Pakolla syöttäminen pv.kodissa

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
Kun lapsenne on aloittanut hoidossa(varsinkin huonot syöjät) oletteko koskaan kysyneet mitkä on pv.kodin tavat syönnin suhteen? Onko aina pakko maistaa tms? Kauhukseni tässä huomasin muutaman vuoden tauon jälkeen(olin siis hoitovapaalla) kun palasin töihin, että nehän perkele pakkosyöttää lapsia ja kera huudon. Kun siis on PAKKO maistaa ainakin se yksi lusikallinen. Miksi? Otan asian ite esille seuraavassa palaverissa, mut ajattelin vaan, että ootteko koskaan kysyneet asiaa lastenne päikkäristä?
 
Ei mun poikia ole pakotettu. Esikoinen saattoi kuitenkin istua sen perunamuusilautasen edessä mukavan tovin, kun muut olivat menneet jo leikkeihinsä, mutta en ainakaan tiedä kenenkään pakkosyöttäneen sitä hänelle.
 
Meillä ei ole pakko syödä, mutta täytyy maistaa.
Ei kai hoittajien tarvitse juosta puolen tunnin ruokailun jälkeen lämmittämässä lapselle ruoan, koska ei halunnut syödä silloin kun muut!?
Näitä tapauksia on ollut. Ja vanhemmat ovat mariseet miksi hoittaja ei mennyt lämmittämään ruokaa lapselle vaikka ruokahetkestä on kulunut aikaa.
 
vieras
Meidän päiväkodissa odotetaan, että syö vähän kaikkea. Saa istua siinä lautasen kanssa tosi kauan. Sen olen huomannut, että yksi tädeistä on muita vaativampi. Meidän lapsella on ollut aina ongelmia syömisen kanssa.
 

Yhteistyössä