuussa, toinen lapsi jo koulussa), auto on :)

Tämä on taas näitä juttuja joissa jätetään jotain kertomatta ;) Entä vaatteet, bensat, vakuutukset, netti, puhelimet? En niele tuollaisenaan tätä juttua.

[QUOTE="vieras";25016198]Luultavasti aika paljon, sillä kuussa ei ole vaateliikkeitä.[/QUOTE]

Eikä kenkäkauppoja...

Mä en säästä kuin eläkevakuutukseen 200 euroa vuoteen eli 50 e joka kolmas kuukausi. Niin kauan kun on asuntolainaa en koe säästämistä mielekkäänä. Tänä vuonna olen tosin tehnyt yli 5000 eurolla ylimääräisiä lainanlyhennyksiä.

Neljässä vuodessa jäi ylimääräistä rahaa n. 50 tonnia. Summa olisi paljon isompi jollei olisi matkusteltu niin paljon. Olen yksinhuoltaja ja keskituloinen tai hieman alle.

[QUOTE="Mari";25016159]Mihin säästöön? Miksi?

Eli ei mitään..[/QUOTE]

Meillä säästetään remontteja ja autoja varten. Jos muita tavoitteita ei ole, niin on hyvä olla aina muutama tonni säästössä pahan päivän varalle.

Elämässä voi sattua kaikkea ikävää. Voi jäädä työttömäksi, joku perheestä saattaa sairastua vakavasti tai kuolla, kodinkoneita saattaa hajota muutama samaan aikaan, talo saattaa osoittautua homeiseksi jne.

-
0 euroa, ainakin maassa, en tiedä kuun rahayksiköstä.
Ennen n. 200 e / kk säästettiin.
Nyt pari kuukautta sitten nostettiin lainan lyhennys 1050 e / kk, että ei tarvittisi ihan eläkeikään asti maksella ja ei kyllä tosiaankaan jää mitään ylimääräistä säästöön. Netto 3000-3400 e / kk.

Yhteistyössä