paljon maksaa tulee maksamaan koiran pissatulehdus?

• Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
Nartulla(10kk) vissii virtsatie tulehdus,on jopa pissannu sisälle. ( suuria lätäköitä eikä kyllä valita oloaan) Mutta huomasin sitten,että kuivuneessa pissassa näkyi ihan selviä kiteitä.
Onko tämä virtsatietulehdusta?
Paljonko ottaa rahapussiin täytettä,kun mennään lekurille maanantaina?

No juoko se enemmän kun tavallisesti??
Onko sillä jo ollut juoksu?
Mä en osaa sanoa mitä maksaa.... (kun eläinlääkäri on perheessä ) mutta lääkkeet pitää sit myös ostaa - veikkaisin että saattaa 100 egeekin mennä.
Ota pissanäyte mukaan PUHTAASEEN purkkiin, on helpompi saada se kotipihalla kun eläinlääkärillä. Teippaa vaikkapa kertakäyttömuki jonkun kepin nokkaan ja tuikkaa se koiran alle kun se istahtaa pissille. EI tarvii saada kun pohjan täyteen ;)

No ne kiteet saattaa vaan olla suoloja, kun se pissa alkaa kuivumaan....
Jouksu saattaa kyllä aiheuttaa pissaamisen sisälle = merkkailee....
Seuraa nyt vähän sen juomista ja kuinka usein se pissaa. Jos se tekee kunnon isot pisut eikä koko ajan pyydä ulos niin voi olla vaan juoksusta johtuvaa. Koska juoksu muuten alkoi?

kuultu
Mulle sanottiin että jos koiralla on kiteistä virtsaa,niin pisuille pitäisi päästä useasti,ettei niistä pääse muodostumaan virtsakiviä.
Väitettiin myös että esim. ruokavalio voi vaikuttaa tuohon virtsan laatuun.

Itse en siis väitä tietäväni mitään,toistan vain kuultua.

Seuraa nyt viikonlopun yli... Minusta vaikuttaa tavalliselta juoksukäyttäytymiseltä. Lisääntynyt juominen kuuluu usein tohon ns. esikiimaan. Sit jos se rupee pissimään pieniä pissoja jatkuvasti ja vaivalloisesti niin pitää huolestua.
Mitä rotua sun koira on?

Yhteistyössä