Paljon paino lähteny synnytyksen jälkee?

  • Viestiketjun aloittaja NuoriÄiti
  • Ensimmäinen viesti
Mä olin päässy hiukan "pulskistumaan" ku raskaus alkoi, painoin 64kg..
päivä ennen synnytystä neuvolanvaaka herjas 76kg.
Mut ne jäi synnärille! ;) kun kotiin pääsin paino oli 66kg ja pariviikkoa synn. jälk 60kg.
Ja nyt 8kk synnytyksen jälkeen 56kg<3
 
Mulla tuli pari kiloa vielä lisää synnytksen jälkeen. Mulla oli raskausmyrkytys ja toosiii kamalat turvotukset. Vasta viikon päästä alko paino tippumaan pikkuhiljaa...

Yhteensä kiloja kertyi 35, odotin tosin kaksosia.
 
Esikoista odottaessa painoa tuli 12kg ja kaks viikkoa synnytyksen jälkeen painoa oli pudonnut 14kg, eli painoin 2kg vähemmän kun raskauden alussa.

Kuopuksesta painoa tuli 11kg ja taitaa olla vielä 4kg jäljellä ja synnytyksestä aikaa 1v10kk :D
 
Kotiuduttua sairaalasta olin 6kg kevyempi, loput 4 raskauskiloa lähti kotona muutamassa päivässä hikoillessa. Sen lisäksi n. puolen vuoden aikana putosi 9kg. Ja normaalipainoinen olen ollut koko ajan.

Nyt toista odottaessa painoa on tullut viitisen kiloa ja olen yhä kevyempi kuin esikoista odottamaan alkaessani. Siinä on se huono puoli, että monet mammavaatteet siltä ajalta ovat liian isoja!

rv24
 
Mulla tuli raskauskiloja yhteensä 23. olin jo valmiiksi ylipainoinen. Sairaalan jäi 10. nyt 2kk ikäisen vauvan kanssa kiloja jäljellä vielä 7. kovasti imettelen ja koitan vaunutella. tavoitteena olisi tuo 7+10kg tiputtaa niin painaisin 70kg. ennen ei meille toista lasta tule, olen miehelleni uhkaillut ja mikäs kiire meillä vauvan, kilojen kans on =))
 
Sairaalaan jäi 10 kiloa (oli aika pahasti turvotusta) ja loput 5 lähti parissa viikossa, seuraavan kuukauden aikana lähti vielä 5 lisää. Raskauskiloja tuli siis 15 ja lähti 20, ne 5 tuli kyllä pikkuhiljaa takasin. Vuoden päästä synnytyksestä painoin saman mitä ennen raskautta.
 
Mulle kertyi raskausaikana 12 kiloa, joista jäi sairaalaan 8. Pari viikkoa synnytyksestä kiloja oli vielä 3 jäljellä, ja ne lähti sitten imettämällä hyvin hitaasti, 6 kk synnytyksestä olin suunnilleen lähtöpainossa. Imetyksen jälkeen onkin haasteellista olla lihomatta, kun imettäessä pystyi syömään herkkuja surutta :whistle:
 
Ekassa raskaudessa mulle tuli 15 kg. Olin sairaalassa viikon ja toin kotiin yhden lisäkilon. Ennen toisen raskauden alkua olin noin -3 kg edellisen raskauden alkuun. Toivon, etten kanna tässä raskaudessa semmoista viiden kilon turvotusnestemassaa turhaa lenkeillä mukana :whistle:
 
Ekasta kiloja tuli 13, joista puolet jäi sairaalaan. Loput hävisi vuoden sisään synnytyksestä. Toisesta 11 kg, joista kiloja jäi sairaalaan vain 3 (reilusti vähemmän kuin pojan paino), mutta 2 kk synnytyksestä oli kaikki lähteneet ja nyt pojan ollessa 10 kk painan 5 kg vähemmän kuin ennen raskauksia. Toisella kertaa olin synnytyksen jälkeen 2 vrk tiputuksessa pahojen repeämien leikkaushoidon takia, mistä johtuneen turvotuksen takia paino ei heti lähtenyt. Hyvin näkyy naamassakin turvotus sairaalassa otetuissa kuvissa.
 
Ekassa raskaudessa keräsin 20kg ylimäärästä. Vaikee sanoo missä ajassa lähti kuinkakin paljon, ku en oikee puntarilla käyny, mutta kun esikoinen oli 7kk jäin uudelleen raskaaksi ja sillon painoin 5kg vähemmän kuin esikoista odottamaan alkaessani. Ja koko ajan olen ollut normaali painoinen. Nyt kakkonen 3kk ja olen siinä painossa, mitä olin silloin kun aloin odottamaan esikoistamme. Enempiä en oo aatellu tiputtaa. Tippuu, jos on tippuakseen! =)
 
-Ekasta tulleet melkein 19kg lähti 2kk:ssa.
-Tokasta tulleet 14kg lähti 1kk:ssa (10kg jäi jo laitokselle!) ja vielä 10kg vanhaa rasvaa päälle :D mut syynä oli imetyksen lisänä sappikivitauti jossa se meni niin pahaksi etten lopulta uskaltanut paljoo mitään syyä :(
 

Yhteistyössä