Pakko myöntää että olen pettynyt tuettuun lomaan..

• Viestiketjun aloittaja "Äitix3"
  • Ensimmäinen viesti
"Äitix3"
Tällaisen uskallan tänne aloittaa...Tuettu loma omavastuu maksettu 220 e, lomapaikka Huhmari.Vekaraviikko tms oli nimi. Paljon kehuttu loma, mutta onko se niin oikeasti?

Tänään tuli lomaohjelma, ja muutamalle päivälle merkattu ohjelmaa jotka sopivat alle 11-vuotiaille. Nelivuotiaalle ei ole lainkaan ohjelmaa!Tottakai Vesimaailma on tärkein, mutta jaksaako siellä lillua 5 päivää?
Loppuohjelma esim.maatilavierailu, risteily ym on maksullista.
Koirasta menee 50 e lisämaksu.
Ainakin 150 e tulee lisämaksua jos meinataan jotain siellä tehdä.

Ja majoitus rivitalossa :(

Kokemuksia? Vinkkejä?
Ja tosiaan meidän perheen ensimmäinen loma!!! Joka kesä on käyty päiväreissulla Visulahdessa, ei mitään muuta..Odotukset ehkä liian korkealla..

miunmau
Eikös noissa perhelomissa pitäisi olla 2x 2h lastenhoitoa, että vanhemmatkin saavat jotain tehdä keskenään?

Kyllä meillä aika on ainakin mennyt sujuvasti altaalla lilluen, syöden ja päiväunia nukkuen :)

Ei niissä tosiaan ole kovin paljoa sitä ohjattua toimintaa, mutta uusi paikka ja uudet ihmiset, niin ei ole aika käynyt pitkäksi.

Onko siellä paikassa edes mahdollista majoittua muutn kuin rivitalossa? Me ollaan joka kerta pyydetty (vaikka 5 henkeä onkin) majoitus samaan tilaan ruokailun kanssa ja ollaan sinne päästy. Viimeksi oltiin oikein sviitissä :)

• Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
"iina"
[QUOTE="aapee";29928718]Totta.
Mutta varaa siihen ei ole.
Huhmaria on kyllä kehuttu, mutta ihmettelen tuota ohjelman määrää. Perhelomasta kuitenkin kyse.[/QUOTE]

Sitten ei pidä valittaa vaan olla tyytyväinen että johonkin lomalla pääsee tai jäädä sitten kotiin.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
miunmau
Eikös noissa perhelomissa pitäisi olla 2x 2h lastenhoitoa, että vanhemmatkin saavat jotain tehdä keskenään?

Kyllä meillä aika on ainakin mennyt sujuvasti altaalla lilluen, syöden ja päiväunia nukkuen :)

Ei niissä tosiaan ole kovin paljoa sitä ohjattua toimintaa, mutta uusi paikka ja uudet ihmiset, niin ei ole aika käynyt pitkäksi.

Onko siellä paikassa edes mahdollista majoittua muutn kuin rivitalossa? Me ollaan joka kerta pyydetty (vaikka 5 henkeä onkin) majoitus samaan tilaan ruokailun kanssa ja ollaan sinne päästy. Viimeksi oltiin oikein sviitissä :)
Meillä ei viimeksi ollut muuta ohjattua kuin tutustuminen kivikauden kylään (kävellen) ja hevosjelua ja kahvinjuontia jäällä.

Lisäksi noihin se lastenhoito, karaoke ja viimeisenä iltana lapsille disko.

"aapee"
Kiitos Miunmau.
Mitään mainintaa lastenhoidosta ei ollut, näköjään perjantainainoana iltaohjelmana on tanssit. Melko erikoista kyllä Vekaraviikon ohjelmistoksi,mutta täytyy se käydä katsomassa :)

Olen nähnyt kaverini lomaohjelman mutta en muista minne se oli. Vähintään 10 ohjelmaa per päivä, eri-ikäisille suunnattuja. Huhmarissa se 1-2 ohjelmaa ja suurin osa teineille.

"aapee"
Esimerkki tässä:
-sauvakävelylenkki (oletan että aikuisille)
-lapset leikkivät
-nuoret vs aikuiset jalkapallo
-Maksullinen risteily,koko perheeltä 52 e
-Resukapulapeli (koko perheelle)
-tanssit

Tuona päivänä päästään siis pelaamaan jalkapalloa ja pelaamaan resukapulapeliä ja lapset leikkivät..Mitä se sitten tarkoittaakaan.

vierasa
Yleensä perheet haluavat lomalla vietää myös aikaa yhdessä eikä koko päiväksi tunkea lapsia johonkin ohjelmaan. Mielestäni kuulostaa oikein hyvältä, että lapset pääsevät kuitenkin jonkun verran tekemään jotain ohjelmaa. Muuten sitten vietetään sitä lomaa perheen kanssa. Lillutaan siellä altaassa (lapset ei saa siitä koskaan tarpeekseen), pelataan, kävellään ja katsellaan paikkoja, mennään piknikille jne jne.

• Tykkää
Reactions: 4eliveto
"emppu"
Katsoin Huhmarin nettisivuja, ja tuli ajatus josko tuo olisi paikkana suunnattu enemmän omatoimiseen lomailuun? Miksi 4-vuotiaalle pitäisi kauheasti ollakaan järjestettyä ohjelmaa, paikka näyttää sellaiselta että pienet viihtyvät mainiosti siellä vanhempansa/vanhempiensa kanssa ihan keskenään, isommille ei sitten ehkä enää pienten vesipuisto riitä, siksi heille ohjelmaa. Olisin itse ikionnellinen jos tuollaiseen paikkaan pääsisin viettämään lasten kanssa aikaa.

oma kokemus
Kerran ollaan käyty tuetulla lomalla mutta meillä siellä mitään lastenhoitoa ollut,
tai oli mutta vain yhden luennon? aikana joka koski öö jotain lastenkasvatusta tai muuta soopaa.
-kuka menee "lomalle" kuuntelemaan jotain hemmetin luentoa :O

Tässä nyt lyhyesti:
Kun saatiin loma ja ohjelma sen mukana ajattelin heti että wau täällähän on vaikka mitä kivaa ohjelmaa ja touhua ja varmasti me osallistutaan näihin,
olomme oli siis todella positiivinen.
Ainut silmin nähden miinus siinä ohjelmassa ettei ollut ohjelmaa ns pelkästeen näille muksuille,
eli ne oli toteutettu aina niin että vanhemman oli oltava mukana,
tjaa toisaalta sen ymmäräänkin, vieraat lapset jne.
Päästiin sitten lomalle ja tervetulo puheessa meille heti tehtiin selväksi että
se lomaohjelma jonka saitte kirjeen mukana postissa sen voitte heittää roskiin
ja meille annettiin uudet ohjelmat
jotka oli oikeasti syvältä ja sieltä :(

Syyksi sitten kerrottiin että kyseisessä kylpylässä oli samaan aikaan seniorilomat ja ohjelma myös sen mukaista.
Jep,
ketä lapsiperhettä kiinnostaa päivätanssit sitten sivu huomautuksena että tänne ei lapsia kiitos.
olihan siellä toki vesijumppaa mutta sivuhuomautuksena taas altaaseen ei lapsia.
Tikkupullan paistoa oli johon sai kaikki osallistua mutta sitten saimmekin kuulla seniori ikäisten marinaa onko tämä laktoositon onko tämä mitä viljaa jne..
ja marinaa siitä kuinka HEITÄ senioreita ei nyt tässä (yhdessä ainoassa jutussa)
niin paljon huomioitu :O
Tosiaan oli siellä lapsille pieni huone johon oli tehty leikkipaikka,
lastenhoito oli sitten sen yhden kerran koko viikon aikana sen ah niin ihanan ja rentouttavan luennon aikana :D :D
Yksi retki tosiaan oli, mutta ne tietty maksoi lisää
(sinällään pettymys kun me emme tienneet tästä etukäteen, tosin mitäpä tuo haittaa kun omalla autolla olimme)

sen vielä haluan sanoa että me olimme eri paikassa kuin ap ;)

äetee
Sehän näissä varmaan on hankaluutena, kun ihmiset tahtoo lomiltaan eri asioita. Meille huippuunsa aikataulutettu loma olis kauhistunut. Meille loma on sitä, ettei tartte siivota, kokata, käydä kaupassa ja pestä pyykkiä. Saadaan olla yhdessä ja tehdä mitä huvittaa. Tuosta on helppo tehdäp pikapyrähdyksiä lähistolle.

"aapee"
Suurkiitos vastauksista!
Meillä ongelma on lähinnä se,että nuorin 1 vee on kiinni minussa, ja isommat lapset haluavat tietysti touhuta kaikenlaista. tavallaan jakaudumme kahtia; minä pienimmän kanssa rennosti lomaillen ja isä isompien kanssa touhuten.
Ja kun 4 vee ei oikein mihinkään pääse mukaan, niin... :/ Itse olen kotiäitinä ja paljon lasten kanssa, nyt toivotaan enemmän sellaista tekemistä ja harrastamista.

Mutta pettymys jo käsitelty, mukava loma tulee varmasti :)

"Veera"
[QUOTE="aapee";29928863]Suurkiitos vastauksista!
Meillä ongelma on lähinnä se,että nuorin 1 vee on kiinni minussa, ja isommat lapset haluavat tietysti touhuta kaikenlaista. tavallaan jakaudumme kahtia; minä pienimmän kanssa rennosti lomaillen ja isä isompien kanssa touhuten.
Ja kun 4 vee ei oikein mihinkään pääse mukaan, niin... :/ Itse olen kotiäitinä ja paljon lasten kanssa, nyt toivotaan enemmän sellaista tekemistä ja harrastamista.

Mutta pettymys jo käsitelty, mukava loma tulee varmasti :)[/QUOTE]

Mulle riittäis pelkästään tuo täyshoito. Ei tiskejä eikä ruoanlaittoa moneen päivään. Ja 4-vuotiaallekin se kiireeetön yhdessäolo on varmasti tärkeempää kuin joku aktiviteetti.

oma kokemus
[QUOTE="aapee";29928872]oma kokemus; voitko kertoa mikä tuo paikka oli jossa lomailitte? Aikamoinen lapsiloma..

Meillä ei varmaan ole varaa ylimääräisiin retkiin ym. Valitettavasti :([/QUOTE]

päiväkumpu oli paikka

halipupu harmaana
Riippuuhan se vähän lapsistakin vaativatko ohjattua toimintaa, vai keksivätkö sitä itsekin. Meillä lapset eivät halunneet osallistua paljoa mihinkään ohjelmaan, kun oltiin tuetulla lomalla Siuntion kylpylässä. Lapset halus mennä itse pitkin luontopolkuja, pelata minigolfia tietty uida. Oli hyvä loma ja koko perhe tykkäsi. Mulle riitti, kun ei tarttenu tehdä itse ruokaa moneen päivään.

"Niinä"
Joutuuhan sitä tälläisen ei tuetun loman pitäjät itse keksimään mitä lomalla tehdään joten ole vaan tyytyväinen, me ollaan "vaan" kotona ja puistoillaan et puistoissa

"kukka"
Vasta olimme huhmarissa lomalla ja täytyy kehua! Toimintaa riitti (aivan kuten tuossa teidänkin ohjelmassa) eikä ajateltukaan että sitä ohjelmaa olisi 100% KOKO ajan muiden järjestämänä. Mukava oli ihan omallakin porukalla välillä leikkiä leikkikentällä tai kävellä siellä, luontoa on ja riittää siinä ympärillä. Ihan kaikkeen ohjelmaan ei osallistuttu, kun koimme että ohjelmaa oli jopa liikaakin, mutta siellähän on vapaus osallistua tai olla osallistumatta. reipasta mieltä ja lomalle vain! ei kannata nurista asioista, jotka ei ole nurinan arvoisia ;)

Ihan tosissaan mä en kyllä kehtaisi valittaa jostain ohjelman puutteesta tai koiran lisämaksusta tuossa tilanteessa.

Jos me päästäisiin koko perhe moneksi päiväksi täysihoitoon kylpylään tuolla summalla, niin lähdettäisiin innosta kiljuen. Onko sulla ap aavistustakaan mitä sellaiset oikeasti maksaa? Ihan vinkkinä että me oltiin kolme päivää Tukholmassa ja pelkät laivamatkat ja majoitus maksoivat viitisen sataa euroa. Eikä hotelli ollut mikään kylpylä. Siihen vielä ruuat ja muut päälle.

Ellei tuo loma kelpaa niin älkää menkö. Joku muu luultavasti lähtee onnellisena teidän tilalle.

Yhteistyössä