Pakko varmaan lopettaa karppaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karppi

Vieras
Karppausta takana nyt tasan 7 viikkoa ja koko sinä aikana ei ole vatsa toiminut normaalisti ilman Laxoberonia (ummetuslääke). Oon ottanut sitä 2-3 päivän välein, jotta saisin vatsani toimimaan. Nyt viimesen viikon ajan oon syönyt pari palaa ruisleipää päivittäin, mutta ei mitään apua.
Lisäksi oon ollut nyt toista kertaa flunssassa ja kurkkukivussa karppauksen alettua. Sitä ennen mulla ei ollut flunssia kuin max kerran vuodessa.

[QUOTE="vieras";25000869]Liian vähän rasvaa. Öljyä reilusti, joka paikkaan. Ja vielä vähän voita päälle.[/QUOTE]

Tai sitten on hyvä vain lopettaa karppaaminen. Luultavasti normaalisti järkeviä määriä monipuolista ruokaa syömällä pysyy paremmin terveenä. Öljyn ja voin syöminen saa taas suomalaisten verisuonet tukkeutumaan juuri kun tästä kansantaudista on päästy eroon. Suomalaisilla on vain tapana uskoa aina yhteen totuuteen kerrallaan kuten nyt karppaukseen. Parin vuoden kuluttua tuskin kukaan enää muistaa karppausta.

[QUOTE="vieras";25000890]Öljyn ja voin syöminen saa taas suomalaisten verisuonet tukkeutumaan juuri kun tästä kansantaudista on päästy eroon.[/QUOTE]

Päästy eroon? Tuoreimmista tilastoista en tiedä, mutta ainakin 2000-luvun puolessa välissä sydän- ja verisuonitaudit olivat yleisempiä kuin koskaan.

Kuolleisuus niihin on vähentynyt, kiitos lääketieteen kehityksen.

[QUOTE="Mä";25000875]haluaisin myös kuulla, mitä olet syönyt?[/QUOTE]
No tässä eiliset syömiset
esim aamulla muutama siivu kinkkua ja juustoa+partisjugurttia ja mustikkaa/mansikkaa.
päivällä fetasalaattia ja broilerifilettä (tai kalaa jossakin muodossa)
illalla wokkivihanneksia ja päivältä jäänyttä broileria
iltapalalla taas tota jugurttia ja marjoja ja kourallinen pähkinöitä.

Lisäks aamuisin juon lasillisen vettä jossa pellavansiemenet lionneet yön yli. Nesteitä tulee juotua vajaat 2l, eli ehkä liian vähän.

No tässä eiliset syömiset
esim aamulla muutama siivu kinkkua ja juustoa+partisjugurttia ja mustikkaa/mansikkaa.
päivällä fetasalaattia ja broilerifilettä (tai kalaa jossakin muodossa)
illalla wokkivihanneksia ja päivältä jäänyttä broileria
iltapalalla taas tota jugurttia ja marjoja ja kourallinen pähkinöitä.

Lisäks aamuisin juon lasillisen vettä jossa pellavansiemenet lionneet yön yli. Nesteitä tulee juotua vajaat 2l, eli ehkä liian vähän.

joo ja paino pudonnut 7 viikon aikana aika tasan 6 kiloo. Painan tällä hetkellä
70kg, pituus 173cm.

Ootko laskenut paljon hiilarit,prodet ja rasvat noin vuorokaudessa?Ja vettä saa tosiaan juoda ainakin sen 3 litraa.
Mulla on vatsa toiminut ihan ok,mutta harvemmin saa käydä kun ei vatsa täyty niillä hötöillä.

[QUOTE="vieras";25000992]Ootko laskenut paljon hiilarit,prodet ja rasvat noin vuorokaudessa?Ja vettä saa tosiaan juoda ainakin sen 3 litraa.
Mulla on vatsa toiminut ihan ok,mutta harvemmin saa käydä kun ei vatsa täyty niillä hötöillä.[/QUOTE]

Ja lisään että itselläni vatsa jumittaa liiasta proteiinistä,varsinkin jos sitä reilusti yhdellä aterialla.

moikka, mulla oli samaa ongelmaa karppauksen alussa ja sitten löysin oivan keinon; bioteekin elinvoimakuitu =) Laitan sitä 1 rkl illalla partajugustin sekaan ja nyt vatsa toimii hyvin säännöllisesti joka aamu. Tuo kuituvalmiste sisältää kaurakuitua, pellavaa, inuliinia ja psylliumin kuorta. Neutraalin makuinen jugurtin seassa, suosittelen. Onnea karppaukseen =)

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä karppaan;25001246:
karppaajathan kärsivät kuidun puutteesta.Kukaan ei pysty syömään niin paljoa määrää kasviksia korvatakseen riittävän kuidun saannin.

:tirsk: ei ole totta. Tässä se on taas ammattilaisen lausunto.
Miten tämä "kuidunpuute" ilmenee?

[QUOTE="sama";25001371]luitko ap:n otsikon?Ummetuksena,pitkäaikaisesta kuidunpuutteesta saattaa seurata suoliston syöpää.[/QUOTE]

Ja tämä on sitten tilanne kaikkien karppaajien kohdalla, kun kerran ap:llakin on ummetusta. Vielä enemmän tirsk.
Aika avutonta johtopäätösten vetämistä, sanoisin.

[QUOTE="Jutta";25001397]Ja siis aivan totaalisen kiellettyä, että muut kuin keliaakikot näitä söisivät.[/QUOTE]

Näin on.
Joko on TOTAALIKARPPI joka elää pelkällä pekonilla ja munilla tai sitten ei ole karppi laisinkaan :D

Ja tämä on sitten tilanne kaikkien karppaajien kohdalla, kun kerran ap:llakin on ummetusta. Vielä enemmän tirsk.
Aika avutonta johtopäätösten vetämistä, sanoisin.[/QUOT

Jos olet karppaaja saatko sinä 25-35g kuitua päivässä,Oletko koskaan laskenut kuinka paljon sun pitää syödä kasviksia saadaksesi tuon määrään?

Kasvikset+leseet+esim. pellavan siemenet jnejne. Ei niitä kuituja tarvitse edelleenkään pelkistä kasviksista saada. Ja kasviksistakin voi valita ne kuitupitoisimmat.