Paljon saa rahaa jos jää työttömäksi?

• Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti
"kysyjä"
Työsopimukseni loppuu kesäkuussa. Jos sitä ei jatketa jään työttömäksi.
En kuulu mihinkään liittöön. Onko joku karenssi aika ennen kun alkaa saamaan jotain työttömyysrahaa ja minkä verran sitä saa? Mitä seikkoja siinä otetaan huomioon? Puolison tulot?

Nyt kysyn ihan mielenkiinnosta koska mulla ei ole noista työttömyysraha summista mitään hajua. Kiinnostais vaan tietää.
Olen sellaisella alalla millä EI voi jäädä työttömäksi ja joo, olen liittymässä liittoon.
Mutta pointtina toi työttömyysrahan määrä kuukaudessa.

Nooo
Täyttyykö sulla työssäoloehto? No pikkasen harmittaa sun puolesta. Itse saan kuitenkin liitosta niin paljon enemmän rahaa. Mutta jos työssäoloehto täyttyy saat kelan peruspäivärahaa ja siihen ei puolison tulot vaikuta.

Noooo
[QUOTE="kysyjä";25876991]Mikä on työssäoloehto?[/QUOTE]olet ollut palkkatyössä vähintään 34 viikkoa (noin 8 kk) työttömyyttä edeltäneiden 28 kuukauden aikana (= tarkastelujakso) ja
työaikasi on ollut vähintään 18 tuntia viikossa ja
kokoaikatyön palkkasi on ollut* alan työehtosopimuksen mukainen, tai jos työehtosopimusta ei ole, vähintään 1103 e/kk..

"vieras"
[QUOTE="kysyjä";25877068]Sanokaa jotain summia mitä saatte![/QUOTE]

Kelan sivuilla on sanottu se minimi työttömyystuki. Saat sen, kun kerran et kuulu liiton työttömyyskassaan. Edellyttäen, että työssäoloehto täyttyy.

"Helekkarin Heittomerkki"
Työmarkkinatuki ja peruspäiväraha on 31,36/pvä ja niitä maksetaan 5 päivältä viikossa. Työmarkkinatukeen vaikuttaa puolison tulot, peruspäivärahaan ei. Eli tuosta tulee n. 650 €/kk bruttona.

Nooo
[QUOTE="kysyjä";25877068]Sanokaa jotain summia mitä saatte![/QUOTE]joskus vuonna 2009 sain 550€ kelan peruspäivärahaa. Olikohan siinä lapsikorotus kahdesta lapsesta en muista. Nyt saan 1100€ liitosta.

Rollolainen
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";25877152]Työmarkkinatuki ja peruspäiväraha on 31,36/pvä ja niitä maksetaan 5 päivältä viikossa. Työmarkkinatukeen vaikuttaa puolison tulot, peruspäivärahaan ei. Eli tuosta tulee n. 650 €/kk bruttona.[/QUOTE] ja sit jos on lapsia sa lapsikorotusta myös., mutta oikeesti ainakin mulla on bruttona noin 750, oisko sulla vanhaa tietoa? veropposentti on se normaali 22

ytk
Alkuperäinen kirjoittaja työtön;25877200:
Liitolta saan netto 1750e/kk. Se on enemmän mitä esim. siivoojan tai lähihoitajan peruspalkka. Työ alkaa ensi viikolla ja suunnilleen saman käteen.
Liitto ei maksa senttiäkään vaan työttömyyskassasi.

Rollolainen
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";25877206]No tuon on Kelan sivujen mukaan laskettu. Sullahan lapsikorotukset nostaa tuota määrää.[/QUOTE] lapikorotusta maksetaan ENINTÄÄN kolmesta alaikäisestä lapsesta.

tyhjätaskuko pian
onko tosi että 27v jolla ei ammatillista tutkintoa eikä työssäoloehto täyty ei saa työmarkkinatukea ennenku on odottanut 5kk????

mä jotenkin kelan sivuilta sain sellaisen käsityksen että se koskee vaan alle 25-vuotiaita?

jkjfgjkfjhfgjkgjksfgjkfgjl
Alkuperäinen kirjoittaja työtön;25877200:
Liitolta saan netto 1750e/kk. Se on enemmän mitä esim. siivoojan tai lähihoitajan peruspalkka. Työ alkaa ensi viikolla ja suunnilleen saman käteen.
Lähihoitajan peruspalkka on n.1990e. Ei missään ole lähihoitajan palkka 1750e. siis peruspalkka kokoaikaisena!! Siivoojasta en tiedä.

Yhteistyössä