pakotatteko lapsen potalle pissille ennen ulos menoa?

• Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti
Moni sanoo, että pissalla käydään, mutta koskaan ei pakoteta. Menevätkö teillä lapset aina vapaaehtoisesti? Vai voiko sanalla pakottaminen olla erilaisia merkityksiä? Mun mielestä aina, jos lapsi sanoo, en mene ei pissata ja silti käsken pisulle, se on pakottamista, tein sen homman millä taktiikalla hyvänsä.

En ole koskaan pakottanut, mutta olen kyllä aina pitänyt huolen siitä että vessassa käydään ennen uloslähtöä. Ettei tarvitse olla puskapissalla viiden minuutin ulkoilun jälkeen, saatikka pissaisia vaatteita vaihtamassa (yhtään vahinkoa ei ole tullut).

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Moni sanoo, että pissalla käydään, mutta koskaan ei pakoteta. Menevätkö teillä lapset aina vapaaehtoisesti? Vai voiko sanalla pakottaminen olla erilaisia merkityksiä? Mun mielestä aina, jos lapsi sanoo, en mene ei pissata ja silti käsken pisulle, se on pakottamista, tein sen homman millä taktiikalla hyvänsä.
En pakota! Ei ole pakko mennä pissalle, mutta sitten ei myöskään ole pakko tulla ulos/kauppaan/kylään tai mihin sit ollaankin menossa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
En pakota! Ei ole pakko mennä pissalle, mutta sitten ei myöskään ole pakko tulla ulos/kauppaan/kylään tai mihin sit ollaankin menossa. ;)

Meillä taasen ei silloin tarvi pissalla käydä, jos tähän lähelle johonkin menemme, mutta kun me lähdemme johonkin kauemmaksi, niin ei meillä voi lapset sitä päättää lähdemmekö vai emme esim. puheterapiaan on mentävä tai jos menemme vaikka mummolaan, niin en mä voi sitä perua vain siksi, ettei lapsi halua pissalla käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
meillä käydään pissalla aina ennen kun lähdetään ulos/kauppaan jne. Niin äiti kuin tyttö. Ei tartte pakottaa vaan on ihan rutiini meillä. :)
sama täälä.....
Niin ei meilläkään se ole pakko vaan rutiini, ei lapset itke kurkku suorana kun vessaan mennään :D .

Meillä on kyllä uhmakkaa uhmanneet juuri noita kaikkia rutiineja. Miten olette niistä selvinneet, vai eikö sellaisia ole ollut?

Koirarakas
Meillä on ihan pian 3v täyttävä tyttö ja häntä en pakota, kun osaa jo pidätellä hyvin, sanon, että nyt pisulle, mennään ulos, menee yleensä. Eikä satu vahinkoja.
Mutta keskimmäisen lapsen kanssa oli vähän ongelmia aikasemmin, se valehteli, että kävi just, mutta oikeasti ei ollutkaan käynyt... Sitten suunniilleen heti kun oltiin astuttu pihalle, niin tuli pisut haalariin...

Yhteistyössä