Pakko purkautua tämän päivän kauppareissusta !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jade"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jade"

Vieras
Kertokaa te, jotka käytte koko lapsikatraan kanssa yhdessä iloisena perheenä kaupassa, että miksi ihmeessä?!
Kävin tänään paikallisessa Prismassa kaupassa, ja eikös kaikki kylän perheet ollu juuri samaan aikaan siellä. Lapset kulkevat pikkukärryjensä kanssa katsomatta yhtään eteensä ja vanhemmat juttelevat keskittyneesti toisten vanhempien kanssa, ja sitten huudellaan, että "Älä nyt Petteri mene sinne.." ja kuitenkin se Petteri menee, ja törmäilee kärryjensä kanssa joka paikkaan ja ihmiseen. Ja kun jokainen lapsi huitelee vielä eri suuntaan, ja vanhemmat eivät saa yhtään pidettyä kuria. Alkaa ottamaan päähän pikku hiljaa ! Jos niiden lapsien paimentaminen kaupassa on niin kovin vaikeaa, niin miksi toinen vanhemmista ei voi jäädä lapsien kanssa kotiin, ja toinen lähteä yksin sinne kauppaan. Älkääkä nyt tulko sanomaan, että kun minä olen yksinhuoltaja, niin minun pitää ottaa kaikki lapset mukaan, koska tänäänkin jokaisessa lapsiperheessä tuntui olevan mukana vähintään se kaksi aikuista. Itse kun yrittää rauhassa käydä kaupassa, niin ei kauhean mukavaa ole, kun pikku tenavat tulevat syöksyen päälle ihanien kärryjensä kanssa, joihin ovat saaneet ottaa kyytiin makkaraa ja makupalaa !
Ja sitten se huuto ja kitinä, kun ei saa karkkia, ja äiti siinä yrittää hyssytellä, että ei tänään nyt ole karkkipäivä ja lapsi huutaa suoraa huutoa. Huoh !

Kannattaa mennä kirkkoon, jos haluaa olla rauhassa julkisella paikalla.
On tietty harmi, jos lapset ei osaa olla kuten haluaisit, mutta kaikilla on kuitenkin oikeus siellä kaupassa käydä, myös niillä lapsilla samoin kuin sinulla. En minäkään huonon mielen päivänä jaksa mummoja, jotka tupeksivat käytävillä ja jäävät juttelemaan kapeisiin hyllyväleihin tukkien tien, mutta ymmärrän, että se ongelma on oikeasti mun, eikä niiden mummojen.

[QUOTE="Jade";26335256]Kertokaa te, jotka käytte koko lapsikatraan kanssa yhdessä iloisena perheenä kaupassa, että miksi ihmeessä?!
[/QUOTE]

Aika harvoin käydään koko porukalla.
Mutta esim. ihan siksi, että meillä saattaa olla kummallakin ostoslistalla jotain sellaista esim. harrasteisiin liittyvää, mitä toinen ei osaa ostaa. Siinä ei sitten paljon auta, kuin pakata muksut kyytiin ja lähteä koko kööri.
Tai sitten ollaan menossa johonkin/tulossa jotain esim. kyläilemästä tms., missä ollaan oltu kaikki, ja käydään kaupassa matkalla.
Siksi.

Toi muu läpälää sitten. Mua ärsyttää holtittomat, käyttätymistavattomat mukulat kaupoissa, oli ne sitten vaan yhden vanhemman kanssa, tai koko perheen mukana. Niinpä meidän muksut käyttäytyy kaupassa, oli niitä sitten mukana 1 tai kaikki 4, ja oli vanhempia mukana 1 tai 2 tai vaikka mummut ja papatkin.

tiiäkkö samaa mietin kun olin tänään kaupassa.ja yksin lähdin tosiaan kauppaan, jätin miehen ja tytön kotiin. ensiksi näin kun yksissä kärryissä, (siis siellä kärryjen sisällä! )kaksi noin 5 vuotiasta kaksoistyttöä huutaa ja riehuu ja pomppii että karkkiiaaaaaa! ja äiti maha pystyssä että "noh noh tytöt rauhottukaapa vähä".. sittenhän näitä pikku vipeltäjiä pikku kärryineen tuli koko ajan vastaan ja yhteentörmäyksiltä vältyttiin (kiitos nopeitten refleksieni ;). vihdoin puolentunnin ostosten keräämisten jälkeen pääsin kassalle, hirveä jono ja mun taakse tuli nainen kahden pojan kanssa ja ilmeisesti pojat eivät olleet saaneet tälle päivää karkkia koska huomenna oli toisen heistä synttärit niin huusivat pää punaisina tyhmä äiti, en ala aaarggh.. jäätävää. no mutta eipä tuo maailmaa kaada mutta on niin ärsyttävää :D ja sitten ku nämä vanhemmat yrittävät hoitaa kaupassakäynnin nopeasti kiilaamalla ja puskemalla ja ohittelemalla.. no mutta, onneks tätä joutuu näkemään vain kerran viikossa kun käy viikonlopun ostokset hakemassa perjantaina.

Meidän lapset on todella vilkkaita, ja yleensä en ota niitä kauppaan, koska se on yhtä tuskaa. Anoppi on moittinut mua tästä, että ne pitää vain ottaa mukaan ja opettaa käyttäytymään siellä. Menköön itse niitä sinne opettamaan, kun multa se ei raskaan työpäivän jälkeen luonnistu kovin fiksulla tavalla.

Aika harvoin käydään koko porukalla.
Mutta esim. ihan siksi, että meillä saattaa olla kummallakin ostoslistalla jotain sellaista esim. harrasteisiin liittyvää, mitä toinen ei osaa ostaa. Siinä ei sitten paljon auta, kuin pakata muksut kyytiin ja lähteä koko kööri.
Tai sitten ollaan menossa johonkin/tulossa jotain esim. kyläilemästä tms., missä ollaan oltu kaikki, ja käydään kaupassa matkalla.
Siksi.

Toi muu läpälää sitten. Mua ärsyttää holtittomat, käyttätymistavattomat mukulat kaupoissa, oli ne sitten vaan yhden vanhemman kanssa, tai koko perheen mukana. Niinpä meidän muksut käyttäytyy kaupassa, oli niitä sitten mukana 1 tai kaikki 4, ja oli vanhempia mukana 1 tai 2 tai vaikka mummut ja papatkin.

Tätä minä juuri tarkoitin. Että miksi niille lapsille ei voi opettaa, miten siellä kaupassa käyttäydytään, vaan annetaan juosta poukkoilla pitkin käytäviä. Ehkä kerran saatetaan asiasta huomauttaa, mutta lapsi ei ota sitä kuuleviin korviinsa, eikä vanhemmat enää edes viitsi puuttua asiaan. Minua ei tosiaan häiritse se, että siellä kaupassa niitä lapsiakin on, vaan minua häiritsee ne lapset ja vanhemmat, jotka eivät siellä osaa käyttäytyä.
Ei kukaan katsoisi kauheen hyvällä sitäkään, jos minä kärryjeni tai korieni kanssa törmäilisin joka paikkaan välittämättä muista kaupassa olijoista.

[QUOTE="jennni";26335360]tiiäkkö samaa mietin kun olin tänään kaupassa.ja yksin lähdin tosiaan kauppaan, jätin miehen ja tytön kotiin. ensiksi näin kun yksissä kärryissä, (siis siellä kärryjen sisällä! )kaksi noin 5 vuotiasta kaksoistyttöä huutaa ja riehuu ja pomppii että karkkiiaaaaaa! ja äiti maha pystyssä että "noh noh tytöt rauhottukaapa vähä".. sittenhän näitä pikku vipeltäjiä pikku kärryineen tuli koko ajan vastaan ja yhteentörmäyksiltä vältyttiin (kiitos nopeitten refleksieni ;). vihdoin puolentunnin ostosten keräämisten jälkeen pääsin kassalle, hirveä jono ja mun taakse tuli nainen kahden pojan kanssa ja ilmeisesti pojat eivät olleet saaneet tälle päivää karkkia koska huomenna oli toisen heistä synttärit niin huusivat pää punaisina tyhmä äiti, en ala aaarggh.. jäätävää. no mutta eipä tuo maailmaa kaada mutta on niin ärsyttävää :D ja sitten ku nämä vanhemmat yrittävät hoitaa kaupassakäynnin nopeasti kiilaamalla ja puskemalla ja ohittelemalla.. no mutta, onneks tätä joutuu näkemään vain kerran viikossa kun käy viikonlopun ostokset hakemassa perjantaina.[/QUOTE]

Ja kyllähän minäkin sen ymmärrän, että vanhemmat eivät varmaankaan kehtaa ruveta kaupassa lapsilleen räyhäämään, mutta mutta.. Se hyssyttely ei tunnu ainakaan tuottavan tulosta. Napakasti sitten vain sanomaan, että jos nyt et käyttäydy, niin eipä ole karkkipäivää tällä viikolla tms.

No meillä vain miehellä ajokortti ja suuremmat ostokset tehdään siksi viikottain koko perheen voimin, kun ei tuota muksua (nyt 1 kpl, toinen tulossa), viitsi joka kauppareissun ajaksi jonnekin hoitoon viedä. Ja on se mun mielestä hyvä että lapset siellä kaupassa mukana - opetustilanteita riittää. Toki yritän ainakin itse pitää oman muksun aisoissa, mutta välillä kyllä hankalaa tuon uhmiksen kanssa on. Joskus kun hankalampi päivä lapsella, hengailee kaupan ulkopuolella esim. isänsä kanssa...

Kannattaa mennä jonnekin muualle kuin perhemarkettiin perjantai-iltana, niin saa rauhassa tehdä ostoksensa.

Hassuinta tässä oli se, että menin puolenpäivän aikaan, jolloin yleensä on vain mammat ja papat liikenteessä. Tosin tänään tuntui kaupungilla muutenkin olevan tuohon aikaan kova ruuhka, tiedä sitten mistä johtuen, kun ei yleensä ole kuin vasta neljän kieppeillä.

[QUOTE="Jade";26335450]Ja kyllähän minäkin sen ymmärrän, että vanhemmat eivät varmaankaan kehtaa ruveta kaupassa lapsilleen räyhäämään, mutta mutta.. Se hyssyttely ei tunnu ainakaan tuottavan tulosta. Napakasti sitten vain sanomaan, että jos nyt et käyttäydy, niin eipä ole karkkipäivää tällä viikolla tms.[/QUOTE]

No sellaistahan se on se käyttäytymisen opettaminen, että välillä tulee kovaa itkua ja raivareita. Mutta ethän sinä sietänyt niitäkään?

[QUOTE="Jade";26335450]Ja kyllähän minäkin sen ymmärrän, että vanhemmat eivät varmaankaan kehtaa ruveta kaupassa lapsilleen räyhäämään, mutta mutta.. Se hyssyttely ei tunnu ainakaan tuottavan tulosta. Napakasti sitten vain sanomaan, että jos nyt et käyttäydy, niin eipä ole karkkipäivää tällä viikolla tms.[/QUOTE]

Sulla ei sitten varmaan ole lapsia. Lapsettoman on niin helppo jauhaa siitä, miten lapset tulisi kasvattaa. Perjantai-iltana hyvinkään kasvatetut lapset eivät usein käyttäydy parhaalla tavalla. Miksiköhän?

En ole koskaan ymmärtänyt sitä että kuka järjenjättiläinen on keksinyt pikkukärryt? Kun lapset saa nepikkukärryt eteensä niin tuntuu että ne oikein pakottaa juokseman ja törmäilemään kuin päätön kana...
Itse olen lasten kanssa käynyt pienestä pitäen kaupassa koko sakilla, mutta en ole ikinä antanut niiden ottaa pikkukärryjä vaan ovat istuneet niissä 2 istuttavissa autokärryissä ja jos ovat halunneet kävellä niin sitten kävellään kärryjen vieressä. Pari raivokohtausta ollaan koettu, mutta kun on tehty tarpeeksi selväksi se että raivoamisella pääsee autoon istumaan (ja kun sielä on pari kertaa istuttu) on raivoaminen kaupassa loppunut.

Mun mielestä pahinta kaupassa on juuri nämä pikkukärryt ja aikuiset jotka jumittavat keskelle hyllyväliä juoruamaan niin ettei ohi pääse.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Niiden perheiden lapset käyttäytyvät huonosti kaupassa, joiden lapset nyt ylipäätään käyttäytyvät huonosti paikassa kuin paikassa.

Niiden perheiden lapset käyttäytyvät hyvin kaupassa, joiden lapset käyttäytyvät useimmiten hyvin paikassa kuin paikassa.

Karkea yleistys, mutta suunnilleen niin. Ja syitä siihen miksi käydään koko perheen voimin on monia, esim. ihan vain tykätään liikkua yhdessä ja ideologiaan kuuluu että elämää eletään yhdessä. Tai lukuisia muita, en jaksa luetella.

Omani käyttäytyy hyvin kaupassa, käyttäytyy kyllä muuallakin hyvin.

Sulla ei sitten varmaan ole lapsia. Lapsettoman on niin helppo jauhaa siitä, miten lapset tulisi kasvattaa. Perjantai-iltana hyvinkään kasvatetut lapset eivät usein käyttäydy parhaalla tavalla. Miksiköhän?

Edelleenkään ei ollut kyse perjantai-illasta, en kai missään vaiheessa ole niin sanonut? Ja ei, omia lapsia ei ole, mutta mitä sitten? Ei se ole kuin korkeintaan sen lapsen mielestä hauskaa vetää rallia ympäri kauppaa, mutta sitähän varten kauppoja ei ole tehty, eihän? Lasten leikkipaikat on aivan erikseen.

Yhteistyössä