Paljon on 150g kuivamuonaa deseinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuivamuonasta en tiedä, riippuu aika paljon merkistä :) Monesti pussin kyljessä lukee paljonko 1dl painaa, ootko tarkistanut?

Kyllä pennulle voi antaa kermaviiliä ja raejuustoa (tai vaikka jogurttia, pitää vatsan kunnossa). Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa antaa vähälaktoosisia tai laktoosittomia! Koiran maha ei nimittäin oikeen kestä maitosokeria :)

Kuivamuonasta en tiedä, riippuu aika paljon merkistä :) Monesti pussin kyljessä lukee paljonko 1dl painaa, ootko tarkistanut?

Kyllä pennulle voi antaa kermaviiliä ja raejuustoa (tai vaikka jogurttia, pitää vatsan kunnossa). Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa antaa vähälaktoosisia tai laktoosittomia! Koiran maha ei nimittäin oikeen kestä maitosokeria :)

Joo mä tiedän, siksi ostanutkin vähälaktoosista. Ei lukenut paljon on deseinä. Mutta luki, että 150 grammaa olisi 1 1/4 cups.

Mutta cups ei taida olla ihan sama kuin desi?

No ei niitä pussin ohjeita kannata tuijottaa. Mä joskus ekan koiran kanssa tein sen virheen ja lopputulos oli läski koira. Kysy kasvattajalta paljonko pennulle pitäis antaa.

[QUOTE="vieras";25671700]No ei niitä pussin ohjeita kannata tuijottaa. Mä joskus ekan koiran kanssa tein sen virheen ja lopputulos oli läski koira. Kysy kasvattajalta paljonko pennulle pitäis antaa.[/QUOTE]

Kasvattaja syöttää eri ruokaa. No annanko sitten sen verran kun pentu syö? Silloinkin voi lopputulos olla läski koira.

[QUOTE="Sofia";25671903]Punnitsin juuri desin kissanraksuja, painoi 50 grammaa. Voisko näitä mitenkään verrata toisiinsa, oli Royal Canineja.
Jos voi, 150 grannaa on 3 desiä.[/QUOTE]

Eikö teidän mielestä kuulosta aika paljolta, kun pentu on vasta alle 3 kiloinen? Taidan antaa korkeintaan kaksi desiä. Olen tainnut antaa noin puoltoista desiä päivässä.

Ohjeessa tosiaan on 1-3 kiloiselle koiralle 90-150 grammaa.

Ja olen antanut pennulle sen verran ruokaa mikä on maistunut. Kasvanut on hyvin, sopusuhtainen.

Ehkä teen jatkossakin niin, että annan pennulle mitä syö mielellään. Tuo kolme desiä vaikuttaa siltä, ettei varmaan jaksaisi edes syödä.

Meidän pentu halkeis jos sille antais niin paljon ruokaa kun haluaa. Sillä tuntuu olevan loputon ruokahalu.

Musta määrä ei kuullosta kovin isolta, mutta meillä pentu painaa n. 17kg, joten tarviikin "vähän" enemmän ruokaa. Mutta jos kasvaa hyvin, eikä ole liian laiha/lihava niin luulisi ruokamäärän olevan hyvä. Pennullahan on aika pieni mahalaukku, joten ruokaa tarvitaan useamman kerran päivässä.

Olen siirtynyt antamaan kolme kertaa päivässä. ennen söi neljä kertaa. Eli tuo tarkottas desi kerralla, mikä kyllä mielestäni liikaa pennulle. Ei se varmasti jaksaisi syödä noin paljon.

Yhteistyössä