[QUOTE="Anne";28175121]Olisi muuten todella rasittavaa.
Minne muksu hoitoon siksi aikaa jos ei ole tukiverkkoa ole?
Itse hallitsen kyllä rahankäytön, budjetoinnin, ennakoinnin, hintavertailut yms oikein hyvin kun on pienestä pitäen opetettu.
Silti olen joskus sosiaalitukea saanut eikä ole mitään ongelmia rahankäytössä silloin ollut.
Eli et voi yleistää että kun yhdellä sossuntukia saavalla on ongelmia rahan käytössä niin niillä kaikilla on.[/QUOTE]
Niinpä. Paljon enemmän kuin taloushallintoa, ihmisille pitäisi opettaa suhteiden luomista ja ylläpitoa ja tukiverkostoitumista. Voisi vähentyäkin se typerä velkaantuminen, kun näkisi ympärillään ettei muutkaan ole varoissaan eikä tarttisi shoppailla ahdistukseen, kun eletään yksinäisselleissä, joihin lapsia hankitaan tamagotchin tehtäviin. Eikä tarvittaisi valtiovallan suojelemaa pikavippirikollisuutta, joksi minä sen koronkiskonnan lasken. Kun olisi tiukka paikka, lainaisi ne kympit kavereilta tai ainakin pääsisi syömään.
Tuhannen oikeasti, mulla on jatkuvasti tukka pystyssä, kun joka toinen täällä kirjoittaa kurjuudestaan ihmetellen vähiä voimiaan, kun parisuhdetaidot on heikot ja ketään muuta ei ole.