Pakonomaista lääkärissäkäyttämistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtiva

Vieras
Sellainen henkilö joka hakee huomiota käymällä itse tai käyttämällä lastaan lääkärissä yhtenään, siis on joku ihan sellainen sairaus ja nimike tälle?

Olen tuossa miettinyt viime aikoina sitä kun olin lapsi ja kuinka paljon olin lääkärissä kaikenlaisissa tutkimuksissa koko ajan vaikka ikinä minulla ei ole edes ollut allergioita tms. muita sairauksia.

Äitini vaati kaikesta aina tutkimukset pitkän kaavan mukaan, esim se kun minulla oli 2x peräkkäin pissatulehdus kuljin toistakymmentä kertaa sairaalassa tutkittavana, tehtiin varjoainekuvauksia ja suolentyhjennyksiä jne.
Kun äidillä todettiin eräs vamma joka oli ollut hänellä syntymästään minulle tehtiin tämän vamman puitteissa tutkimuksia vaikka kuinka äidin vaatimuksesta vaikka vamma ei voi olla mitenkään periytyvä.

Kurkkukivun seurauksena sama kaava, toistuvia lääkärikäyntejä.

Tällaisia vastaavia hirmuinen määrä, nyt ainakin jälkeenpäin ajateltuna turhia tutkimuksia. Hassua oli vielä se että kerran erään "vaivan" pitkien tutkimusten aikana sanoin etten halua enää että tutkitaan niin äiti sanoi että ei ole pakko ja jäi siihen. Jos olisi ollut oikeasti vakava vaiva, tuskin voi tutkimista jättää kesken...?

Tällä hetkellä kun ei enää ole lapsia tutkitutettavana äiti hyppää itse useaan kertaan viikossa kaikenlaisissa tutkimuksissa ja kokeissa ja löytää itsestään päivittäin uusia sairauksia. Saattaa puhua vihjailevasti kuin hällä olis dementia, syöpä, tms. vaikka ei olekaan.

Hassua ja mietityttää...

En tiedä nimikettä, mutta muistan joskus nähneeni ulkomaisen dokumentin tuon tapaisesta käyttäytymisestä. Siinä tosin aikuiset satuttivat lapsiaan ja tekivät heille kaikenlaista, että saivat heidät lääkäriin tai sairaalaan. Siinä oli salaa kuvattu näitä vanhempia ja lapsia sairaalassa. Ja siinä puhuttiin nimenomaan vanhempien huomionhakuisuudesta.

Yhteistyössä