paljn maksaa kylppärin ja saunan remontti`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paljonko saunassa ja kylppärissä on neliöitä lattiassa ja seinissä? Mitä kalusteita tulee? Ilmeisesti myös uusi kiuas? Mitä materiaalia seinät ja kuinka vanha (tarviiko tehdä uusia koolauksia jne)?

jos on sauna ja kylppäri samassa, niin neliöitä kertyy varmaan n. 10 keskimäärin.. eli varaa vähintään 5000 ja jos jotain erikoista tahtoo niin sitten toinen 5000 lisää..

Meillä taisi olla noin 10541.81e kellarin saunan ja pesuhuoneen remppa. 18123.38e
oli yläkerran kylpyhuoneen remppa (okei, siinä oli erillinen minivessa lukemissa mutta vessanpyttyä tai lavuaaria ei vaihdettu). Ulkopuoliset tekijät ja ihan räjäytettiin kaikki. Kellarissa hyödynnettiin vanha vesikiertoinen lattialämmitys.

Ei luksusta minusta. No kellarin luksus oli kuituvalot, lauteet peruslauteet, kiuasta ei vaihdettu. Ilmastointi lisättiin. Kummassakin lattialaatat olivat 50e/neliö ja seinäkaakelit 36e/neliö. Yläkerrassa hintaa nosti lasitiilet (1400e), erikoislasiovi (700e), tolkuton määrä putkarin ja sähkärin tunteja. Vaikka tason tein itse, niin meni siihenkin materiaaleihin 1000e (suurin osa tuli alumiinilasiovista)

Karkeita arvioita, riippuu tosi paljon mistä hintaluokasta valitsette laatat, saunan puutavaran ja kaapistot, mutta nämä sellaista keskihintaista:

Työ 2000-3000? (purku ja uuden rakentaminen, putkarin käynti jne)
Laatat, saumat, vesieristeet jne materiaalit 2000?
Kaapisto, allas, allashana 1000?
Suihkuhana, lamput, saunanovi 500-1000?
Saunan puutavara 1000?
WC-pytty: tarvitaanko?
Kiuas 200-1000?

Mun työkaveri teetti (en muista firmaa) kylppäri- ja saunarempan, saunaan vain lattiat, kylppäri kokonaan, ja kaikista halvimmat materiaalivaihtoehdot. Ei mikään järin suuri kylppäri. Maksoi melkeen 20 000e :o.

Mulla makso max 4000 euroa... Kaveri töissä rautakaupassa, toinen kaveri teki homman sikahalvalla, yks kaveri on putkimies (kaikki siihen liittyvä tuli ilmaiseksi) jne jne. Tässä oli siis sauna ja suihkuhuone.

Kannattaa olla hyvä ystävä ja omata laaja moniosaava ystäväpiiri :D

Meillä tehtiin kaikki uusiks saunassa ja kylppärissä. Kaikki työ tehtiin itse ja tuttujen avustuksella. Hintaa rempalle tuli n. 4500. Meillä vielä melko iso pesuhuone ja saunaan tuli kuituvalot ja ei ihan peruslauteet..
Joitain materiaaleja saatiin halvemmalla tutuilta ja vesieristeet melkein ilmatteeks.

Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
Melko täräköitä hintoja olette makselleet... no tulee tietysti hintaa, jos ei itse osaa tehdä mitään

No ei se tason tekeminen itse mitenkään sikahalvaksi tullut. Toisaalta kuinka paljon järkevämpää on teettää putkityöt putkimiehellä, sähkötyöt sähkömiehellä, vesieristeet ammattilaisella kuin tehdä ne itse? Noista tulee jo iso lasku.

Toki jos tyytyy siihen että katossa on yksi yleisvalo ja seinässä yksi pistorasia, niin toki pääsee halvemmalla :)

Meillä rempattiin paljon muutakin samalla kertaa. En minä maalaus, yms hommaan palkannut ammattilaista - siihenkin upposi rahaa ja aikaa niin pirusti.

Minä en teetä ystävillä ilmaseksi töitä. He saavat siitä elantonsa. Työn teki erittäin hyvän ystävän firma.

me ollaan laajennuksen hinta-arvioksi laskettu 70 000 euroa... yks uusi makkari, uudet kylppäri, vessa ja sauna, isompi kodinhoitohuone ja iso eteinen... lattiat uusitaan kaikkialle, listat vaihdetaan, samoin väliovet. Uusi ulko-ovi. Seinät maalataan jne... saa nähdä riittäkö lähellekään :D

Meillä teetettiin pari vuotta sitten ja kustannukset oli noin 5000 euroa. Meillä ei kyllä tehty saunaan muuta kuin vaihdettiin ovi, laitettiin seinään ikkuna ja laatotettiin lattia. Kylppäri laitettiin sitten ihan kokonaan uusiks, muutettiin vielä kuiva pukuhuonetila yhteiseksi kylppäritilaksi. Työn osuus tosta oli reilu 3000 euroa.

Ja itse luottaisin noissa kosteissa tiloissa ammattilaisiin. Eihän taida vakuutusyhtiökään korvata mikäli ei ole luvat tekijöillä kunnossa. Pitää vielä lisätä että meillä laitettiin putket uusiks kokonaan.

Me ollaan just kyselty arvioita kylpyhuoneen & saunan remonttiin firmoilta. Me teetetän kaikki sillä firmalla. Kaikki revitään pois ja laitetaan uutta tilalle. Meillä on sellanen "normaalikokoinen" rivarin kylppäri ja sauna. Arvio on ollut melko laaja kun riippuu niin paljon materiaaleista ja kaikesta. 5000-10 000e on ollut arvio. Jos ottaisi yksittäisiä työntekijöitä, hommaisi materiaalit itse, jne. saattaisi tulla halvemmaksi. Itse tekeminen on tietysti taloudellista, mutta ihan kaikkea ei todellakaan kannata tehdä itse (paitsi jos tosiaan on ammattilainen). Itse tehdyissä/pimeesti tehdyissä ei vakuutukset välttämättä korvaa ja ainakin tuollaisten kosteiden tilojen kanssa kannattaa olla tarkkana.

Jos kyseessä useamman asunnon taloyhtiö ja kylppäristä löytyy esim. kosteusvauriota niin koko taloyhtiöllä on korvausvelvollisuus. Senkin vuoksi kannattaa käyttää ihan ammattilaisia. Vaikea olisi vaatia taloyhtiöltä korvauksia, jos työ tehtäis pimeesti.

Meillä teki "saunatohtori", koska meillä ei ollut aikaa osallistua urakkaan. Hyvää ja rivakkaa työtä, aikataulut piti - jopa siivosivat jälkensä eri työvaihiessa. Toki hintansa piti maksaa, mutta ei sitä ajattele kun on kovissa löylyissä.

Googleen vaan erilaisia hakusanoja. Kylpyhuoneremontti tai saunaremontti ja sieltä "klikkailemaan" niin kyllä hyviä firmoja löytyy. Itse kyselin tarjouksia ja laajalla skaalalla ne menee. pääkaupunkiseutu on kalliimpi, mutta ei se paras "tere tulemast" firma ole välttämättä sopivin. Rahasta ja juokse firmoja kun löytyy niin että takuut jää omaan nojaan sitten. kannattaa miettii kun tekee rempan. Laadulla on merkitys monien vuosien päästä.

Saimme ihanan pesuhuone/saunatilat saunatohtorilta, homma kävi laatuun,aikataulutus toimi, työmiehillä ei ollut rokulipäiviä,kaikki vanha purettiin (eipä jääny vaivaamaan vanhat mahd.vauriot,joita ei paljoa ollut,mitä ny suihkunurkas ja lattiakaivon ympärillä) ja kaikki raportit ja pöytäkirjat saatiin ku remppa oli valmis, ja sitte vielä kotitalousvähennys mikä osottautui huippujutuks:) oon nii onnellinen! ei enää tarvii siirtää eikä myöskään ahistua ahistavassa kylpytilassa. itse valitsimme ajattomat pintavärit ja tietysti saunaan lasiseinän, onnistuu saunominen hyvin lasten kanssa:) hintakin oli kohtuullinen, myös kilpailutettiin,mutta saunatohtori vei vaikkei ihan hinnaltaan halvin mutta kokonaisuutta ku aateltiin ni saunatohtori oy oli meidän valinta!SUOSITTELEN! ja kun hinnan jakaa 30 vuodelle ni onko paha vuosihinta terveyteen ja hyvinvointiin? -ei ole vaikka pienituloisia ollaankin.

Yhteistyössä