paljon miinuksia, kuinka paksut linssit?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Sain sitten tuomion optikolla, että näkö on taas huonontunut. Ikää on 35v, joten tuntuis, että kohta huonontuminen pysähtyis...

Nooh, näkö siis on nyt siinä -9 hujakoilla.

Minkälaisia kehyksiä teillä muilla huononäköisillä on? Minkälaiset linssit - muovi/lasi, taitekerroin? Ja oletteko "tyytyväiset" linssipaksuuteen?

Entä onko ketään, joka ois käynyt silmälaserissa? Onnistuiko leikkaus?
 
huonon näköinen
Mulla melkein -7, mutta lasit kyllä ihan siistit ja ohuet. Kyllä nykyään isoillakin voimakkuuksilla saa ihan ohuita linssejä,käyppä silmälasiliikkeessä keskustelemassa.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja huonon näköinen;25543027:
Mulla melkein -7, mutta lasit kyllä ihan siistit ja ohuet. Kyllä nykyään isoillakin voimakkuuksilla saa ihan ohuita linssejä,käyppä silmälasiliikkeessä keskustelemassa.
Niin, siis liikkeestä juurikin tulin ja nekin "kauhisteli" ja oli sitä mieltä, että paksuutta tulee.
 
Blue
Niitä saa ohennettua jopa kahdesti niitä linssejä, tosin se sitten myös maksaa. Lisäksi, mitä pienempi linssi (siis kehysmallista riippuu tietty tämä) niin sitä ohuempi se jo luonnostaan on.
 
silmälasitonkäärme
Sain sitten tuomion optikolla, että näkö on taas huonontunut. Ikää on 35v, joten tuntuis, että kohta huonontuminen pysähtyis...

Nooh, näkö siis on nyt siinä -9 hujakoilla.

Minkälaisia kehyksiä teillä muilla huononäköisillä on? Minkälaiset linssit - muovi/lasi, taitekerroin? Ja oletteko "tyytyväiset" linssipaksuuteen?

Entä onko ketään, joka ois käynyt silmälaserissa? Onnistuiko leikkaus?
Yli puoli vuotta ilman pokia...ihan parasta aikaa. Kesällä voi käyttää vaikka minkälaisia aurinkolaseja, lenkillä pystyy käymään sateellakin...Lähelle en näe ihan yhtö terävästi kuin ennen..mutta suurin osa tuoteselosteista näkyy kyllä.
 
"Bleecker"
Mulla on vasen linssi juurikin -9 ja paksuudeltaan se on noin 7 mm. Linssi on lasia ja kehys metallia. Kysyin useammastakin eri liikkeestä, kumpaa kannattaa suosia kehyksissä muovia vai metallia ja kaikissa sama vastaus; muovi vääntyy helposti näin isoissa miinuksissa ja niitä on sitten todella vaikea vääntää kohdalleen.
Laserleikkauksesta on puhuttu, mutta minä en ainakaan pääsisi kuitenkaan laseista pois (hajataittoa), laseihin jäisi kuitenkin -3, joten en ole sitten toimenpiteen kalleudenkaan vuoksi lähtenyt siihen rumbaan.
 
Minulla on myös saman verran miinuksia kuin ap:llä. Minulla on aika leveät sangat, joten linssien paksuus ei haittaa, eikä kyllä muutenkaan, kun ovat niin ohennetut. Outoa käytöstä tuollainen silmälasiliikkeessä kauhistelu o_O Itse suosin mieluummin lasilinssejä, mutta olen ollut sen verran varomaton että olen rikkonut parit lasit vahingossa, joten vaihdoin muovilinsseihin. Ne taasen tuntuu likaantuvan helpommin.
Silmäleikkaukseen en enää menisi kun pari tuttua käyneet ja heillä on epäonnistuneet nämä operaatiot. Ikänäkö alkaa pian tekemään tehtäväänsä ja näkö paranee :D
 
ap.
Minulla on myös saman verran miinuksia kuin ap:llä. Minulla on aika leveät sangat, joten linssien paksuus ei haittaa, eikä kyllä muutenkaan, kun ovat niin ohennetut. Outoa käytöstä tuollainen silmälasiliikkeessä kauhistelu o_O Itse suosin mieluummin lasilinssejä, mutta olen ollut sen verran varomaton että olen rikkonut parit lasit vahingossa, joten vaihdoin muovilinsseihin. Ne taasen tuntuu likaantuvan helpommin.
Silmäleikkaukseen en enää menisi kun pari tuttua käyneet ja heillä on epäonnistuneet nämä operaatiot. Ikänäkö alkaa pian tekemään tehtäväänsä ja näkö paranee :D
Mulla on nykyisissä laseissa lasilinssit, taitekerroin 1.9 eli mahdollisimman ohuet. Vahvuutta n. -8. Näissä on melko ohuet linssit, noin 4mm, mutta peilaavat pahasti sivusta katsottuna. Se häiritsee. Niin ja nämä kehykset on ehkä mun kasvoihin liian kapeat. Eli jos otan leveämmät kehykset, niin siitäkin tulee sitä paksuutta lisää.

Paraneeko tosiaan miinukset ikänäön myötä?
 
ap.
[QUOTE="vieras";25543714]Jos sun näkö on edelleen huonontunut, niin ei kai kannata mennä leikkaukseen...ainakaan pysyvän silmälasittoman elämän toivossa.[/QUOTE]

Edellisen kerran olen uusinut lasit vuonna 2002 eli kymmenessä vuodessa oli tuo yhden miinuksen lisäys tullut. Onkohan se paljon?

Jos menen leikkaukseen, olen tyytyväinen siihenkin, että näkö saadaan parannettua melkein hyväksi. Sais semmoset normaalivahvuiset lasit käyttöön...
 
"vieras"
miinuksia oli 6 ja 5.5 kävin reilu kuusi vuotta sitten leikkauksessa ja olen ollut todella tyytyväinen ratkaisuuni. Ennen leikkausta käytin tummanharmaita muovisankaisia laseja joita oli ohennettu mutta "killittivät" silmät rumasti. Voi tätä nykyistä autuutta uida, kulkea sateella, ei huurustu kun tulee ulkoota sisälle, ei oo sormenjälkiä linsseissä, ei oo haittaa jos rillit hajoo (olen viettänyt viikon ilman laseja espanjassa kun jäivät pöydälle ja roiskasin matkalaukun päälle ja toisen viikon lapissa pelkillä piilolinsseillä, olin vähän punasilmäinen kotiuduttua ja se ei johtunut after skistä) aurinkolaseja löytyy joka väriä ja kokoa.
 
ap.
On sen verran, että olen järkyttynyt, ettet ole käynyt useammin optikolla tai vaihtanut laseja. Kymmenen vuotta on kamalan pitkä aika nuorella ihmisellä. Sähän käytät niitä laseja päivittäin!!!
Vaihda tosiaan optikkoa, jos saat palveluksi kauhistelua...
Itsekin olen kauhistunut... Yhtäkkiä tajusin, että kuinka pitkä aika edellisestä kerrasta on. Viimeiset viisi vuotta ole lykännyt sen takia, koska olen ollut joko raskaana tai imettänyt ja usein sanotaan, ettei tuolloin kannata uusia laseja... Seliseli, mutta näin tämä on nyt mennyt...
 

Yhteistyössä