Paljon annatte D-vitamiinia lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama0810
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä annan sen 10 mikrogrammaa.
Olen vähän huono lähtemään mukaan mihinkään " villityksiin " tai "uusiin tutkittuihin juttuihin"- esim. tuota E10 bensaa en tankkaa vaikka se meidän autoon ( ehkä ) kävisikin..

[QUOTE="vieras";23175093]Annetaan suositus tuplana eli 15 mikrogrammaa.[/QUOTE]

Mä luulen että pienille lapsille tuo on aika passeli. Enempääkään en antaisi vaikka täällä jotkut joskus kovasti asiasta keuhkoaakin....

Toisina päivinä omega3:n mukana vain sen 10 mikrogrammaa, toisina annetaan vielä lisänä tablettina erikseen toinen 10 ja sitten mitä ruoasta saavat lisäksi.

Annan tippoina 10 mikrogrammaa + maitoa juo monta lasillista, eli ainakin puolilitraa, päivässä, joten siitäkin kertyy lähes saman verran
En myöskään ole näistä "villityksistä" niin innostunut, että rupeaisin lapsella kokeilemaan. Ja silti ollaan selvitty ilman flunssia... Tuurilla vissiin seilataan.

Itse meinasin kuolla 20 mikrogramman annostuksella. Tuli ihottumaa ja rankkaa kutinaa. Maksa-arvot huitelivat pilvissä. Uskon, että monet lasten ihottumat johtuvat D-vitamiinista. Itse olen sille tavallista herkempi- D-vitamiinihan ei ole vitamiini, vaan steroidihormoni. Sitä vain kutsutaan vitamiiniksi, koska lääketehtaat haluavat.

molemmat (2½v ja 1v2kk) saa 20 mikrogramman pastillin aamulla ja loput ruoasta. Esikoinen vielä joskus saa multivitskut päälle, niissäkin näyttäisi olevan vähän D:tä...

Itse meinasin kuolla 20 mikrogramman annostuksella. Tuli ihottumaa ja rankkaa kutinaa. Maksa-arvot huitelivat pilvissä. Uskon, että monet lasten ihottumat johtuvat D-vitamiinista. Itse olen sille tavallista herkempi- D-vitamiinihan ei ole vitamiini, vaan steroidihormoni. Sitä vain kutsutaan vitamiiniksi, koska lääketehtaat haluavat.
D-vitamiinille ei voi olla allerginen, apuaineille kyllä.

Suurimmalla osalla suomalaisista on d-vitamiinin puutos! Arvot voi käydä mittaamassa lääkärillä, mulla oli alhanen vaikka oon syöny 50 mikrogrammaa yli vuoden. Aikuisellekin suositus on maksimissaan 50, eli sen verran voi rauhassa ottaa, mutta enemmänkin voi ottaa jos on puutosta. Lapselle 25 mikrogrammaa on vielä ihan turvallinen.

Kannattaa käyttää d3-vitamiinivalmistetta jossa ei ole lisäaineita.

Yhteistyössä