Palelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Hei, aurinko paistaa lämpimästi ja minulla vain palelee, on palellut koko raskauden ajan. Nyt viikkoja 9+5. Miten teillä muilla, onko palelu kestänyt kuinka kauan? Mittasin eilen illalla lämmönkin kuumeen varalta, mutta olikin reilusti alilämmöllä 35,9. Eikö lämpöjen pitäisi olla paremminkin vähän koholla?

Olen entinen vilukissa ja koko raskauden ajan ollut ihan mielettömän kuuma. Ole ap onnellinen, jos palelee, kun siihen voi vaikuttaa pukeutumisella. Tähän saunaoloon ei auta, vaikka hilluisi alasti päivät pitkät. Normaalia silti molemmat ääripäät. Näin olen käsittänyt.

Mulla oli raskauden alussa ihan sairaan kylmä. Oikeastaan oon aina oviksen jälkeen 2 vk tuntenut itseni sairaaksi, ja nyt tuo piina vaan jatkui ja jatkui kun menkat jäi pois. Johtuu tietääkseni keltarauhashormonista. Mulla oli myös lämpö ylhäällä hiukan.

Iltaisin varsinkin oli kauhea horkka. Pukeutuimsella ei voinut vaikuttaa, sillä kylmyys on jännällä tavalla sisäistä. Ihan sama oli mitä pisti päälle tai kuinka monta mukillista kuumaa teetä kumosi sisäänsä. Tulikuuma kylpy oli ihana helpotus välillä. Tärisin siihen asti kun nukahdin. Aamulla oli paremmin, iltaa kohti aina paheni. Nyt rv 15 ja olo on helpottanut. Lääkäri sanoi että keltarauhashormoni poistuu elimistöstä kun istukka alkaa tuottaa itse tarvitsemansa hormonit.

Tsemppiä ap:lle, toivottavasti sullakin helpottaa muutaman viikon päästä. Kesällä me hikoillaan sitten tuskissamme sitäkin enemmän.
""Raskauden iloista"" nauttikaamme.

Yhteistyössä