Palan tunne kurkussa.............................

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mistä ihmeestä toi voi johtua? tuntunut tommonen pala kurkussa kohta 5 kuukautta. välillä se ei tunnu ja välillä tuntuu. tiedetään ettei ole lääkärin veroista täältä kysyä mutta jos kuitenkin jotain osviittaa saisi ensi hätään :)

öööh..sulla on kestäny tuo kyl aika kauan
tuntuuko se siis kun koskettaa vai semmonen tunne että siel olis jotain??
mulla ainakin nyt kun "närästystä" on alkanu tulemaan niin tuntuu tuntuu ihanku olis pala kurkussa..oon ajatellu et se on semmonen "melkein närästää" tunne :laugh:

Hei! Mulla on samanlaista. Tosin se on sellaista menevää ja tulevaa. Nyt se on ollut pari päivää ja aiemmin oli tossa keväällä. Mulla se on suoraa yhteydessä stressiin eli varmasti joku psykosomaattinen oire. Näin sen olen itse 'diagnosoinut'.

Kurkun ulkopuolelta ei tunnu mitään ja kun kurkkuun katson niin ei sielläkään näy mitään. Niellessäkään ei tunnu mitään paitsi joskus on pitää oikein monta kertaa yrittää niellä, ihan kuin olis sitkeää limaa kurkussa. Muute sitten vain tuntuu ihan kuin puristaisi kurkkua. Tuota närästystä itsekkin olen ajatellut koska syön valtavasti suklaata ja limpsaa :D mitkä kuulemma närästää kivasti. Mut en mä kyl mitään närästys tunteita tunne, niin mitään polttelua tai vastaavaa. Tosin joskus tuntuu kuinka vatsanesteet nousee kurkkuun ja ryöittää, eli toisaalta vois olla närästystä. No kait sitä täytyy doctorille mennä vaik mulla nois nielututkimuksis lentää heti laatta : /

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Kurkun ulkopuolelta ei tunnu mitään ja kun kurkkuun katson niin ei sielläkään näy mitään. Niellessäkään ei tunnu mitään paitsi joskus on pitää oikein monta kertaa yrittää niellä, ihan kuin olis sitkeää limaa kurkussa. Muute sitten vain tuntuu ihan kuin puristaisi kurkkua. Tuota närästystä itsekkin olen ajatellut koska syön valtavasti suklaata ja limpsaa :D mitkä kuulemma närästää kivasti. Mut en mä kyl mitään närästys tunteita tunne, niin mitään polttelua tai vastaavaa. Tosin joskus tuntuu kuinka vatsanesteet nousee kurkkuun ja ryöittää, eli toisaalta vois olla närästystä. No kait sitä täytyy doctorille mennä vaik mulla nois nielututkimuksis lentää heti laatta : /

Ultralla saa hyvin ja helposti tutkittua mikä sielä puristaa.Näin ainakin mulla tehtiin kun ei nielussa mitään näkynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Triolapsellinen:

Ultralla saa hyvin ja helposti tutkittua mikä sielä puristaa.Näin ainakin mulla tehtiin kun ei nielussa mitään näkynyt.

No onneksi, mulla on jäänyt noista tähystyksistä traumat :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mistä ihmeestä toi voi johtua? tuntunut tommonen pala kurkussa kohta 5 kuukautta. välillä se ei tunnu ja välillä tuntuu. tiedetään ettei ole lääkärin veroista täältä kysyä mutta jos kuitenkin jotain osviittaa saisi ensi hätään :)
se johtuupi siitä että ruokatorvi ikäänkun "kramppaa".

Ahaa, vois siis olla kilpparikin. Mulla kyl oli tos talvella kilppari oireita. Hiusten lähtöä, sydämentykytystä, hikoilua, kylmiäväreitä.

No otettiinko sulla kilpparikokeita?Kannattaisi vaatia,vaikka jotkut lääkärit ovat niin taulapäitä etteivät millään meinaa niitä ottaa.

Ahaa, vois siis olla kilpparikin. Mulla kyl oli tos talvella kilppari oireita. Hiusten lähtöä, sydämentykytystä, hikoilua, kylmiäväreitä.

No otettiinko sulla kilpparikokeita?Kannattaisi vaatia,vaikka jotkut lääkärit ovat niin taulapäitä etteivät millään meinaa niitä ottaa.

No ei tehty. Outoa, vaikka juuri noista oireista menin lääkärille. Ihan tavallinen verenkuva otettiin ja siitä se katsoi et pitää syödä rautaa ja b-vitamiinia. Täytyypä ottaa uudelleen yhteyttä pyytää kokeita.

tai sitten niinkin yksinkertainen vaiva, kuin että nielussa kuitenkin sellaisia onkaloita, joihin joskus menee ruokaa.
Lopulta ruoka alkaa tuntumaan isona palana kurkussa, jos sitä ei poista.

mikäs näitten kökköjen nimi olikaan?

Itselläni meinaan oli ammoinaan tämmöinen ongelma joka kesti parikin kuukautta ennenkuin huomasin painella nieluani varovasti sormella jolloin onkaloista pulpahti niitä kökköjä pois.

tälläin katosi vaiva..

Mutta jos tiedät, ettei kyse ole tästä, käy ihmeessä lääkärissä :)

No ei tehty. Outoa, vaikka juuri noista oireista menin lääkärille. Ihan tavallinen verenkuva otettiin ja siitä se katsoi et pitää syödä rautaa ja b-vitamiinia. Täytyypä ottaa uudelleen yhteyttä pyytää kokeita.

Joo suosittelen!Pyydä TSH,T4V ja jos suostuvat niin olis hyvä jos ottaisivat T3V:nkin.Ja jos on jotain sukurasitetta et sukulaisilla kilpparihäikkää vetoa siihen.

Sukurasitteena on kurkkuongelmia ja parilla serkulla on struuma. Mummu on lapsena joutunut oleen kaks vuotta pois koulusta jonkun närästysvaivan takia ja veljellä on kans ollut kurkkuongelmia närästyksen takia. Tällä hetkellä noihin kilppareihin viittavia ongelmia mulla vois olla noi vilunväreet, väsymys ja sydänjumputukset, välillä kun toi pahanen tuntuu lyövän tosi alhaisia lukemia. No jos mä varaan eka ajan noihin kilpparikokeisiin ja sit jos ei mitään löydy niin kait se on taas kerran pakko tähystää ja kattoa missä se vika on :| Mutta kiitos paljon kaikista vastauksista :)

Mullakin on nyt ruvennu tuntumaan että kurkussa/ylhäällä kurkussa olis jotain. Aina kun nielee nii joutuu monta kertaa sen tekemään (tuntuu että limaa riittää). Lisäksi on välillä nielemisongelmia.. Pitäis mennä lääkäriin varmaan. Pelottaa vaan idea jostain tähystyksestä. Nyt ollaan ostettu närästyslääkettä ja koitan niitä tän päivän. Huomenna sitten soitetaan lääkärille aikaa.. Kannattaa tosin tarkastaa tämäkin asia. On meillä perheessä ollut kilpirauhas-ongelmia ja minulle on pienenä ehdotettu nielurisojen/kitarisojen leikkausta. >_< Eikai tämä tunne voi johtua mistään kamalan vakavasta kuten "nielurisasyöpä" mistä olen lukenut jostain... O.O

Minulla oli palantunne kurkussa ja muutenkin jotenkin hankale olo, limaa kurkussa, mut ei yskien lähtenyt pois, nieleminen oli tympeän tuntoista. Kävin lääkärissä ja lääkäri totes, että närästystä tämä on. Sain vatsalääkkeen, somc taisi olla nimeltään. Söin kuurin ja vaiva katos =)

tää on ärsyttävää tuntuu että kurkkussa on limaa ja on lähtenyt mutta tuntuu vieläkin ja tää ei oo kivaa :( voisko joku autaa mua ja kertoo mitä tehä koska en jaksa tätä enää ja kun nielen tulee se tunne :( ja ruokakaan ei aina maistu aj tää on ollu jo varmaanki 1 viikkon tai 2 mut en tiiä mut on tää ärsyttävää :(. mitä tehä???