pakko tulla tänne vaikka kuuluis muualle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärripurri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ärripurri

Jäsen
28.11.2007
92
0
6
Mä laitoin kyl tämän jo tonne 1-2v osioon,muta kun kaikki on täällä =)

2v7kk kiusaa muita,erityisesti siskoaan(1v).Varastaa vierailta pullat,keksit yms herkut lautasilta ja vie leluja käsistä.Tietysti myös kiukuttelee ja tönii ja tuuppii,ennen vain siskoa nyt myös saattaa käsi heilahtaa toiseen lapseen.

Olen sormille näpäytellyt,silloin kun varastaa muilta lelut/herkut,ei tehoa.Ja nyt ei PLEASE sitä tieto iskua että ruumiillinen kuritus on laissa kielletty ja se ei auta,huomattu on ja tiedetään jos se auttas poikahan olis ruodussa:)
Eikä moralisointia kun täältä nimenomaan tulin hakemaan vaihtoehtoista kasvatus menetelmää.

Poika ei ymmärrä esim.sitä jos kysyy miltä susta tuntuu jos sulta viedään toi auta/pulla.Ei ymmärrä,ei osaa vastata.

Onko kukaan ikinä ollut samassa tilanteessa? Eniten kaipaisin tietty apua sellaisilta vanhemmilta joilla ainakin kaksi lasta ja lyhyt väli.

Hermo menee ja järki kanssa,mä en osaa mitään ton kanssa!!

Meillä auttoi takavuosina kummasti se, että lelut, jotka otettiin toisen kädestä väkisin lähtivät viikoksi lelunarikkaan.

Tönimisen suojaksi laitoin vauvan hänen ollessan ihan pieni isolle filtille, ja sille ei isot saaneet tulla hoitamaan. Rikkeestä seurasi jäähy.

En ymmärrä mitä vaihtoehtoista sinä olet hakemassa. Tiedät itsekin, että pientä pitää suojata, mutta siten ettei iso nujerru. Jos hänellä on joku luottoaikuinen, kummitäti tai joku, voisi joku huomiokuuri isommalle olla paikallaan.

Vaikuttaa huomion hakemiselta ja tarpeeksi mielenkiintoisen tekemisen puutteelta,ei millään pahalla.Hän on huomannut että näin käyttäytymällä hän saa huomiosi.
Tuon ikäinen tarvitsee vielä myös paljon syliä,on varmaan myös mustasukkanen pienemmälle sisarukselle.Voit kokeilla ett kun pienempi nukkuu niin annat täyden huomiosi hänelle esim. luette,pelaatte tai teette jotain kivaa yhdessä.
Käyttekö puistossa,avoimessa päiväkodissa tai jossain missä olisi muitakin kavereita ja kivaa tekemistä? Sillon hän voisi suunnata tuon energiansa muuhun kuin kiusaamiseen.

Mä olen jo alle 2vuotiasta rangaissut moisesta jäähyllä. Ei kauan tehnyt niin. Nykyään tosi kauniisti käyttäytyvä, toki kiukuttelee ym mutta ei lyö/ota kädestä.

Ok.Täällä tätä jäähyä niin kovin tunnutaan suosivan niin tarttis tietää ihan alusta asti että miten se toteutetaan käytännössä. Kokeillut olen,ja myönnän että en ole kovin pitkä pinnainen ja en jaksa kovin pitkään kokeilla jos ei toimi.Neuvokaa tyhmää:)

Entäs sitten ne raivarit jotka tulee sittä kun on lelu otettu pois tai passitettu omaan huoneeseen kiusaamisesta? Poika on sen sortin eläjä että huusi yksi päivä äänensä käheäksi,ihmiset luuli että on flunssa kun oli ääni paineessa.Eikä ole halukas keskustelee,vaan huutaa jos yritää lähestyä.

Joo tiedän on huomion hakua,päivät olen yksin(kuten moni muukin,muut vaan tuntuu olevan super äitejä)tuki verkkoa ei ole.Enhän mä voi lasta lähettää kuukausi kausiksi mummulle saamaan huomiota!! Ei ole kummeja eikä muitakaan sukulaisia niin että voisi hoitoon viedä.

Niin ja mä en oo mikään idiootti, tietysti käydäänkäydään perhe kerhoissa,missä muualla ton ikänen voi muita lapsia kiusata?!?

Eihän sua voi ees neuvoo kun heti hyppäät takajaloilles jos joku uskaltaa jotain mielestäsi väärää sanoa.
Ei tässä kukaan oo sua mistään syyttänyt.
Onko sulla muuten yhtään omaa aikaa? Pääsisit vähän irti lapsista,vaikka kävelylle ilman lapsia,jos isä kattois lapsia senaikaa?

Anteeks,mä oon tällänen.Eilen oli tosi paha päivä,en jaksa alkaa selittää mitään kun ei se oikeuta siihen että räjähtelen täällä.Tää vaan on ainoa portti missä olis edes joku vastaan ottamassa mun raivon puuskia,ettei tartte lapsille räyhätä.Olen tosi ahoillani jos olen täällä eilen saanut annettua sellaisen kuvan että mä en kykene keskustelemaan. Kiitos neuvoista,jahka tänään jaksaa niin paljon laskea kymmeneen että saa näistä apua.
Niin ja mä ärsyynnyn helposti itsestään selvyyksien toistamisesta,musta nimittäin esim. ulkoilu on ihan päivän selvä asia =)

Parempaa päivää myös muille!

Mie neuvoisin et keskity hektkeks myös siihen isompaan lapseen pelkästään, anna hänelle aikaa ja huomiota. Mulla itsellä vaikuttaa heti se jos en syö tarpeeksi, et nälkäsenä meinaan heti menettää hermot.

Meillä on nuorempi tuo lapsi, mutta paljon tekee asioita jotka kielletään ja joita jatkuvasti on kielletty. Olen joskus jopa sortunut luunappiin, mutta se ei auta vaan lapsi alkaa lyödä mua. Eli sen lopetin. Mä olen kylmästi vaan sanonut että jos et heti lopeta, niin lähdet jäähylle tai jos tekee jotain tosi ilkeää niin vien suoraan jäähylle. Eli kannan omaan sänkyynsä. Sieltä se saman tien itkien tulee pois ja juoksee syliin. Siinä sitten kerron että miksi vein jäähylle. Neuvolassa sanottiin, että kannattaa yrittää muistaa kertoa aina miksi joutui jäähylle.

Eilen tapahtui jotain, mitä ei ennen ole tapahtunut. Eli lapsi tönäisi vieraan pienemmän lapsen nurin. Kävin kertomassa että noin ei missään nimessä tehdä ikinä enää, ja pistin pyytämään anteeksi. Anteeksi meillä pyydetään halaamalla, koska lapsi ei osaa vielä puhua.

Meillä siis on tuo n.2v ja puoli vuotias. Isompi yrittää usein kiusata pientä ja sit joutuu jäähylle tai puhuttelen, tilanteesta riippuen.

Mulla on sama homma. Olen viikot kotona yksin lasten kanssa. Välillä tuntuu ettei ehdi eikä jaksa antaa huomiota koko ajan. Välillä menee hermot niin täydellisesti et tulee vaan karjuttua :ashmed: yritän kasvattaa pinnaa mutta välillä väsyttää ja kyllästyttää ja vaikka mitä. Mutta eiköhän se siitä. Yrität pysyä tiukkana et ku kiellät niin tottelu tai jäähy. Niin mä yritän tehdä...

Meillä se taikasana on nurkka. Nykyään tarvitsee enää todella harvoin pistää nurkkaan istumaan, kun pelkkä nurkan mainitseminen riittää.
Minä teen niin, että ensin kiellän ja jos ei uskota, niin kiellän uudestaan ja sanon, että jos nyt et/ette usko, niin pistän nurkkaan miettimään. Jos vielä silloinkaan ei uskota, niin nurkka kutsuu. Siellä istutaan sitten niin kauan, että luvataan olla kiltisti. Käyn välillä kysymässä, että joko osaat olla kiltisti ja joskus sieltä tullaan itse ilmoittamaan, että nyt osaan olla kiltisti. Ja tietysti sen nurkan pitää olla mahdollisimman tylsä, ei mitään leluja tai muuta viihdykettä lähellä.
Varmaan kannattaa myös kokeilla auttaisiko se enempi positiivinen huomioiminen.

Yhteistyössä