Paljon annatte jouluna hyväntekeväisyyteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijat

Vieras
Itse annan joulukeräykseen jokusen setelin ja yleensä on Jouluavun kautta lahjottanut tavaraa. Tänä vuonna tosin "hyväntekeväisyys" kohde löytyy lähipiiristä niin laitan lahjoitukseni sinne.
Sitten ostelen partiolaisten kalenterin ja suklaata ostin joiltain pojilta jotka keräsivät rahaa leirikouluun.
Voi olla, että vielä pikku lahjoituksia tulee tehtyä, varsinkin kun Jouluapu ketjua lukee niin tulee auttamisen tarve.

Olen pakotettu antamaan joka kuukausi jo tuloveroina noin 1500 euroa yhteiseen hyvään. Katson, että se on tarpeeksi yhden hengen osallistumista, joten en anna enää lisää keräyksiin. Kummasti itseään "hyväntekeväisyydellä" tuntuvat ylentävän yleensä ne, joiden yhteiseen hyvään panostaminen jääkin siihen muutamaan keräyskymppiin, ja sitten paheksutaan esim. minua jonka osallistuminen lasketaan vuodessa kymppiTONNEISSA, vaikka en extraa siihen päälle enää lahjoitakaan. Hyvä on pakotettu antamaan paljostaan, paha tekee suuren numeron siitä kun heittelee hippusia. Olkoot se vanhan sananlaskun uusi muoto.

Apu menee parhaiten perille, kun pidämme rahat omassa perheessä. On pitkäaikaistyöttömyyttä ja pitkäaikaissairautta. Voidaan kyllä auttaa tuttuja, mutta ei tuntemattomia.

Jos cittarissa keräävät koiran ja kissanruokaa niin niitä oon bruukannut paketit lahjoittaa.

Kahtena edellisenä vuonna lahjoitin tätä kautta lapsille leluja, toinen ei kelvannut kellekkään (uusi junapalapeli), toisista ei koskaan tullut minkäänlaista kiitosta tai ilmoitusta menikö perille. Joten tänä vuonna en enää viitti.

Rahaa en anna, ettei vaan mene jonkun hämäräpampun taskuun.

• Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
Mun rahanantamiset ei lisäänny tai vähene joulun takia, pyrin tukemaan joitakin tahoja pitkin vuotta.

En anna jouluna erityisesti. Vuosittain muuten arviolta 800-900 euroa kohdennettuna hätä/katastrofiapuun. Suomen ( ja Kreikan ym) hädänalaisia tuen verovaroilla.

Jos nuo meidän koululaiset jotain kauppaa luokan hyväksi, niin voin jotain ostaa joululahjaksi sukulaisille.

Muuten voi lahjoittaa pelastusarmeijalle jotain tavaraa, mitä ei enää tarvita.

Annan ainakin Unicefille sellaisen kohdennetun lahjoituspaketin, johon rahat riittävät. Unicefilla voi valita monesti maan tai maanosan, tietyn katastrofin yms. johon haluaa antaa ja valmiin paketin, esim. koulutarvikkeita niin ja niin monelle lapselle, lääkkeitä niin ja niin monelle, vuohia yms. Kohdemaassa voi auttaa paljon pienelläkin summalla.

Spr:lle en aio antaa mitään. Nykyistä "auttamis"politiikkaa en ymmärrä.

Yhteistyössä