paljon kaloreita saa syödä päiväs?

  • Viestiketjun aloittaja aloitteleva laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti
aloitteleva laihduttaja
olen kuullut huhuja että tuo syö 1200 kaloria päivässä olisi aivan liian vähän? että ennemmin 1700-1800 kaloria. paljonkohan sen oikeasti pitäisi ny olla???
 
laihduttanut
riippuu painosta, 1200 kuulostaa tosi vähältä, 80 kiloiselle n.20kiloa reilussa puolessa vuodessa lähtee 1400-1500 kalorilla. Sopiva vauhti 0,5-1kg viikossa. Muista rasvat ruokavalion osana, äläkä hätäile painonpudotuksen kanssa! (muuten tulee NIIN herkästi takas)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
miksi mä en laihdu vaikka syön liikuntakulutuksen miinustettua joku 1100-1800?
näin pari viikkoa. olen siis aloittanut aika rankan liikunnan verrattu entiseen sohvaperunaan
Lihakset satttavat rankan liikunnan laettua kerätä nestettä jopa viiden kilon verran. Tilanne kyllä normalisoituu kun elimistö tottuu.
Mutta mitä tarkoittaa liikuntakulutuksen miinustettua joku 1100-1800kcal? Tuo 1500-1800kcal/vuorokausi on laihduttavalle, runsaasti liikkuvallekin se hyvä vuorokaudessa saatava energiamäärä, lähtöpainosta riippuen. 80-kiloinen kuluttaa liikunnalla enemmän kuin 60-kiloinen.
 
vieras
Mä laihdutin syömällä n. 1200 kaloria/ pvä. Pikkasen lisäsin liikuntaa. Kuukaudessa tippu vähän reilu 2 kiloo. Puoli kiloa viikossa on hyvä tahti jos haluaa, että ne kilot myös pysyy poissa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tohtori Lecter:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
miksi mä en laihdu vaikka syön liikuntakulutuksen miinustettua joku 1100-1800?
näin pari viikkoa. olen siis aloittanut aika rankan liikunnan verrattu entiseen sohvaperunaan
Lihakset satttavat rankan liikunnan laettua kerätä nestettä jopa viiden kilon verran. Tilanne kyllä normalisoituu kun elimistö tottuu.
Mutta mitä tarkoittaa liikuntakulutuksen miinustettua joku 1100-1800kcal? Tuo 1500-1800kcal/vuorokausi on laihduttavalle, runsaasti liikkuvallekin se hyvä vuorokaudessa saatava energiamäärä, lähtöpainosta riippuen. 80-kiloinen kuluttaa liikunnalla enemmän kuin 60-kiloinen.
että lasken että tunnin pyöräily vastatuuleen kuluttaa jotain 400kaloria ja tunnin vesijuoksu jotain 300 kaloria. ja siis joku päivä syön vaikka 2500 ja olen sinä päivänä pyöräilyt ja vesijuossut niin kaloreita tulee sinä päivänä 1800.
olen 171cm pitkä ja nyt kun paino vähän noussut painan jotain 78kg. toivottavasti on sitä nestettä,muuten mulla sekoaa pää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
että lasken että tunnin pyöräily vastatuuleen kuluttaa jotain 400kaloria ja tunnin vesijuoksu jotain 300 kaloria. ja siis joku päivä syön vaikka 2500 ja olen sinä päivänä pyöräilyt ja vesijuossut niin kaloreita tulee sinä päivänä 1800.
olen 171cm pitkä ja nyt kun paino vähän noussut painan jotain 78kg. toivottavasti on sitä nestettä,muuten mulla sekoaa pää
Noita liikunnan kuluttamia kaloreita ei hirveästi kannata laskeskella jos haluat laihtua. Tuolla liikuntamäärällä ja energiamäärällä pysyt kyllä nykyisessä painossasi mutta joko et laihdu lainkaan tai se tapahtuu hyvin hitaasti. Laihtuminen vaatii kuitenkin energiavajeen mitä ei kovin helposti tule mikäli syöt kohtuullisen paljon, ei edes vaikka liikut runsaasti. Liikunta yksinään on aika tehoton laihdutuskeino ja kevennetty ruokavalio mieluiten runsaasti kasviksia sisältävänä on melkolailla tärkeä lisä siihen liikuntaan.

 

Yhteistyössä