Pakkohoidosta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taija

Vieras
Miten saan rakkaan ihmisen pakkohoitoon? Kyse on syömishäiriöstä tai ainakin syömishäiriö liittyy vahvasti tähän. Kaverini on siis laiha, BMI 16,3. Ollut sitä jo vuoden ehkä? Käynyt jossain terapiassa ja syömishäiriöklinikalla, mutta ei käy enää.
Kun psykologi oli vilautellut anoreksian mahdollisuutta, kaverieni alkoi pukeutua laihuutta korostaviin vaatteisiin, ennen sitä pukeutui rennosti ja mukavasti.
Olen tuntenut kaverini kauan ja voin sanoa että olemme parhaat ystävät ja pystymme puhua mistä vain, mutta kun otan tämän asian esille hän vain sanoo ettei mitään ongelmaa ole, hän vain "unohtaa syödä". No, kyllähän sen ymärtää, kyllä itseltäkin jää ruokailuja välistä ja saattaa mennä monta päivää pelkällä kahvilla ja tupakalla...
Mutta tämä laihuus on todennäköisin syy kaverini lapsettomuuteen. Ovat miehensä kanssa yrittäneet jo yli vuoden ja kaverini on käynyt kymmenillä lääkäreillä joilla kaikilla on eri teoria mikä voisi olla vikana. Sitä vaan ihmettelen että miten yksikään lääkäri ei ole kertonut että laihuus voisi olla syynä lapsettomuuteen!
Minäpä kerron. Ne lääkärit ovat varmasti kertoneet, mutta kaverini ei usko sitä, koska jossain joku älypää on kertonut että on saanut terveen lapsen alipainoisena.
Tai sitten tämä liittyy kaverini huomionhakuisuuteen. Hänellä on aina ollut kamala tarve saada huomiota. Nythän hänellä on 2 asiaa millä saada huomiota, lapsettomuus ja laihuus. Uskon toisaalta myös, että hän ei oikeasti uskalla korjata näitä ongelmiaan, koska sitten kukaan ei enää voivottelisi ja hän tuntisi itsensä hylätyksi.
Tai 1 vaihtoehto tulee vielä mieleen; jos hänen miehensä on sanonut hänelle että häin ei saa lihota, että tämä mies tykkää naisesta jolla ei ole lihaksia vaan löllyvä maha ja tikkukädet ja -jalat ja posket lommolla. Jos tämä mies pitääkin vartalosta joka näyttää pikkupojan vartalolta?

Mitä minun kannattaisi tehdä? Olen niin kyllästynyt siihen että lapsettomuus ja syömättömyys ovat meidän ainoa puheenaiheemme, ja siihen että kaverini aina sanoo että on paranemaan päin, eikä silti ole tai tee mitään ratkaistakseen ongelmansa. Hän puhuu lapsettomuudesta johtuvasta masennuksesta, mutta ei halua hoitaa lapsettomuuden todennäköisintä syytä.

Yhteistyössä