palaa niin kii noiden mun vanhempien kans.. niillä oltiin tänää lasten kaa muutama tunti ja on se sellasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilla83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hilla83

Jäsen
11.04.2007
439
0
16
..ruoaks oli makkarakeittoa.. no tyttö 4v päätti ettei haluu sitä syyä ja vaarihan siihen sit "ei sun tarvi syyä jos ei haluu".. meillä aina kotona syö sitä mitä annetaan ja on tottunut siihen, ei nipota turhia.. mutta isovanhempien tykönä tietää että saa kaiken periks :headwall: ..
mua ei siellä kuunnella yhtään, ihan sama mitä sanon niin ne syöttää lapsille vaikka kymmenen jätskiä, jos vaan lapset haluaa, koska eihän niit saa kieltää :headwall: menee hermot :headwall: :headwall: :headwall:

Joo, kuuluu isovanhemmuuteen. meillä isovanhemmat hyppää aina, kun pojat käskee. Hankalaa esimerkiksi jos on annettava lääkkeitä, lapsi kieltäytyy ja mummo soittaa mulle, ettei tää huoli ;) Mitä tohon voi sanoa muuta kuin, että älä kysy lapselta ;) isovanhemmat on mieluiten lasten kanssa ilman meitä (miksiköhän :) ) ja antavat lasten pompottaa. Muistaakseni tein itse samaa mummolassa, mutta äkkiä oppi, ettei sama toimi kotona. Tekeehän se lapsen itsetunnolle hyvää, kun jossain on se ykkönen. Kotona on taas arki ja kuri. Mutta pitkää aikaa en tykkää olla mummolassa. Jos isovanhemmat on meillä, on meidän tavat (ei muuten ihan helppoa pitää kuria kotona, kun mummo on paikalla), mutta mummolassa on mummon tavat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta mummolassa on mummon tavat.

Tämän kanssa me taistellaan aina mummolareissun jälkeen kotona.
Esikoiselle ei meinaa millään mennä tajuntaan, että meillä kotona ei leluille tarjoilla omia ruokia omille pikku lautasilleen, saatika että leluja saisi edes tuoda ruokapöpytään. :headwall:

Eihän tuo nyt mitään pahaa ole. Anna isovanhempien lellitellä, se on niiden hommaa. Ei se lapsi siitä pilalle mene, jos on kotona kuitenkin normaalit rajat.

Jos yhtään lohduttaa niin sanoisin, että olisin ikionnellinen tuosta ongelmasta :) Minulla ei ole vanhempia.

Oma mummi helli aikoinaan pilalle. Kuri oli tiukka, mutta se herkkujen ja muun hemmottelun määrä...ihanaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lokakuun lilja:
Eihän tuo nyt mitään pahaa ole. Anna isovanhempien lellitellä, se on niiden hommaa. Ei se lapsi siitä pilalle mene, jos on kotona kuitenkin normaalit rajat.

no mielestäni lelliminen on asia erikseen kun se että lapselle syötetään vaikka kymmenen jätskiä jos lapsi niin haluaa.. niillä ei ole lapsille mitään rajoja ja mielestäni vanhempien laatimia sääntöjä pitää vaalia, olkoon laps sit missä.

Helliä voi muutenkin kun syöttämällä ylenmäärin makeaa. Meillä on mummilassa vähän löysempää ja niitä herkkujakin, mutta rajallisesti. Itselläni oli pappa sellanen että syötti makeaa ylenmäärin ja voi sitä kun kotona rajallisesti karkkia saava pääsi papalle kylään. Ei se ollu kyllä hyväksi sellanen herkuttelu. Mummilassa saatiin aina hyvää, mutta kohtuudella ja mummi sitten lelli muuten. Mun mielestä rajat kuuluvat sekä kotiin että mummilaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana-vaimikäsoli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta mummolassa on mummon tavat.

Tämän kanssa me taistellaan aina mummolareissun jälkeen kotona.
Esikoiselle ei meinaa millään mennä tajuntaan, että meillä kotona ei leluille tarjoilla omia ruokia omille pikku lautasilleen, saatika että leluja saisi edes tuoda ruokapöpytään. :headwall:

Meillä saa lelutkin "ruokaa" mut lattialla seinän vieressä lähellä ruokapöytää, ja lapset suorittaa itse tarjoilun niille.
Käviskös teillekin tällänen kompromissi?

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Helliä voi muutenkin kun syöttämällä ylenmäärin makeaa. Meillä on mummilassa vähän löysempää ja niitä herkkujakin, mutta rajallisesti. Itselläni oli pappa sellanen että syötti makeaa ylenmäärin ja voi sitä kun kotona rajallisesti karkkia saava pääsi papalle kylään. Ei se ollu kyllä hyväksi sellanen herkuttelu. Mummilassa saatiin aina hyvää, mutta kohtuudella ja mummi sitten lelli muuten. Mun mielestä rajat kuuluvat sekä kotiin että mummilaan.

näin just! =) en ole koskaan ymmärtänyt sitä kun lapsia lellitään syöttämällä kaikenmaailman herkkuja mielin määrin..

Noooh, minulla oli kotona lepsu meninki, kun taas mummolassa oli kovempi kuri... Vähänkö aina ärsytti mennä niin aikaisin nukkumaan, ja makoilin sitten sängyssä vaikka kuinka kauan kun ei uni tullut. Mutta kyllä siellä muuten oli aina tosi mukavaa.
Omilla lapsilla taas ei ole mummolaa... :'( joten te joilla se on, vaikka joskus ärsyttääkin, niin muistakaa arvostaa kun kaikilla sitä ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Juuh, mummuilla on mummujen tavat. Kyllä mummojen pitää saada lelliä ja helliä...
Vaikka se siinä kohdin ärsyttää, niin lapselle jää niistä kyllä ihania muistoja, mummontuoksuisia muistoja =)

Olen niin samaa mieltä.
mulla on niin ihanat muistot mummun kanssa olosta, että haluan antaa omille lapsillekkin.
isovanhemman rakkautta suurempaa ei ole, sanoi mulle mun mummu kun esikoisen sain ja hiukan loukkaannuin aluksi siitä, eihän mikään voinut ylittää äidin rakkautta.
Mutta asiaa mietittyäni, musta siinä on järkeä. Mummu ja pappa voi antaa kaikkensa, vanhemmat ei. oikeastaan mummu ja pappa rakastaa ja vanhemmat asettaa rajat. meillä silti on mummolassa mummolan säännöt,tädin luona tädin säännöt, päiväkodissa päiväkodin säännöt ja koulussa koulun säännöt jne.
Näinhän se on meillä aikuisillakin ettei samat säännöt joka paikassa päde.
Musta pitäisi olla onnellinen rakastavista mummuista ja papoista, kaikilla ei niitä ole.

Oma poikani sai kesällä 2 kohtausta ja asioista juteltiin lapsen kanssa.
toisen kohtauksen jälkeen poika pillahti itkuun ja halusi soittaa mummille.
poistuin huoneesta ja jatkoin puhelua mummin kanssa kun poika lopetti.
mummille poika oli kertonut, että pelkää/luulee kuolevansa.
kyllä minä siinä vaiheessa kiitin siitä, että lapsillani on niin hyvä suhde mummiin ja pappaan, että kertovat heille asioita mitä ei halua/uskalla kertoa vanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Juuh, mummuilla on mummujen tavat. Kyllä mummojen pitää saada lelliä ja helliä...
Vaikka se siinä kohdin ärsyttää, niin lapselle jää niistä kyllä ihania muistoja, mummontuoksuisia muistoja =)

Olen niin samaa mieltä.
mulla on niin ihanat muistot mummun kanssa olosta, että haluan antaa omille lapsillekkin.
isovanhemman rakkautta suurempaa ei ole, sanoi mulle mun mummu kun esikoisen sain ja hiukan loukkaannuin aluksi siitä, eihän mikään voinut ylittää äidin rakkautta.
Mutta asiaa mietittyäni, musta siinä on järkeä. Mummu ja pappa voi antaa kaikkensa, vanhemmat ei. oikeastaan mummu ja pappa rakastaa ja vanhemmat asettaa rajat. meillä silti on mummolassa mummolan säännöt,tädin luona tädin säännöt, päiväkodissa päiväkodin säännöt ja koulussa koulun säännöt jne.
Näinhän se on meillä aikuisillakin ettei samat säännöt joka paikassa päde.
Musta pitäisi olla onnellinen rakastavista mummuista ja papoista, kaikilla ei niitä ole.

Oma poikani sai kesällä 2 kohtausta ja asioista juteltiin lapsen kanssa.
toisen kohtauksen jälkeen poika pillahti itkuun ja halusi soittaa mummille.
poistuin huoneesta ja jatkoin puhelua mummin kanssa kun poika lopetti.
mummille poika oli kertonut, että pelkää/luulee kuolevansa.
kyllä minä siinä vaiheessa kiitin siitä, että lapsillani on niin hyvä suhde mummiin ja pappaan, että kertovat heille asioita mitä ei halua/uskalla kertoa vanhemmille.

toki olen onnellinen että lapsilla on rakastavat isovanhemmat.. mutta rakkauden voi näyttää muullakin tapaa ku syöttämällä lapselle yllinkyllin herkkuja ja myös rajat pitääö mummolassa olla. kukaan ei taida ymmärtää mitä tarkotan :ashamed:

Nämä valitukset ovat aina yhtä rasittavia.
Jos nyt ette päivittäin siellä mummolassa ramppaa, ja jos mummo ei ole lapsen hoitaja arjessa, niin kyllä se lapsi ne rajat oppii ja ymmärtää sen, että mummolan säännöt on toisenlaiset.
Kauheaa niponipoa on nykyjään elämä. Ei se kymmeneenkään jäätelöön oikeasti lapsen hyvinvointi kaadu.

T. Lellivistä isovanhemmista superkiitollinen

Yhteistyössä