Paljon raskausoireita=helppo imetys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IlonaOlivia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IlonaOlivia

Vieras
Mitä mieltä olette? Kokemuksia? Jos on ollut paljon esim pahoinvointia, ihon rasvaisuutta, painonnousua, rintojen kasvua yms mitä nyt raskausaikana voi olla, niin onko sitten ollut helppoa imettää, eli maito nouussut hyvin ja riittänyt hyvin?

Minulla on tästä sellainen kokemus että raskausoireet oli ihan minimissään koko ajan, imetyskin oli sitten aika säälittävää mutta onnistui lopulta kuitenkin.

Tähän kysymykseen en haluaisi yhtään sellaista vastausta, missä todettaisiin että "maitoa riittää kunhan vaan jaksaa imettää, huono ja laiska äiti ei saa imetettyä, kaikilla riittää maitoa jos vaan jaksaa imettää...jne...jne..." Haluaisin vaan tietää teidän kokemuksianne, kuinka teillä on mennyt?

itellä ei ollut oikeestaan mitään raskausoireita koko aikana, mitä nyt närästi.
maitoa silti riitti, sitä meni roskiinkin yli 3l ku pakastin meni hajalle.

eli musta nää 2 asiaa ei liity mitenkään toisiinsa.

Mulla on ollut paljon raskausoireita. Ja maitoa on riittännyt jokaisen lapsen jälkeen yli oman tarpeen. En tiedä sitten onko asialla mitään yhteyttä..Mulla on myös ollut paljon ennakoivia supistuksia eli elimistöllä on ollut paljon aikaa valmistautua tulevaan..

en usko että asioilla ois jotain tekemistä keskenään.
Mulla ei ollut isompia raskausoireita; närästys oli pahin varsinkin loppuajasta ja sitten aika alussa oli vähän pahoinvointia. Imetys lähti hyvin käyntiin, eikä lisämaitoa tarvittu ja imetin 6 kk:n ikäiseksi (soseita aloiteltiin 3kk ikäisenä ja osittain korvikkeita 5,5kk ikäisestä),

Itse oksensin koko raskausajan loppuua asti oksensin aamuin päivin illoin öin ja todella rankasti.Ainoa herkut oli sellasia mitä joutu ajattelee ettei oksentaessa maistu kauhealta.Ja jääpaloja jouduin imeskelemään sillä vesilasilliset ei myöskään pysyny sisällä.
Vastapainoksi oon saanut nauttia äärimmöisen helposta aina iloisesta vauvasta ja myös imetys sujui ongelmitta koko vuoden ja nyt lopetin.
Milloinkaan rinnat ei aristanu ollu vereslihalla tms
Täysin tarpeettomia olivat myös liivisuojat sillä rinnat ei vuotaneet yli kertaakaan,ilmeisesti maitoa tuli aina sopiva määrä

Mulla ei raskauden alussa ollut mitään oireita, menkat vaan jäi pois :) Muutenkin raskaus sujui hyvin ja vähän "huomaamatta". Imetys on onnistunut vallan mainiosti. 9kk takana ja loppusuoralla aletaan olemaan, poika huolii enää aamuisin ja satunnaisesti. Tänä aamuna ei kelvannut, mutta eilen aamulla imutti molemmat rinnat..

Mulla ei ollut muita raskausoireita kuin aamuväysmys alkuaikana ja muutenkin raskausaika oli aivan ihanaa, imetus sujui todella hyvin, imetin siihen asti kun poika tissiä huoli eli n.11kk:ta. :flower:

Yhteistyössä