Pakko minunkin avautua kaveristani :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamppelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pamppelsson

Aktiivinen jäsen
12.06.2006
20 482
6
38
Yksi kaveri vuosien takaa on niin outo.. En ihan tiedä miten häneen pitäisi suhtautua, joten olen ollut ottamatta häneen yhteyttä jne.
Ennen kaikki oli hyvin, nähtiin, soiteltiin, käytiin leikkipihalla yhdessä, käytiin juhlimassa tms. Meillä oli kivaa yhdessä ja meidän lapset oli samassa päiväkotiryhmässä ja olivat todella hyviä kavereita keskenään. Asuimme naapurissa.
Nykyään hän on outo. Tässä muutama esimerkki:

Hän oli tulossa mun polttareihin. Ei ollut juurikaan mukana suunnittelemassa, mutta koko ajan sanoi osallistuvansa. Tuli maksupäivä, eikä kaaso koskaan saanut häneltä rahaa. Ei vastannut kaasoni hänelle lähettämiin viesteihin. Kaasoni pyynnöstä minä sitten imoitin tälle kaverille että kaason täytyy tietää onko hän osallistumassa todella. Väitti edelleenkin että on. Ei maksanut. Polttaripäivänä hän ei saapunut sovittuun paikkaan, eikä vastannut puheluihin eikä viesteihin. Illalla sain hänet kiinni ja selityksiä riitti. Oli unohtanut, oli joutunut töihin. Oli jäänyt ylitöihin ja sen jälkeen oli vielä tulossa polttareihin mutta miehensä kanssa tuli riitaa jne. Pelkkää selittelyä.
Polttareiden jälkeen pyyteli anteeksi ja kyseli olenko vihainen. En ollut, sillä en voi enkä tahdo ketään pakottaa osallistumaan.

Häihin tulivat koko perhe, vaikka en osannut oikein odottaakaan.

Häiden jälkeen hän on monesti kuluneen vuoden aikana lähettänyt viestejä, että olisi kiva tavata. Ja aina, kun sovitaan tapaaminen, hän peruu viime hetkellä. Siis joka ikinen kerta!! Näin on käynyt nyt yli 10 kertaa. Ja joka ikinen kerta aloite tapaamisesta on lähtenyt hänestä!
Kerran hän saapui jopa paikalle, mutta noin 15minuutin kuluttua sanoi että lapsellansa on maha kipeä ja lähti kotiin.

Mikä ihme häntä vaivaa? Olen kysynyt mutta ei kuulemma mikään, kaikki on tosi hyvin!
Mua harmittaa, ja olenkin siksi tavallaan jo pyyhkinyt hänet pois elämästäni. En ota yhteyttä, ja kun me sovitaan että tavataan, en koskaan kerro siitä esikoiselleni että hänen ei tarvitsisi aina pettyä kun ei tapaakaan tämän "kaverini" lasta.

Miksi ihmeessä hän aina on sopimassa tapaamista mutta peruu sitten? Eilenkin oli tulossa meille klo 13, mutta ilmoitti klo 14.30 että ei taidakaan ehtiä. Lupasi illalla ilmoitella milloin pääsee kylään. (piti ensin puhua miehensä kanssa asiasta.. whaaaaat?? ) Eipä ilmoitellut mitään.

Mitä ihmettä mä voin enää tehdä? Tuntuu että hänellä olisi jotain sydämellään, mutta ei saa sitä ulos. Tuntuu, että hänellä on ongelmia joista tahtoisi puhua, mutta ei pysty. Tai ei uskalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Oho, tostahan tuli pitkä! Pitempi kun nälkävuosi, anteeksi :ashamed:

Ite valitettavasti olin joskus samanlainen.... Mulla syynä oli erittäin mustasukkainen, omistushaluinen ja väkivaltainen mies. Aivan vilpittömästi halusin aina mennä kylään jne jos olin luvannut, mutta kun h-hetki koitti, alkoi uhkailu jne. ja jouduin perumaan. Monet synttärit, kaverin polttarin jen- jäi väliin. Kaverin häihin sentään pääsin, mutta sinnekin sain puhelinsoitoja kokoajan sekä mieheltä että anopilta, kunnes suljin puhelimen Olin huoraamassa jne..... Eli voi ollla oikeasti takana vaikka mitä...

Mulla on vähän samanlainen kaveri... Ja siis tehnyt tota ihan samaa vuosia. :(

Uskon, että hänellä on jonkinlaisia mielenterveysongelmia... masennusta, paniikkihäiriötä, itsetunto-ongelmia, jotain. (Myös jonkinlaisesta ahmimishäiriöstä kärsi ainakin ennen.)
Sopii näitä tapaamisia aina innoissaan (?) ja uskon, että jopa varmaan haluaa tulla paikalle, mutta sitten iskee joku viime hetken rimakauhu. Aina kun nähdään, hän on vaivaantuneen ja hermostuneen oloinen. Olen ajatellut, että jos hän ei vaan pidä minusta tai viihdy seurassani - mutta sitten kuitenkin kirjoittaa tai ottaa muuten yhteyttä??

Olen oppinut suhtautumaan jonkinlaisella varauksella tähän kaveriin.. Iloinen yllätys, jos joskus ilmestyy paikalle niin kun oli sovittu!

Mutta en tiedä, kummallinen ihminen kaikinpuolin...

mitä jos vaik joskus soittaisit ihan vaan jutellaksesi jos tiiät että mies on vaik töissä tms ja juttelette niitä näitä ja sit kysyt rivien välistä miksi peruu ja voit kysyä suoraankin että mitä kuuluu ja onko kaikki hyvin. saattaa olla että haluaa kertoa mut pelkää nähdä naamatusten

Mulla oli joskus ystävä joka teki samaa,perui ihan joka kerta tulonsa milloin milläkin tekosyyllä.Lakkasi pitämästä yhteyttä ja soittelin muutamia kertoja ja kysyin olenko jotenkin loukannut vai mikä vaivaa.
Ei vaivannut kuulemma mikään ja kaikki ok.
Mä sitten aikani soiteltua lopetin sen enkä ole kuullut hänestä vuosiin enää mitään.

Mä olen yrittänyt mennä myös heillä käymään, mutta kun se ei koskaan sovi :(

Ja kyllä, voisin hyvin kuvitella, että miehensä jotenkin pistää kapuloita rattaisiin. On aika erikoinen tapaus tuo mies, ja ainakin muita kohtaan on ollut väkivaltainenkin.
Milloin poliisit tullut heiltä kotoa hakemaan miehen kun on jättänyt menemättä joihin oikeudenkäynteihin tms.
Ja toi mies on myös pettänyt kaveriani toistuvasti.
Neljä vuotta sitten kuulin ensimmäistä kertaa pettämisestä ja kaverin eroaikeista. Mutta kun aina on löytynyt mitä ihmeellisempiä selityksiä sille, miksi tosta suhteesta ei voi lähteä just silloin, vaan vasta myöhemmin.
Asuvat vuokralla, joten laina ja asunnon myyminenkään ei ole syy.

Viimeksi heidän lapsen synttäreillä viime talvena kaveri sanoi, että on kyllä vahvasti eroamassa ja mieskin sen tietää. Mutta miehellensä ei saanut sanallakan mainita asiasta :o

Kyseessä on kyllä sellainen pariskunta, joille kulissit on elämää tärkeämmät. Koskaan ei voi sanoa että ei olisi varaa johonkin, koskaan ei voi sanoa että on riitaa, koskaan ei voi ajaa huonolla autolla kun parempaan ei ole varaa tms. Vaan viimeisillä rahoilla ostetaan hieno ja kallis auto ja sitten kärsitään. Ja kaiken pitää olla hienompaa kun muilla. Aina.

Joten siis voi todella olla, että syy outoon käyttäytymiseen on perheväkivalta, uhkailu, mustasukkaisuus tms.

Voi apua, kunpa jotenin voisin auttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
mitä jos vaik joskus soittaisit ihan vaan jutellaksesi jos tiiät että mies on vaik töissä tms ja juttelette niitä näitä ja sit kysyt rivien välistä miksi peruu ja voit kysyä suoraankin että mitä kuuluu ja onko kaikki hyvin. saattaa olla että haluaa kertoa mut pelkää nähdä naamatusten

Olen tehnytkin noin. Tuntuu että kaikkeni olen kokeillut.

Ja itse asiassa toi kaveri soittaa aina vaan silloin, kun miehensä on töissä (tekee siis epäsäännöllisiä reissuhommia )

Kokemuksesta tiedän, että väkivaltaisessa tai muuten alistavassa suhteessa on tosi vaikea ottaa apua vastaan. Sitä vaan tyytyy tilanteeseen. Itekin aina päätin, että nyt oli viimeinen pisara, mutta ei se sitten kuitenkaan ollut niin helppoa suhteesta lähteä. Kauna jaksoin keksiä tekosyitä tapaamisien perumisille, mustelmille kaulassani tai käsivarsissa.... Mutta kun suhteesta vihdoin pääsin irti, toivoin, että joku olis puuttunut asiaan, kun itse en jaksanut.

no sithän tohon käytökseen on selvä syy..se pelkää, se ei saa lähteä kotoa pois eikä varmaan uskalla jättää lasta miehelle yksin. netin kautta on puhelinnumeroita auttaviin puhelimiin,esim narsistien uhrit ja mitä niitä nyt on varmaan googlaamalla löytyy väkivalta sanalla.

mut yksin sen kaverin on vaikee irrottautua ni ota selvää numeroista ja soita vaikka ite ja kysy neuvoa ammattilaisilta.

Eli mun pitää vaan aktiivisesti itse pitää yhteyttä häneen ja näyttää, että autan ja tuen jos hän vaan antaa.

Nyt tulikin mieleen että kaveri osti pienen asunnonkin (siis ihan yksin otti lainan ) pari vuotta sitten, mutta laittoi sen vuokralle. Olen melko varma, nyt jälkiviisaana, että hän oli silloin lähdössä suhteesta mutta ei sitten uskaltanut joten hankki asuntoon vuokralaisen.

Itse olen myös ollut todella paskassa suhteessa ja tossa jonkun aikaa sitten just kerroin tälle kaverilleni todella kipeitä asioita siitä suhteesta, ja miten sain rohkeutta lähteä. Kaveri oli yllättynyt kun kerroin, mutta ei puhunut omasta suhteestaan mitään. Jos nyt vaan kokeilisin uudestaan sitkeästi ja rivien välistä..

Tuttua juttua! Minun ystäväni on samaisessa "loukussa", tällä hetkellä 2 lapsen äiti. Tätä on jatkunut nyt 6 vuotta, enkä ole juuri enää tekemisissä. Soittelen hänelle pari kertaa vuodessa ja päiväaikaan, jolloin mies on töissä. Muulloinhan ystäväni ei vastaa. Ystäväni on myös laihtunut luurangoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
on outo. onkohan sillä väkivaltainen mies joka ei päästä lähtemään? tai alkoholisti? jotain outoa on. ootko kysynyt että voisitko mennä niille kylään

Tätä mäkin lähtisin veikkaamaan.. valitettavasti.

Yhteistyössä