paljon kivuttomia supistuksia

Viikot nyt siis 32+2 ja esim. eilen ikkunanpesun jälkeen oli lähes 10 min välein kivuttomia supistuksia. Niitä on ollut toki aiemminkin mutta ei ehkä ihan näin paljoa. Tänään ei enää ole tuntunut kuin muutama nyt aamulla. Onko muilla ollut tällaista? Mitähän tämä merkkaa, vai merkkaako mitään? :)
 
Elli33
Mulla alkoi menkkamaisia supistuksia noin viikolta 35. Mulla eivät olleet synnytyssupistuksia, mutta avasivat paikkoja jonkin verran. Silloin oli pari yötä, jolloin valvoin supistusten kanssa miettien pitäisikölähteä, mutta ne laantuivat. Otin sitten tavakseni lepäillä pitkin päivää makuuasennossa kyljellä ja niin supistuksia tuli silloin ja sain nukkua yöni rauhassa ja vähensin muutenkin fyysistä rasitusta, ettei vaan vauva tulisi liian aikaisin. Nyt on sitten jo 41+5 ja vieläkin odotellen. Omalla kohdalla rasitus selvästi lisäsi supistuksia.
 
Mulla myös käynnyt samalla lailla kuin Elli33, eli vauva oli jo syntyä vkon 34-36 tietämissä. Muutamat yöt mietitiin pitäisikö lähteä... Lepoonkin tuolloin määrättiin, ettei vauva synny liian aikaisin. Nyt sitten kun voisi jo syntyä, ei noita suppareita tule sitten kirveelläkään, vaikka mitä tekisi! :/ Nyt edetään jo viikolla 41+1.
Minulla oli myös aika aikaisilta viikoilta asti noita harjoitussupistuksia jotka saattoivat tulla vaikka liian rivakasta kävelystä. Silloin minulle sanottiin, että niin kauan kun nuo supistukset loppuvat levossa.
Kannattaa ottaa rauhallisesti ja levätä, vauvan on hyvä vielä pötkötellä siellä vatsassa. =)

Onnea odotukselle :hug: <br><br>
 

Yhteistyössä