Paljon laitatte sokeria mustaherukkamehuun? =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mehua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mehua

Vieras
heh mielenkiinnosta vaan kyselen.

Meil ämpärillinen marjoja = n.5-6litraa mehua.
Sokeria 1,5kg nam.

Säilytän mehut pakastimessa, säilyisiköhän tuolla sokerimäärällä jääkaapissakin? ja mahd.kuinka kauan. Tietäiskö joku

Öh, laitoin puoli desiä 5 litraan... pakastan kans. Eiköhän tuolla määrällä säilyis jääkaapissakin, meil ainakin on viimevuotisia ihan sokerittomia mehuja vielä moitteettomia!

mä laitoin n 1dl litraa kohti, jääkaapissa ovat...

hei, mut kertokaa onko paljon haittaa ku osaan punaviinimarja-mehupulloihin jäi vaahtoa? ei tullut täyteen enkä saanu vaahtoa pois.

minä en ole koskaan laittanut yhtään sokeria kun keitän mehut eikä ole kyllä äitinikään koskaan laittanut yhtään sokeria keitto vaiheessa ja hyvin on säilynyt

En mikänäkään keittovaiheessa laita ollenkaan sokeria.
Talvella on mukava ottaa ekaksi aamulla snapsi pelkkää mustaviinimarjatiivistettä "raakana" (ei laimennettu) ja se pitää olla sokeroimatonta. Mahtava pommi ja aamun aloitus!
Sitten kun teen mehua juotavaksi niin sokeroin.
Mehut pakastan.

En laita sokeria, mehut pakastan kun jääkaappitilat onnettoman pienet. Ja muutenkin tuo pakastaminen mielestäni hyvä vaihtoehto. Sitten kun mehua sulatetaan niin en mielelläni laita sokeria silloinkaan, mukavan kirpeää ilman. Mies pistää sokeria kun ei tykkää "raa'asta" mehusta.

Alkuperäinen kirjoittaja mehua:
no tää on vähän eriasia mutta tein puna-mustaherukkamehua 5l siihen tuli n.9dl sokeria

huh huh kauhee määrä sokeria. minä en laita yhtään kun keitän.

ilma sokeria säilyy kyllä kun keittää mehun oikein eli kun maijasta laittaa lasi pulloon huom melkein kuumaan pulloon ettei poksahda niin täyttää ihan täyteen niin ettei sinne jää yhtään ilmaa ja sitten vedessä ollut kumi korkki päälle ja sitten antaa jäähtyä. jäähtyessään mehu hiukan ns kutistuu ja kumikorkki menee montulle jolloin tietää että pullo on tiivis ja silloin se säilyy viileässä monta vuotta

Yhteistyössä