Pakko naureskella tänne heppajuttuja tai no poneista ja tallitytöistä joilla on ikää vähä jo kertyny...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuiceFani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tallilla koko nuoruuteni (jo lapsena aloin ratsastaan) lopetin n. 17v kun lähdin opiskelemaan...24v kävin muutaman kerran ratsastamassa, mutta en ehtinyt silloin jatkamaan harrastusta sen enempää.

No nyt, neiti 8v aloitti ratsastuskurssin, on ihan täpinöissään ja "heppakärpänen" iskenyt ihan tosissaan, ja niin tässä kävi että tämä "mamma" odottaa keskiviikkoja lähes yhtä paljon kuin tuo uusi alkeiskurssilainen :D
Nyt tarkoitus niin, että jos tuo neidin innostus jatkuu (tod. näköisesti) alkeiskurssin jälkeenkin niin mä myös aloitan keväällä uudelleen tuon harrastuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Marup:
tallilla koko nuoruuteni (jo lapsena aloin ratsastaan) lopetin n. 17v kun lähdin opiskelemaan...24v kävin muutaman kerran ratsastamassa, mutta en ehtinyt silloin jatkamaan harrastusta sen enempää.

No nyt, neiti 8v aloitti ratsastuskurssin, on ihan täpinöissään ja "heppakärpänen" iskenyt ihan tosissaan, ja niin tässä kävi että tämä "mamma" odottaa keskiviikkoja lähes yhtä paljon kuin tuo uusi alkeiskurssilainen :D
Nyt tarkoitus niin, että jos tuo neidin innostus jatkuu (tod. näköisesti) alkeiskurssin jälkeenkin niin mä myös aloitan keväällä uudelleen tuon harrastuksen.

Heppojen kans on kyl kivaa.

Ja mä siis en koskaan palannu harrastuksen pariin ku en oo ikinä mikä heppatyttö ollu. senki takii tää varmaan on kivaa ku on ihan uus asia.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja Marup:

Heppojen kans on kyl kivaa.

Ja mä siis en koskaan palannu harrastuksen pariin ku en oo ikinä mikä heppatyttö ollu. senki takii tää varmaan on kivaa ku on ihan uus asia.

Ihania on hevoset ja oikein hyvä harrastus, aloittaa sen missä iässä tahansa =)
Mä olen tosi iloinen että meidän neitonen niin innokkaasti halusi ratsastamaan ja hoiteleen heppoja, enpä olisi mäkään muuten muistanutkaan kuinka hauskaa tuo tallilla hengailu on :D

JuiceFani: asutaan todellakin niin korvessa, ettei tänne kukaan tule :( ihan ilmaiseksi saisi ratsastaa ja hoitaa, niin paljon kuin sielu sietää, mutta kun täällä ei edes asu ketään sellaista, joka tänne voisi tulla. Plus sitten se, että pitäisi jo itse osata hoitaa ym, ettei mun tarvitsisi olla koko ajan katsomassa perään.

Monella muullakin ystävällä, jolla on hepat kotona on sama ongelma. Eikä nuo ystävät edes asu niin korvessa, kuin me. Ei nykyään oikein enää löydy innokkaita hepptyttöjä tallille. Pitäisi olla hienot ratsut, maneesit, estekalustot ym, jotta kelpaa.
Tavalliset pullahepat ja maastoilut ei oikein ole suosiossa, etenkin kun se heppa pitäisi ihan itse vielä hoitaakin. :/

Olipa hauska tarina.. :) Tulee monia mukavia muistoja mieleen omilta heppa-ajoilta.. =)
Minulla oli omia heppoja/ poneja 11v. Sain ekan ponin ollessani 9v. ja viimeisestä hevosesta luovuin 20v:na. Piti valita oman asunnon ja hevosen pidon välillä.. Molempiin ei ollut varaa, hevosten pito ns. vieraalla käy kukkaron päälle..
Viimeisen 10v. aikana olen ajanut/ratsastanut vain muutaman kerran.. Välillä kaipuu ohjaksiin tulee voimakkaana.. No, ehkä minä vielä joskus.. :D
Omaan polleen ei ole nyt varaa eikä paikkaa, mut onhan noita heppoja siellä sun täällä.. :)

En tiiä vaikutaako täällä Kiuruvedellä tuo Hinkula siihen että täällä tuntuu noita heppoja ja tyttöjä riittävän.

Voi kun meillä olis joku tuttu joka tarviis liikkutusapua. Mä ja tyttö joudettais.

Eikö noita tallityttöjä löytäis kouluista vaikka? Jos kyselis. Tai ilmotus johonki. Tuollaki missä me ratsastetaan käy ainaki 50km:n päästä äiti ja tytär. Luulis että jos ilmaseks saa ratsastaa ja hoitaa niin ei haittais vaik olis vähä matkaaki. JA kyllä mun tyttö ainaki tykkää siitä hoitamisestaki ja minä myös.

Yhteistyössä