pakko purkaa !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullu äiti ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullu äiti ?

Vieras
Mistä niitä hermoja saa ostettua ?

Mulla menee tuohon 2v h-e-r-m-o-t ! Varsinkin päikkäreille/unille mentäessä. Reilu kuukausi sitten siirtyi isojen lasten sänkyyn missä nukkuu muuten tosi hyvin, mutta nukahtaminen tuottaa vaikeuksia. Äskenkin meni reilu tunti.
Se on niin hermoja kiristyttävää hommaa et tekis mieli heittää laps seinään ja ravistella häntä. TIEDÄN SE ON VÄÄRIN, ja niin en ole koskaan tehnyt mutta tekis mieli tehdä :(

Toiseks olipa lohdullista kuulla tänään mieheltä kuinka se ei ikinä enään halua lapsia mun kanssa -lohdullista tässä vaiheessa kun olen RASKAANA ihan alussa, joten älkää pistäkö noita mun hermoja raskauden piikkiin vaan jo pitkään tuntuu hermot olevan kireällä.

Muutenkaan en tiedä jaksanko kahta lasta..

Itkettää vaan koko ajan ja haluaisin olla yksin.

Ehdottomasti ei enenpää lapsia.
Lapsi kiipeää isoon sänkyynsä kun häntä väsyttää,virkeää lasta on turha pakottaa unille.
Äijän voi potkaista helvettiin jos ei jaksa katsella.

Oletteko miehen kanssa molemmat väsyneitä, stressaantuneita? Tuli jotenki sellainen olo, kun luen tekstiäsi. Oliskohan tarpeellista jutella jonku ulkopuolisen ihmisen kanssa... Ehkä neuvolasta voisit saada apua. Tuntuu, että olet melkolailla maassa, kun koko ajan itkettää ja haluat olla yksin.
Vaistoaakohan lapsesi sun pahan olon eikä sen vuoksi nukahda?
Hae rohkeasti yksin tai yhdessä miehesi kanssa ulkopuolista apua!
Voimia teille kaikille!

no eipä tua mene sänkyyn itsekseen vaikka ois kuin väsy ! Sanoo vaan " ei halua nukkua " vaikka ihan selkeästi väsyttää.
Olen koittanut pistää vähä aikasemmin sänkyyn ja vähän myöhemmin. ei apua.

Meillä ihan sama touhu, mutta en ole raskaana. Unille saanti tolkuttoman vaikeaa, mutta nyt 2pv mennyt paremmin, kun oikein päätin, että tietoisesti pysyn TÄYSIN rauhallisena tilanteessa, enkä yhtään hermostu..
Täällä siis myös 2v9kk poika, ja todellakin on vaikeaa.. Olen aivan puhkipoikki iltaisin, en jaksa enää yhtään mitään, kun lapsi nukahtaa.

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko miehen kanssa molemmat väsyneitä, stressaantuneita? Tuli jotenki sellainen olo, kun luen tekstiäsi. Oliskohan tarpeellista jutella jonku ulkopuolisen ihmisen kanssa... Ehkä neuvolasta voisit saada apua. Tuntuu, että olet melkolailla maassa, kun koko ajan itkettää ja haluat olla yksin.
Vaistoaakohan lapsesi sun pahan olon eikä sen vuoksi nukahda?
Hae rohkeasti yksin tai yhdessä miehesi kanssa ulkopuolista apua!
Voimia teille kaikille!

no yks päivä 2v sanoi "äiti älä itke" ja siis silloin en edes itkenu, se jotenki kolahti jotenkin päähän, ja pelkään että lapsi saa musta jotain traumoja :(

Mitä se lapsi sitten touhuaa siellä huoneessa/sängyssä kun ei nuku? Onko huoneessa liikaa aktiviteetteja vai mikä siinä on se ongelma mielestäsi?? Meillä poika, sillon 3v leikki aina vaan leluilla eikä nukkumisesta tietoakaan. Yksi ilta tyhjensin kaikki lelut pois huoneesta. Sitten alkoi unikin tulla.

Toi ikä sen varmaankin tekee, meillä on aivan samanlainen 2vuotias kauhu kakara. Uhma on pahimmillaan, eikä meinaa millään jaksaa sen kanssa. Joka asiasta kiukutellaan ja nukkumaan laitto on joka yö ja päiväunille täyttä tuskaa. Hermot on täälläkin jatkuvasti kireellä.

Meilläkin nukutaan isossa sängyssä, mutta ei se sinne yksin kipee, enkä nyt haluu kuitenkaan että se koko yötä valvoo, kun oottelisin, milloin se ite haluu mennä nukkuu liian väsyneenä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Nyt otat omaa aikaa itsellesi ja hemmottelua. mies hoitakoon lapsia vuorostaan ja sitten kissa pöydälle ja puhutte

No ei tuan miehen kanssa kunnolla voi puhua, luulee että hiljasuudella kaikki mene normaaliksi.

Meillä ihan sama ongelma tuon nukahtamisen kanssa, vaikka kuinka väsyttäisi niin sitä unta vastaan vaan taistellaan, eikä millään meinata nukahtaa ja ikää lapsella hieman vajaa 2v.

Alkuperäinen kirjoittaja auringonpilkku harmaana:
Mitä se lapsi sitten touhuaa siellä huoneessa/sängyssä kun ei nuku? Onko huoneessa liikaa aktiviteetteja vai mikä siinä on se ongelma mielestäsi?? Meillä poika, sillon 3v leikki aina vaan leluilla eikä nukkumisesta tietoakaan. Yksi ilta tyhjensin kaikki lelut pois huoneesta. Sitten alkoi unikin tulla.

Uni nalle on vaan vieressä ja joskus "rakas laukku" niitä näpertää tai sit muuten vaan tutkii omia kynsiä, varpaita tms. koko ajan puhuu ja selittää.

Oletteko kokeilleet hiljaa hyräillä/laulaa näille levottomille nukahtajille...? Muistan aikoinaan, että se konsti tepsi mun poikaan. Hiljentyi kuuntelemaan mun hyräilyä (enkä tosiaankaan ole mestarilaulaja ja se ei haittaa tässä ollenkaan) ja rauhottui unille.

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Oletteko kokeilleet hiljaa hyräillä/laulaa näille levottomille nukahtajille...? Muistan aikoinaan, että se konsti tepsi mun poikaan. Hiljentyi kuuntelemaan mun hyräilyä (enkä tosiaankaan ole mestarilaulaja ja se ei haittaa tässä ollenkaan) ja rauhottui unille.

Lisäksi laulu/hyräily rauhoittaa myös vanhempaa itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:

Lisäksi laulu/hyräily rauhoittaa myös vanhempaa itseään.

Todellakin! Meillä ei päikkäri-ongelmia, mutta lapsi on välillä niin riipustautunut, etten saisi ilman huutoa käydä edes pissalla. Tiskit jne. on silloin hoidettu niin, että huutolaulan lastenlauluja samalla kun ipana itkee vieressä....mitä kovempaa itkee, sitä kovempaa laulan. Jonkin ajan kuluttua rauhoittuu kuuntelemaan, ja omat hermot...no,-venyy, mutta pysyypä yhtenä kappaleena. Ei tämä kylläkään ole mun äitiyteni kohokohtia, mutta näin toisinaan.

Mahdutko itse lapsen viereen sänkyyn? Meillä lasta auttaa nukahtamaan se, että siihen viereen menee "nukkumaan". Teeskentelen siis nukkuvaa ja annan hänen puuhailla siinä vieressä, kunhan pysyy sängyssä. Jos on oikein levoton, saatan hyräillä jotain, mutta yleensä makaan silmät kiinni ja odotan, että hän rauhoittuu. Tämä toimii ainakin meillä, tosin ei ole uhmaikäinen lapsi vielä kyseessä, 1v3kk :) Jaksamista joka tapauksessa! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Mahdutko itse lapsen viereen sänkyyn? Meillä lasta auttaa nukahtamaan se, että siihen viereen menee "nukkumaan". Teeskentelen siis nukkuvaa ja annan hänen puuhailla siinä vieressä, kunhan pysyy sängyssä. Jos on oikein levoton, saatan hyräillä jotain, mutta yleensä makaan silmät kiinni ja odotan, että hän rauhoittuu. Tämä toimii ainakin meillä, tosin ei ole uhmaikäinen lapsi vielä kyseessä, 1v3kk :) Jaksamista joka tapauksessa! :hug:

Kyllä olen maannut lapsen vieressä ja kokeillut vaikka mitä. Tuntuu et pahenee vaan.
Elokuussa jatkuu tarha joten ehkä sieltä tulee helpotusta edes päiväuniin. huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Alkuperäinen kirjoittaja soitat:
neuvolaan ja lääkäriin!!

MIKS?

no siks jos ei jaksa!
ei normaalia ajatella heittävänsä lapsi seinään tai saatikka ravistaa! vikaa tarvii kuupassa olla1

Mun mielestä noi on ihan normaaleja tunteita, kunhan pysyy vain ja ainoastaan tunteina.. Varmasti jokainen joskus kokee noin, kaikki ei vaan uskalla sitä muille kertoa ;)

Yhteistyössä