Palaan töihin ä-loman jälkeen ja teen toisen muksun ja etsin sitten uuden työn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voice of hahmonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voice of hahmonen

Vieras
Mua kyrsii mun työpaikka.

Etsisin nyt jo uuden työn kun äippäloma kohta loppuu, mutta en viitsi ja kehtaa jäädä uudesta työstä n. vuoden kuluttua uudelleen äitiyslomalle (mikäli tärppää suht nopeeta), joten etsin uuden työn ennen töihin paluuta toisesta ja viimeisestä lapsesta. Hoitovapaata en käytä nyt enkä varmaan toisestakaan lapsesta.

Meillä on tiukat lomamääräykset että milloin kesä ja talvilomat tulee pitää.
Nykyisessä työssä en voi koskaan pitää lomaa hiihtoloman aikana, enkä lähteä esim. viikoksi keväthangille lappiin laskettelemaan, ellen siis ota palkatonta lomaa.

Ja en voi koskaan pitää heinäkuuta lomaa.

Tämä loma asia ei johdu työstä millään tavalla, vaan täysin mielivaltaisesta esimiehestä. Hän ei pysty perustelemaan päätöstään mitenkään, vaikka sitä joku aina joskus utelee. Täysin dorka muikkeli lievästi sanottuna.

Tähän asti ollut vielä ok, kun ei lapsia, mutta nyt tilanne tulee muuttumaan, ja etsin duunin missä voin edes jonain vuosina pitää 8 viikon tai vaihtoehtoisesti jonkun kevätviikon lomaa, sekä jopa koko heinäkuun. Riippuen työstä, heinäkuulla voi olla muitakin ottajia, mutta että se olisi edes mahdollisuus.

Muutenkin kyrsii mielivaltainen esimies. Ei koskaan tiedä mitä se nyt keksii. Ja mitään positiivista ei keksi koskaan. Aina mennään huonompaan suuntaan ja koitetaan koijata työntekijöitä huonompiin etuihin, ehtoihin, kaikkeen.
Loma-ajat revitään aina työntekijän selkänahasta kun sijaisia ei palkata.

Ja sanotaanko vielä loppuun että firma tekee koko ajan hyvää voittoa. Että ei olisi siitäkään kiinni.

Jep, anna mennä vaan. Itselläni oli haaveet palata takaisin töihin mammaloman jälkeen ja mammalomakin pitää lyhyenä, koska työni on mielenkiintoista ja haastavaa ja olen menestynyt siinä erinomaisesti.

Työnantajat (kaikki) ovat vaan ketjuttaneet määräaikaisuuksia. En ole koskaan saanut vakituista työsuhdetta. Kuvittelin olevani tärkeä ihminen, kun päätän töissäni tärkeista ja isoista yhtiöön liittyvistä asioista ja olen useamman toiminnan asiantuntijaroolissa. Jo nykyisin kun olen poissa tarvitsen kolme - neljä eri sijaista hoitamaan omaa leiviskääni.

Olinkin siis hyvin yllättynyt, kun raskauden tultua ilmi ei työsuhdettani enää jatkettukaan. Meillä oli vielä tarkoitus, että mieheni, joka on aika pahoin leipiintynyt omaan työsarkaansa olisi ollut pidempään hoitovapaalla ja itse olisin palannut töihin jo pian mammaloman jälkeen.

Kaiken tällaisen paskan jälkeen ei mulla ole ymmärrystä työnantajaa kohtaa lainkaan. Ihme kyykytystä! Multa ei edes kysytty kauanko aion olla kotona - työsuhteeni vaan päättyy. Oudointa kaikessa, että nyt monesta toiminnosta puuttuu kokonaan se back up - jos joku nykyisistä sijaisistani lähtee talosta - ei kukaan enää osaa hoitaa noita hommia.

Yhteistyössä