paljon on kertynyt kiloja rv...

Esikoista odottaessa olin viikolla 28 -1kg lähtöpainosta. Tässä toisessa raskaudessa menossa vasta 22+0 ja lähtöpainoon miinuksella muutaman kilon. Molemmissa raskauksissa paino tippui 8-10kg kamalan ja pitkäkestoisen pahoinvoinnin seurauksena.
Esikoita odottaessa tuli lähtöpainoon lisää +5kg ja kokonaisuudessaan n. 15kg.

Rv 27 oli tullut jotain 11kg, nyt rv 32+5 on tullut 14kg lähtöpainoon, aika tasaisesti tullut 500g viikossa ihan alusta saakka. Raskauden alussa BMI n. 20, mutta rasvaprossa varsin alhainen aktiivisen liikkumisen takia, niin että vaikka gynet mäkättää, niin itse oon vaan tyytyväinen, että on tullut imetysvaraa, ettei ainakaan oo sitten siitä imetys kiinni. Itseni tuntien nää kilot lähtee kyllä aika äkkiä heti, kun pääsen taas juoksemaan.

Viikkoja nyt 27, neljäs lapsi tulossa ja painoa tullut lisää 8 kg. Alkupaino oli 70,5, pituutta mulla on 174 cm. Ajattelin tavoitella 10 kg:n kokonaispainonnousua, mutta ei ny sit onnaa näköjään. Mut jos jäis 12:een kiloon, ees...?

Ei oo ollu oksentamisia eikä muitakaan vaivoja. Nyt 26+3 vkot ja juuri neuvolassa kävin tänään =) Paino +2,9kg yhteensä lähtöpainosta! :heart: Alussa paino tippui kilon verran. Bmi raskauden alussa oli 23 (169cm ja 66,7kg oli lähtölukemat). Iha tyytyväine oon. Kuha ny ei loppua kohen älyttömiä nousis, siis mitään 20 kilon luokkaa.. Ja esikoista odotan, eka raskaus meni kesken.

27+0 on viikot ja painoa tullut 6,2kg suunnilleen (47kg -> 53kg). Lähtötilanne-BMI 17,5. Neuvolassa ollaan sitä mieltä, et enempikin sais tulla, mutta aina oon tämmönen luuviulu ollut, painoa ei pahemmin lisää tuu. Ja tasaisesti on noussut, ei laskuja eikä mitään äkkipyrähdyksiä oo ollut. Niin, ja eka raskaus on menossa.

Mulle ei ollu tullu yhtään rv:lle 27 mennessä. Koko raskaudessa tuli n. 4,5 kg. Nyt tyttö 6 vkoa ja ittellä painoa noin kilo alle lähtöpainon. Laitokselle jäi kaikki ja lypsyn ja imetyksen jälkeen kuukaudessa paino tippunut n. 3 kg alle lähtöpainon. Ei tullut edellisissäkään kun 6-8 kg. En ole oksennellut muuten alussa, mutta kolmannella kuulla tuli kova oksennustauti ja paino tippui 2,5 kg. Kroppani ei kerää painoa. Kolmas synnytys oli. Normaali lähtöpainoinen olen. :heart:

Huomenna viikolla 27 :D
Alussa BMI 19 ja nyt tullut lisää 6kg. Syön taukoamatta, joten en ihmettele vaikka tulis kiloja reippaasti lisääkin.
Esikoista siis odotetaan syntyväksi, sukupuolesta ei tietoa

Oxford 25+6

Allusmamma, mulla tuli esikosta kokonaisuudessaan 7 kiloa ja ne tuli rv 30 jälkeen kun jouduin vuodelepoon. Mulla ei silloin ollut koko raskauden aikana pahoinvointia.
Nyt tätä toista odottaessa mennään aika lailla samalla mallilla, tässä oli alussa vähän pahoinvointia, mutta sekin loppui viikolla 12. En tiiä miksei painoa kerry, syön hyvin ja mässäänkin aina välillä. Neuvolassa joka kerta saakin kuulla että pitäis syödä ja miettivät kuumeisesti miksei paino nouse. Sekin on rasittavaa kun en tod. tässä millään dietillä ole. Esikko oli muuten syntyessään 48cm ja 2940g.

Yhteistyössä