Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei sen ensimmäisenkään kanssa tarvitse mitään touhuta jos sitä ei opeta sellaiseksi kitisijäksi että kantaa sylissä tai on jatkuvasti mukana leikkimässä. Esikoisenkin voi opettaa leikkimään yksin.
No eipä sit ä yksinkään kehdannut huudattaa. Tai en minä ainakaan. Ja luonnollisesti mä leikin esikoisen kanssa kun ei ollut muutakaan.
Ei lasta tarvitse huudattaa jos sitä ei opeta sihen, että äidin naama on jatkuvasti edessä. Onneks mulla on helppo ainoakin lapsi kun on muutakin elämää kuin istua lattialla lapsen naaman edessä
Niin, samaa mäkin oon joskus ihmetellyt. Eli esikoinen suurin piirtein menee rikki jos se ehtii huutamaan sekunninkaan. Seuraavat lapset taas kestää sen ihan hyvin et äiti on vaikka esikoisen pyllyä pesemässä ja joutuu itkemään sen aikaa
Jännää miten esikoisen jokaiseen pieneen ääneen pitää heti reagoida ja sitä pitää viihdyttää jatkuvasti mutta seuraavat lapset joutuu huutamaan kun äiti ei aina ehdi ja niitä sitten viihdyttää muut lapset. Ja äidit nauttii kun saa hetken rauhaa, mutta esikoisen aikana ei voinut kuvitellakaan haluavansa sitä hetkeä rauhaa.
Miksei sitä voisi samalla tavalla olla koko ajan naama kiinni nyt niissä molemmissa lapsissa? Miksi annat niiden nyt leikkiä keskenään mutta et sillon antanut esikoista leikkiä yksin? Meillä on esikoisesta lähtien saanut kaikki lapset viihdyttää itseään eikä jokaiseen äännähdykseen ole reagoitu, puhumattakaan et 24/7 sylissä kannettu. Ja silti lapset tuntee olevansa rakastettuja.