Pakkoriisutteko uhmiksianne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äyts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äyts

Vieras
Veikkaan, että lähes jokainen äiti/isä on joutunut pakkopukemaan uhmaikäisen, että ehditään ajoissa päiväkotiin/lääkäriin/kauppaan jne. Mutta entä, kun tullaan sisälle ja lapsi raivoaa, riisutteko ulkovaatteet väkisin vai annatteko huutaa hiki hatussa? Mä tänään juuri yritin antaa lapsen rauhoittua, luettiin satukin. Mutta sen jälkeen raivari käynnistyi taas, kun ehdotin ulkovaatteiden riisumista. Tenava oli kiukkuinen, punainen ja hikinen, joten mä sitten riisuin ne töppöset, hanskat ja haalarit väkisin. Vihainen se on vieläkin, mutta ei enää lämpöhalvauksen partaalla.

Tosi harvoin käy niin. Yleensä annan kiukuta ja mahdollisuuden tulla äidin syliin rauhoittumaan... Siinä me sitten istutaan lopulta sylikkäin ja jossain vaiheess aletaan riisumaan pikkuhiljaa vaatteita.

On ollut myös muutama tilanne että olen vain kylmästi ottanut vaatteet pois. Siitä tulee niin järkyttävä huuto että on jäänyt ihan muutamaan kertaan tosiaan..

[QUOTE="eee";25844990]En tajua miksi rupesit välissä satuja lukemaan, jos lapsi ei ole edes ulkovaatteita riisunut?[/QUOTE]

Saadakseni kiukun loppumaan nopeammin, että saataisiin riisumishomma sujumaan pakottamatta. Harhautus siis. Mutta kun ei hyvällä, niin sitten pahalla eli väkisin, en mä määrääni kiltimpi jaksa olla.

Meillä viimeksi nyt viikolla muksu istui eteisen kuramatolla (pidemmälle ei saa kengät jalassa tulla) jonkun reilun puoli tuntia. Sitten kuin taikaiskusta olikin ihan jo valmis luopumaan toppavaatteistaan. En todellakaan käy kauppaa, eikä se ole mun ongelma, jos sille hiki tulee. Kiukuttelua en vaan kuuntele. Tän esimerkkipuolituntisen jälkeen meni pari mukillista vettä ja lounaan jälkeen pääsi sit sattuneesta syystä kyllä kylpyyn.

Jostain syystä muksu on niin vieraskorea, ettei jossain lääkärissä tai kyläillessä koskaan saa näitä ei riisuta kohtauksia, vain kotona. Joten olkoon vaikka yön yli hikisenä.

Yhteistyössä